Tplinken går inget bra med detta modem så det var nog hilink som gjorde att det fungerade då den är en router i sig och länkade nog bara till tplinken o vidare så att säga...det är nog inte modemt o telia som är problemmt utan att tplinken inte har ordentliga drivare till modemet så hilinkfunktionen gör att det fungerar....men då inte med teliaversionen då den ej är hilink. Har haft mycket med huawei o tplink som du kan se i forumet...se tplink...tplink är ej kända för att fixa ordentliga drv, s så att säga...
vidare verkar folk ha problm med dlink med.....se dlink.... tror ej det är fel på ditt teliamodem.....bara att dina routers ej har ordentligt stöd för ditt renodlade telaimodem.... själv kör jag och flera med mig asus 68u router som i skrivandets stund ej har höghastighets drivare för detta modem inbyggt ännu men går att via script få till det.... om man ska över dl på 25mb/S
Vad jag vet o tror så har dovado fullt stöd för ditt modem.....tror jag
Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice?

)