26

Sv: Säkerhet och ev brister.

G-Man skrev:
Ilsken skrev:
G-Man skrev:

men dom registrerar mycket troligt från vart ifrån du ringer, så det är spårbart.
samma sak gäller beställning via tlf.

jag ringde tex ett bolag, dom visste vem jag var utan att jag angav något.

jag får tex upp lista med utgående samtal, men även lista med inkommande samtal med nummer, det bästa är listan med missade samtal som snyggt tex listar tlf säljarna som ringer 1ggr i sekunden i ~15minuter.

Intressant kan du scanna in ett ex av inkommande nr? Jag vill bara ha försäljardelarna resten kan du ta bort.

Har du en androidlur skaffa Truecaller så är försäljarna ett tragikomiskt minne=)

jo, finns lite appar som städar i trafiken.

avser ej posta samtalslistor i forumet, eller att kolla vart och ett av numren för att rensa i listorna.
tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller.

"tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller."
Då kan man undra varför du deltar i tråden?

I mitt tycke hör det hit Allmänt operatörer och dom har mer än mobilt bredband i sina tjänster.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

27

Sv: Säkerhet och ev brister.

Ilsken skrev:
G-Man skrev:
Ilsken skrev:

Intressant kan du scanna in ett ex av inkommande nr? Jag vill bara ha försäljardelarna resten kan du ta bort.

Har du en androidlur skaffa Truecaller så är försäljarna ett tragikomiskt minne=)

jo, finns lite appar som städar i trafiken.

avser ej posta samtalslistor i forumet, eller att kolla vart och ett av numren för att rensa i listorna.
tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller.

"tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller."
Då kan man undra varför du deltar i tråden?

I mitt tycke hör det hit Allmänt operatörer och dom har mer än mobilt bredband i sina tjänster.

Mina tlf listor tycker jag ej hörhemma I forumet.

28

Sv: Säkerhet och ev brister.

G-Man skrev:
Ilsken skrev:
G-Man skrev:

jo, finns lite appar som städar i trafiken.

avser ej posta samtalslistor i forumet, eller att kolla vart och ett av numren för att rensa i listorna.
tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller.

"tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller."
Då kan man undra varför du deltar i tråden?

I mitt tycke hör det hit Allmänt operatörer och dom har mer än mobilt bredband i sina tjänster.

Mina tlf listor tycker jag ej hörhemma I forumet.

Min tolkning var att du ansåg hela tråden. Tydligen fel.
Det intressanta var och få svart på vit på deras massringande.
Tyvärr har jag inga säljare på mitt nr. Eller tyvärr? Va fan vem vill ha dom.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

29

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

Jag får förklara, ville avregga mej från detta forum, därför raderade jag alla mina inlägg !. (jag snackar bara online när jag är full, inte bra).
jag drack öl då, liksom nu, och spånade säkerhet Andvändarnamnet Ilsken fick igång det !.
Ångrar t,ex sista raden. Den kom till för jag testade regga mej på siten som Ilsken föreslog,
bara för att undersöka vad som finns där om mej, men avbröt inreggniongen, när dom villa ha alla mina uppågifter (vits' jag ville se om dom hade mina sista 4),
och för att se det måste jag regga mej med mina sista 4.
Vill ju inte tillföra info, som dom kanske inte vet !.

Det är det som jag kallade bonfångar-tricket,
lurad att regga sej och ge bort alla senaste uppgifter om mej, kanske dom inte har allt,
Då blev jag arg !. (och tyvärr spånig, och lite Ilsken !?.)

Och ang, hacka, om hacker har mina sista 4, då ser jag möjlighet att man blir hackad på t,ex, ekort.

Ni får tänka lite utanför ramarna, när det gäller mina inlägg.
Det blir bara missförstånd, därför vill jag avregga mej från detta forum.

Starkt att du kommer till saken. Men du har ju en historia av raderande på fler forum än detta tidigare. Så en plöslig lust av avregga dig är ett slag i luften. Och känns lite efterhandspåhittat. Du kanske kan investera i en alkometer och stanna kvar? Gärna utan sudda sudda som första val?

