1

Tråd: Tele2 höjer priset för Unlimited

Nu höjs priset för Unlimited från 499 till 549, samma som Obegränsat.

2

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Ja, jag fick också sms om prishöjning. Mitt abonnemang är dock pausat, har helt obegränsad surf via Telia istället, 40 kr dyrare än Tele2 men inga begränsningar per dygn & inga sms att svara på.

Hemma: 500/500 Telia fiber & Ubiquiti Unifi.
Bärbart: ZTE MF971V med Telia surfanslutning. Externa antenner vid behov.
Mobil(t): Galaxy S10 & Telia Mobil Obegränsad.
Extra: Net1 20 GB för 49 kr/mån. WiFi-samtal med Telia.

3

Telia (Bredband via mobilnätet plus) betalar jag 499kr/mån för obegränsad nedladdning. Dock är det en ersättare för koppar så det kanske är därför priset är lägre.

4

joabor skrev:

Telia (Bredband via mobilnätet plus) betalar jag 499kr/mån för obegränsad nedladdning. Dock är det en ersättare för koppar så det kanske är därför priset är lägre.

Tjänsten Bredband via mobilnätet tillhandahålls via mobilnätet till en fast anslutningspunkt.
En bra lösning helt enkelt för att ersätta ADSL, men mindre lämpligt som mobilt bredband.

Vill man ha obegränsad surf hos Telia som fungerar i hela nätet så är mitt tips att teckna ett mobilabonnemang med obegränsad surf för 589 kr / mån.

Hemma: 500/500 Telia fiber & Ubiquiti Unifi.
Bärbart: ZTE MF971V med Telia surfanslutning. Externa antenner vid behov.
Mobil(t): Galaxy S10 & Telia Mobil Obegränsad.
Extra: Net1 20 GB för 49 kr/mån. WiFi-samtal med Telia.

5

Discover skrev:
joabor skrev:

Tjänsten Bredband via mobilnätet tillhandahålls via mobilnätet till en fast anslutningspunkt.
En bra lösning helt enkelt för att ersätta ADSL, men mindre lämpligt som mobilt bredband.

Vill man ha obegränsad surf hos Telia som fungerar i hela nätet så är mitt tips att teckna ett mobilabonnemang med obegränsad surf för 589 kr / mån.

Stämmer inte, vi har använt det mobila bredbandet både på landet, hemmet (när fibern gick ner) och när vi är ute och reser. I mitt fall är det inte geofencat men det kanske bara är ett misstag från Telia.