126

Sv: Fogg Mobile - surfa kostnadsfritt i utlandet

careface skrev:

Kontakta fogg isf, det är ett fel som finns i deras system.

Har skapat ett supportärende men hörde aldrig nåt ifrån dem trots att jag återkom till dem i ärendet.

127

Sv: Fogg Mobile - surfa kostnadsfritt i utlandet

Testa detta igen en vardag kl 21, då det var lugnt i byn antagligen pga semester låg mellan 18-19 mbit, brukar ligga runt 5 tidigare så jag antar att det inte är något fel på abonnemanget.
Det är problem på den här platsen generellt, tar jag mobilen med telenor och kör bredbandskollen så får jag en 3-4 kanske 5 mbit.
Det är högt upp i huset och helt öppet utåt,  hus rakt över det sitter ett antal basstationer lite här och var vilket troligtvis är orsaken, har inte testat för att se om den byter fram och tillbaka.
Går jag in i köket som vätter mot en gata där det är mer instängt så får man direkt en 2-3 megabit bättre från mobilen vid varje test.

Det lustiga är att jag brukar prova detta på en annan plats där 3 fungerade utmärkt och där fick jag konstant 7, ska transportera iväg modemet dit igen och göra ett nytt test nu när jag lyckades komma upp i 18mbt på en annan plats.

128

Sv: Fogg Mobile - surfa kostnadsfritt i utlandet

Provade detta nu igen på samma plats fick runt 7 hela tiden och efter 5 försök så dök den upp till 14.
Ska försöka se vilket cellid den kopplar upp sig mot när jag får olika hastigheter.