Det stora felet och självklara (fylle)missen är och beskylla mig för och hackat tidigare. Det kan jag helt enkelt inte ta det är ganska allvarligt och gränsar på förtal. Har du tänkt dig in i mina kläder? Vill du bli behandlad så helt utan grund. Nä tänkte väl det. Därför ligger det nåt i forumdelen för Sidan/forum. Jag bjuder på den. Kan tänka mig och radera på förfrågan. Den görs öppet och ej i PM.

Jag ämnar inte tänka det minsta utanför ramarna gällande dig. Du har bevisat att du inte kan det själv.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

30 Senaste redigerad av Ilsken (2013-02-14 09:14:51)

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

Jo jag blev ilsken, och ångrar att jag skrev hacka om dej, jag vet ju inget,
och jag pm'a mr T moderator samma dag, att jag ville bli avreggad från forumet, men han läser nog inga pm.
Jag fortsätter radera, och behöver inga forum, tvitter , fb mm. hatar tjatt, aldrig gillat.
Och behöver inga forum. bokstäver missförstås alltid,  mina bokstavskombinationer kan bara jag tyda rätt.

Jag hatade Windows när det kom (gillade Dos), och hatade internet ännu mer när det kom.
Det gäller fortfarande, men använder skiten av nödvändigt tvång.

Blev medlem här för jag köpt första routern, blev medlem på mobilsite när jag köpte första smartphone.
Sen behövde jag inte veta mer om smartphone, och Dovado kan jag, därför avregga.

Utnyttjar det jag behöver, av ekonomiska skäl (gammal fattig-pensionär).
Egoist kanske. Men finns ju bara vissa val,

Dvs att föra en dialog med dig är ganska menlöst. Vi löser det enkelt du håller dig ur mina trådar och jag håller mig ur dina. Då har vi ett lugn här. Finns ingen mening med att vi hugger efter varann mer.

Och ditt snack om fattig pensionär är ju ett hån mot alla som kan använda Google. Jag tänker närmast på tex detta.
http://www.reseguiden.se/minsida/kjellorix "Bokat resa till Indien Chennai/Madras från 4 Nov - 28 April"

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

31

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

Riktigt komplicerat att tjatta text, med folk man inte känner.  Vissa pensionärer är fattiga, andra rika.
Så jag 64 skaffar gratis service på¨nätet, före att köpa böcker mm.
Ha vissa siter har jag glömt att jag är medlem i, tack för påminnelsen. Aldrig prövat söka namn på google.

Vad är hån ? fattar inte sambandet.

Låt oss kolla lite på vad som är vad?
Tjatta alr chatta i text är inte det minsta svårt. Just nu gör du det lysande. Det du verkar ha lite svårare för är när folk sitter på fakta och du får lite av panik. Varför kan man fråga sig ligger det i åldern? Teknologin är lite av ett mörker smått skrämmande? Och noll koll på vad man kan få fram utan större ansträngning.
Men sök dig själv på Google en bra början till en ny kunskap. För som det är nu vet vi alla exakt vem du är var du bor ditt mobilnr osv. Nej jag vill inte va jävlig eller otrevlig nu. Här finns lite mer om dig från mig. http://www.mobilabredband.se/forum/view … 742#p46742 jag kan mot mina principer censurera på önskemål (inga pm) Och det enbart pga att du valt och vara lite mer skärpt=)

Mitt uttalande om hån. Enkelt du säger fattig pensionär. Nej ingen fattig person pensionär åker flera månader till Indien. Det funkar inte. Du som var där vet vad det kostat totalt. Plus fasta utgifterna här hemma. Du ser min poäng?

Några frågor ställ dom. Troligen har jag svaret=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

32

Sv: Säkerhet och ev brister.

Jag va inte pensionär när jag åkte till Indien, vem chattar mest i denna tråd.
Jag måste hela tiden besvara någon dum fråga, vill bara avsluta, ska ändå avsluta detta konto här.
Får väl skriva till någon annan moderator, Andreas kanske.

33

Sv: Säkerhet och ev brister.

Diskussionen om detta är slut nu, Kjellorix vill att jag fimpar kontot så kan du höra av mig.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!