1

Tråd: Tele2 höjer priset för Unlimited

Nu höjs priset för Unlimited från 499 till 549, samma som Obegränsat.

2

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Ja, jag fick också sms om prishöjning. Mitt abonnemang är dock pausat, har helt obegränsad surf via Telia istället, 40 kr dyrare än Tele2 men inga begränsningar per dygn & inga sms att svara på.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Telia (Bredband via mobilnätet plus) betalar jag 499kr/mån för obegränsad nedladdning. Dock är det en ersättare för koppar så det kanske är därför priset är lägre.

4

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

joabor skrev:

Telia (Bredband via mobilnätet plus) betalar jag 499kr/mån för obegränsad nedladdning. Dock är det en ersättare för koppar så det kanske är därför priset är lägre.

Tjänsten Bredband via mobilnätet tillhandahålls via mobilnätet till en fast anslutningspunkt.
En bra lösning helt enkelt för att ersätta ADSL, men mindre lämpligt som mobilt bredband.

Vill man ha obegränsad surf hos Telia som fungerar i hela nätet så är mitt tips att teckna ett mobilabonnemang med obegränsad surf för 589 kr / mån.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Discover skrev:
joabor skrev:

Telia (Bredband via mobilnätet plus) betalar jag 499kr/mån för obegränsad nedladdning. Dock är det en ersättare för koppar så det kanske är därför priset är lägre.

Tjänsten Bredband via mobilnätet tillhandahålls via mobilnätet till en fast anslutningspunkt.
En bra lösning helt enkelt för att ersätta ADSL, men mindre lämpligt som mobilt bredband.

Vill man ha obegränsad surf hos Telia som fungerar i hela nätet så är mitt tips att teckna ett mobilabonnemang med obegränsad surf för 589 kr / mån.

Stämmer inte, vi har använt det mobila bredbandet både på landet, hemmet (när fibern gick ner) och när vi är ute och reser. I mitt fall är det inte geofencat men det kanske bara är ett misstag från Telia.

6

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Jag fick också infon att priset skulle höjas. Är rätt less på tele2s dygnsbegränsningar. Ni som har mobilt internet med Telia, är ni nöjda med tjänsten?

7

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Inte nog med att priset höjs.

Abonnemanget fungerar inte på 5g.
Vill man prata/surfa på 5g så är det obegränsad eller några billigare abonnemang som gäller.
Med unlimited är ett datakort gratis och för de som har fler kostar de 19/mån. Från 4/11 gjordes en prisjustering även på dessa.
Den som sitter på ett unlimited och vill ha fler datakort kostar de numera 99/mån.
Det gamla priset gäller på de som man hade innan 4/11.
För min del som har 4 datakort skulle det innebära en prishöjning på 4300/år för att ha tillgång till 5g.
Känns i dagsläget inte värt de pengarna.

8

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Karlstroem skrev:

Jag fick också infon att priset skulle höjas. Är rätt less på tele2s dygnsbegränsningar. Ni som har mobilt internet med Telia, är ni nöjda med tjänsten?

Jag har helt obegränsad surf via Telia & är mkt nöjd med det.

Det är märkligt att Tele2 har dygnsgränsen kvar, med tanke på hur otroligt bra deras nät är enl dem själva.. då bör det väl inte vara några problem att släppa på begränsningen heller.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

9

Sv: Tele2 höjer priset för Unlimited

Discover skrev:
Karlstroem skrev:

Jag fick också infon att priset skulle höjas. Är rätt less på tele2s dygnsbegränsningar. Ni som har mobilt internet med Telia, är ni nöjda med tjänsten?

Jag har helt obegränsad surf via Telia & är mkt nöjd med det.

Det är märkligt att Tele2 har dygnsgränsen kvar, med tanke på hur otroligt bra deras nät är enl dem själva.. då bör det väl inte vara några problem att släppa på begränsningen heller.

Jag instämmer helt. Dilemmat är att jag nog har bättre hastighet på tele2, men då har jag inte vart uppe på taket och vridit in antennerna, de står just nu riktade mot en tele2-station.