26

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Du har nu också PM smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

27

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Tack vare careface så funkar det nu för stunden.. Tack för att det finns folk som hjälper en i svåra stunder :-)

28

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Tack även g-man :-)

29

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Någon som har VPN server å låna ut för en billig peng...jag har provat mängder på nätet nu å fått väldigt dåligt resultat :-( den jag lånade av dig careface funkade perfekt..

30

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Bocken skrev:

Någon som har VPN server å låna ut för en billig peng...jag har provat mängder på nätet nu å fått väldigt dåligt resultat :-( den jag lånade av dig careface funkade perfekt..

Jag skulle rekommendera VPN-Tunnel vilket jag skrev i PM också, den kommer fungera bra. Likaså är Anonine ett bra alternativ. Båda ligger på runt 40kr/månaden.

StrongVPN kan ju också vara något, lite billigare. Det billigaste ger dig dock en server från ett annat land, köper du ett år (http://strongvpn.com/GC_packages_sweden.shtml) betalar du 55USD vilket på ett ungefär är 360kr. Det ger ett månadspris på ca 30kr.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

31

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Eller så tar man tres static ip tjänst för 59 spänn i månaden så skall det vara löst enligt deras kundtjänst. På abonnemanget där man har servern då givetvis.

32

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

tidigare blev hastigheten sänkt till basic 3g med static, dvs 0,38mbit ned och en bråkdel upp dvs oanvädbart när man vill komma åt saker.
sedan kan man fråga sig varför man skall betala extra för något som beror på felaktig config hos operatören !


är möjligt att dessa spärrar är borttagna nu...

33 Senaste redigerad av dodg3r (2013-04-07 11:08:16)

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Det är fortfarande spärrat. Pratade med dom häromdan eftersom jag inte får det att funkar utan vpn-tunnel.

Jag klipper in svaret jag fick från supporten.

Datum: 2013-04-06

"Gällande det du beskriver; det stämmer att att du inte kan koppla ett en 3uppkopplad enhet till en annan 3uppkopplad enhet. Det som kan vara lösningen, är statisk IP-adress. Denna tjänst kostar 59 kronor/månad och är en bra lösning om du vill koppla två enheter som kör 3 som uppkoppling mot varandra. Du behöver endast ha detta på det ena av abonnemangen.

Om du är intresserad av detta, hjälper jag gärna med att ordna tjänsten åt dig. Observera att det är en tilläggstjänst och du och det är endast 30 dagars uppsägningstid; det är alltså inte en del av det ursprungliga avtalet.

Jag önskar dig en fin dag!"

Edit !

Nu fattade jag att du menade hastighetsspärren smile,,,sorry.

34

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

hehe, np :-)

35

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Jag har static ip å kan bekräfta att det inte funkar ändå

36

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

jag vidhåller att tre mfl har confat sina nät FEL och dom borde fixa detta isf att sälja på mer dyra tjänster...
tele2/comviq har löst detta och där funkar det !

byt operatör....

37

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Mmmm.....det blir väl så då....

38

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

om du inte har en anledning till att behålla tre.null

du kan byta ett abg, så funkar det.
eller som jag gjort på vissa ställen,
använd kontantkort - behövs åtkomst, ladda med en dags surf och kör. typ 20:-

39

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

https://airvpn.org/
Vpn med servrar i sverige (Stockholm) kostar 7€/ månad
15€ för tre månader
54€ för ett år.


http://www.vpnbook.com/
Gratis vpntjänst från Rumänien.

40

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

inget är gratis... :-)