1

Tråd: Problem med tp-mr3420

Köpte en tp-mr3420 för några månader sedan och jag kan säga att denna routern har nog gett mig grå hår.
Har inte fungerat mer än en kort stund då jag följde rådet från andra inlägget i den här tråden http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=4067

Gick bra enda tills steg 3, då sa routern att bin filen var för stor (jag använde en nyare version än den som länkades i tråden).
Routern fungerade endå en stund efteråt, enda tills jag blev tvungen att stänga av den och sätta på igen.
Efter det har det varit helt dött igen. Tycker det inte verkar som om routern och modemet connectar till varandra, modemet står bara och blinkar i routern.

Med tidigare felsökning sa datorn att det var pga dns-servern som inte hittades felet berodde på.

Någon som har en idé vad jag kan göra för att lösa detta?

2

Sv: Problem med tp-mr3420

ja du kan läsa min tråd i ämnet wink

bin filen går endast till version 1 ej v2

vilken version har du?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Problem med tp-mr3420

ver. 2.
Jag sätter min lillebror på att läsa er tråd då jag inte ens förstår hälften;)

4

Sv: Problem med tp-mr3420

Det är denna du skall ha till en ver2
http://www.tp-link.com/Resources/softwa … 121206.zip

Har testat den själv med ett e398 modem och det verkar funka fint, har dock inte testat hastigheten då antennerna sitter i mitt e392.

BBB via Telenor 2st Poynting riktantenner Tp-link mr3420v2 med avstängd wifi huawei 398 & 392 och E3276
Asus rt-56u körs som router och delar ut till 11 enheter. (Tiny routern körs numera i sommarstugan)

5 Senaste redigerad av Jonny (2013-02-18 15:40:43)

Sv: Problem med tp-mr3420

ja det är färdig bin binfil till v2

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )