1

Tråd: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon utifrån bara via wifi...har ip cam och parabol som jag vill kunna streama från telefonen...kan säga att jag kommer åt både kameran och parabolen utifrån med annat abbonomang....någon mer som har samma problem???pratat med 3 nu å hoppas dom har en lösning..

2

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Det brukar tyvärr sällan gå att ansluta 3->3. Testa med någon proxy eller någon VPN smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Borde dom inte ha fixat det då??har dyndns..VPN kan man komma åt bild  ljud då..trodde bara det va någon slags server som Vidar befordrar mail å sånt

4 Senaste redigerad av careface (2013-03-20 19:21:12)

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Vad jag vet är det inget fel, utan det ska vara så,. Det har blivit så i och med någon säkerhetsinställning. Det brukar dock gå att lösa på något sätt från 3s sida, åtminstone för företag.

Med VPN ansluter du genom en server, som då ändrar din IP-adress och din trafik blir krypterad till servern. Du surfar som vanligt, dock går trafiken en annan väg. Så ja, du kan komma åt bild och ljud.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Ok får väl försöka med det...tack för snabba svar...
Ska det inte stå i routern VPN ? Måste väl skriva in det där?

6

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Du ansluter med en VPN-anslutning direkt i datorn och inte nödvändigtvis via en router. Ofta kostar en VPN några kronor per månad.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

7

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

tre mot tre funkar inte pga trafikräkningen i skräpprylar i näten, dvs trafik innom samma subnät räknas ej som trafik och blir "gratis"
men det går att kommarunt med lte smart nätsetup.

så en fråga om kompetens !


finns inget ekonomiskt incitament att fixa det om kunderna stannarkvar, samma som med tremail tex m.m.

8

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Kan du berätta mer om lte smart setup? Låter ju som en lösning

9

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

det avser vad tre skall göra, och inget du kan göra något åt.

efter mycket påpekande mot tex tele2 så löste tele2/comviq detta, dom var först att fixa det om jag minns rätt.

routingen är felaktig hos dom operatörer som det inte går att surfa innom samma operatör.


det enda du kan göra är att byta operatör, eller att skaffa en extern tjänst för att komma runt det tex vpn eller dyl.

10

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Ok får höra vad dom säger...dom har väl 24tim på sig å det är om 2tim annars får jag ringa dom igen...VPN verkar lite krångligt men jag kan ha fel...tack för alla svaren...personligen tycker jag det inte klokt att det är så borde vara bättre å lättare att få det att funka mellan samma operatör

11 Senaste redigerad av Bocken (2013-03-21 15:43:04)

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Ok pratade med dom nu å det som dom kunde säga vad att telefonen inte har static ip....jag sa att det va konstigt att jag kom åt det med samma telefon med Telia ABB i...så är det sa dom...

Kan ju säga att efter varit en trogen kund i många år så överväger jag nu å byta...

12

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

lösningen med fast ip är störtlöjlig...
det ger då andra negativa saker med static, dvs fast ip.

13

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Bocken skrev:

Ok pratade med dom nu å det som dom kunde säga vad att telefonen inte har static ip....jag sa att det va konstigt att jag kom åt det med samma telefon med Telia ABB i...så är det sa dom...

Kan ju säga att efter varit en trogen kund i många år så överväger jag nu å byta...

Vad har du för router och vilken telefon har du?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

14

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

careface skrev:
Bocken skrev:

Ok pratade med dom nu å det som dom kunde säga vad att telefonen inte har static ip....jag sa att det va konstigt att jag kom åt det med samma telefon med Telia ABB i...så är det sa dom...

Kan ju säga att efter varit en trogen kund i många år så överväger jag nu å byta...

Vad har du för router och vilken telefon har du?

iPhone 5 och router modemet är 3 orginal zte

15

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Här hittade jag en gratis VPN-tjänst, ingen aning om hur den är dock. Men du kan ju testa att lägga in den i telefonen under Inställningar -> Allmänt -> VPN.

Välj PPTP och server uk.pptpvpn.org
användarnamn: pptpvpn.org
lösenord: 1976

Spara det sedan och aktivera VPN. Testa om det fungerar. Nu kan du även styra VPN-inställningarna direkt i Inställningar utan att ha gått vidare, det finns en liten switch där. Avaktivera VPN-anslutningen när du inte behöver den. Fungerar det?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

16

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Tjo provade det men den säger att jag inte kan ansluta till ppp serven

17

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Skrev lösenordet fel, kör med 1978 istället. Om det inte fungerar, vad får du för felmeddelande?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

18

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

VPN funkade men får ändå ingen bild via telefonen :-(

19

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Bocken skrev:

VPN funkade men får ändå ingen bild via telefonen :-(

Men kommer du längre nu än tidigare? Så att du får kontakt med ditt nätverk alltså eller är det samma problem som tidigare?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

20

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Nä samma som förut...:-(

21

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Du har pm

22 Senaste redigerad av careface (2013-03-22 20:36:26)

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Bocken skrev:

Nä samma som förut...:-(

När det står VPN bredvid täckningsstaplarna, gå in på www.ip-adress.com - vad står det att du har för ISP? Gör samma sak när du inte är ansluten med VPN samt via WiFi.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

23

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Märkte nu att bara vissa sidor funkar med VPN aktiverad...denna sida funkade inte

24

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

England så så långt funkar det

25

Sv: Kommer inte åt 3bredband med 3 telefon

Uk2