51

Sv: ZTE MF821D

Tyvärr så hjälper det inte att kontakta Dovado gällande detta problem med ständiga nerkopplingar och hard reboots som följd.
Detta är ett problem som har varit med sedan dom släppte 4GR och Dovado vet om detta problem.
Att dom slutade här på detta forum är tråkigt, men folk blev förbannade med all rätt. Man betalar dyra pengar för en produkt som inte är eller var stabil. Router som reagarar så långsamt när man gör ändringar i routern, factory reset som inte fungerar som det ska osv.... Jag bytade till TP-Link och är helnöjd jag kommer inte att gå tillbaka, så vidare inte man kan fixa problemen.

52

Sv: ZTE MF821D

Har exakt samma beskymmer!!!

Guran skrev:

Jag har uppdaterat till senaste firmware (ZTE MF821D 2013 02.19) ,har även uppgraderat min dovado 4GR till senaste (6.2.2.)

Men fortfarande så ,låses routern minst en gång pr/ dygn

Datorn berättar för mig att jag fortfarande är ansluten till Dovado, men att jag saknar internet.

Om jag försöker logga in till routern ,med hjälp av browserfönstret , så nekas jag åtkåmst

(jag har läst om terorier ,om att det kan bero på att jag skyddat Dovadon ,med encryption..., men även fast jag kör okodat ,så stänger router ute mig från nätverket ,och internet ,minst 1 gång/ pr dygn)

Detta har pågått under, lite över 2 veckor nu (sedan jag köpte Dovadon) (har provat olika firmware, men med samma resultat tyvärr)

Har ibland varit tvungen att göra rescue för att få tillträde till Dovadon, men oftast har det räckt med en avstängning av routern för att kunna logga in på routern igen.

Nu senast (i morse) funderade jag ytterligare på, om det kunde bero på kompabilitets problem , med ZTE MF821D, så i stället för att stänga av routern, så drog jag ut modemet i stället. (modemet är anslutet till routern med förlängnings kabel ja! :-)  )

Då släpptes låsningen, och jag fick tillträde till routern igen

Har även upptäckt att Dovadon har kompabilitets problem med D-link 505 (repeter)
(Huawei WS320 ,och Netgear WN3000RP fungerar bra)

Har flera datorer i hushållet , (med olika nätverkskort) ,men anslutnings problemet till routern är likvärdigt på alla datorer!

(har även försökt att ansluta med ethernet kabel ,mellan router ,och dator, när dessa problem uppstått ,men jag nekas fortfarande tillträde till routern)

Kopplar jag modemet till dator direkt ,så kan jag surfa utan problem .(utan nedkoppling eller störning)

På måndag lämnar jag tillbaka routern ,om inte någon lösning hittas på kompabilitets problemen innan dess (har tröttnat nu) ,då blir det en ASUS RT-N56U Gigabit Dual Band Router i stället (enligt betyg ,så verkar användarna vara mycket nöjda med denna produkt)

E398, Dovado 4G med 6.0.1, 1st poynting antenn -11db
Ca 2.5km till mast. ISP telenor 4G 80, men kör nu på 900mhz.