1

Tråd: Säkerhet och ev brister.

Jag tänkte vi skulle diskutera runt ämnet. Inte bara mobilt/tele utan hela företagen och rutiner. Först ut Tele2.

Jag har länge varit "ansvarig" för min mor och fars mobila bredband samt tele. Det kom till uppsägning min mor ringer Tele2. Får inte säga upp min far står på det givetvis. Ok Jag ringer uppger mig vara min far och allt är uppsagt.

Med facit i hand kan man säga upp vad som helst åt vem som helst på Tele2. Om nån lockas av tanken här finns alla persnr inkl fyra sista om du reggar dig. http://www.upplysning.se/

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

2 Senaste redigerad av svenix (2013-02-09 20:48:08)

Sv: Säkerhet och ev brister.

Inlägget raderat av mig p.g.a. att diskussionen spårat ur längre ner i tråden...

/svenix

3 Senaste redigerad av Ilsken (2013-02-08 15:53:10)

Sv: Säkerhet och ev brister.

Swedbank kan vi nog diskutera länge. Mig gav dom ett lån till bostad på ca 500 000 på en utgången legitimation och utan jobb. Allt klart inom 2 dar. Även det i Gbg.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

4

Sv: Säkerhet och ev brister.

Jo angående Teleoperatörer så beror nog det här på att man skickar ju en bekräftelse som man kan protestera emot om något är fel.

Sen angående banker så kommer man inte en millimeter med SEB som jag har om man kontaktar någon där och inte kan legitimera sig via en koddosa eller legitimation i bank. Nu har jag sällan tid på kontorstid så då är det Internetbanken och kodddosa som gäller.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

5

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

här finns alla persnr inkl fyra sista om du reggar dig. http://www.upplysning.se/

Det är rena bondfångar-tricket, regga där och uppge allt, person-nummer mm, har faktiskt aldrig sett sådant shit förr !.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tog bort, för offtopic ang; Allmänt operatörer !
Men bara en sak; ekort nuförtiden, när det även finns en ekort-app Swedbank ,  verkligen säkerhets-hål !
Endast 6 tecken cod,  inget Bank id eller pin-dosa.    läge att avaktivera ekort totalt.

Och att ha en manage password-app med 256 bitars cryptering, när det finns skärmdump-hacks !?

Och in-boxen är bara ett stort spamfilter, nya filter var dag, våga titta på ett mail som inte är väntat, Aldrig !
Man ser rubriken på mailet, det räcker !
Ordet Viktigt ! Urgent ! Must read ! Very Important ! mm,  har fått ny betydelse = VARNING !

Enda raka idag, är att aldrig va online (gäller även min HOX), bara en kort visit, när man behöver. och ekort finns inte !
-----------------------------------------------------------------------------
Den självkara slutsatsen,  blir att Ilsken vill ha fler att hacka.

Du är uppenbart inte läskunnig. Reggar du dig på aktuella sidan får du allas 4 sista. Men du behöver inte uppge dina vid regg. Läs på PUL mm. Före du kastar din paranojja på mig tack.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

6

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

Ilsken får förklara, jag fattart inte denna tråd (liknar fel forum), dessutom.
Varför regga sej på den siten, med person-nummer och ALLT.
Är det inte redan väldigt osäkert ?

Jag ser en strategi, att ta reda på alla hål. för att sen hacka det !

Du ser i syne. Fantiserar vilt och kommer med egna slutsatser. Inte normalt.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

Du har tydlgen all info om mej mm, kan du bevisa det ? ( intressant ), via privat message,
Det är ju radikalt, alla vill veta.

Jag menar du är tydigen reggad där, vad mer info får du, kan va bra att veta.

Jag sänder inte PM det gör fegisar. Möjligt PM vid affärer.

Jag har ingen info om dig. Va pratar du för skit? Några problem anmäl mig. Vill du ha mina uppgifter säg bara till. Men kom ihåg att anmälningar mm är offentliga och kommer hamna online. Andreas har mitt ipnr med.

Jag är självklart reggad där. Som jag sa läs på PUL/sekretess här en intressant länk till http://www.fgj.se/verktyg/lathunden/tab … fault.aspx hade inte tänkt och dra denna men men.

Några mer frågor ställ dom.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

8

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

här finns alla persnr inkl fyra sista om du reggar dig. http://www.upplysning.se/

Det är rena bondfångar-tricket, regga där och uppge allt, person-nummer mm, har faktiskt aldrig sett sådant shit förr !.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tog bort, för offtopic ang; Allmänt operatörer !
Men bara en sak; ekort nuförtiden, när det även finns en ekort-app Swedbank ,  verkligen säkerhets-hål !
Endast 6 tecken cod,  inget Bank id eller pin-dosa.    läge att avaktivera ekort totalt.

Och att ha en manage password-app med 256 bitars cryptering, när det finns skärmdump-hacks !?

Och in-boxen är bara ett stort spamfilter, nya filter var dag, våga titta på ett mail som inte är väntat, Aldrig !
Man ser rubriken på mailet, det räcker !
Ordet Viktigt ! Urgent ! Must read ! Very Important ! mm,  har fått ny betydelse = VARNING !

Enda raka idag, är att aldrig va online (gäller även min HOX), bara en kort visit, när man behöver. och ekort finns inte !
-----------------------------------------------------------------------------
Den självkara slutsatsen,  blir att Ilsken vill ha fler att hacka.


"Den självkara slutsatsen,  blir att Ilsken vill ha fler att hacka." Kan du förklara det närmare? Vem/vad/vilka har jag hackat tidigare?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

9

Sv: Säkerhet och ev brister.

jaha ja boys.... ska det nu upprepas som med Sam o dovado ?....TA NU FÖR HELVETE OCH SKÄRP TILL ER FÖR DET ÄR INGEN JÄVLA SANDLÅDA DET HÄR.... DÄR MAN KASTAR SKIT PÅ VARANN...

Jag hoppas att moderator slänger ut den som nu fortsätter med sådant här skit..skärpning... vi är här för att hjälpa varann...

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

10

Sv: Säkerhet och ev brister.

Jonny skrev:

jaha ja boys.... ska det nu upprepas som med Sam o dovado ?....TA NU FÖR HELVETE OCH SKÄRP TILL ER FÖR DET ÄR INGEN JÄVLA SANDLÅDA DET HÄR.... DÄR MAN KASTAR SKIT PÅ VARANN...

Jag hoppas att moderator slänger ut den som nu fortsätter med sådant här skit..skärpning... vi är här för att hjälpa varann...

Tagga ner när du inte är drabbad? Tror du capslock hjälper? Nä man blir bara än mer förbannad. Försök och ta en trevligare ton till mig (och övriga). Jag har då inte startat detta. Att folk inte kan läsa och förstå är problemet just nu.

Härvan med Sam och co lämnar jag här och nu var inte med i den. 

Är det nån som ska ut är det uppviglare som du!

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

11

Sv: Säkerhet och ev brister.

Vad är det som händer här?

När jag läser Första inlägget i tråden så ser jag inget märkligt med det.
Det diskuteras Tele2 och säkerhet.

Så länge det följs så finns det ingen anledning att radera tråden.

12

Sv: Säkerhet och ev brister.

andy78 skrev:

Vad är det som händer här?

När jag läser Första inlägget i tråden så ser jag inget märkligt med det.
Det diskuteras Tele2 och säkerhet.

Så länge det följs så finns det ingen anledning att radera tråden.

Jag instämmer. Dock är tydligen vissa inne på lite om mig som är helt ur spår!

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

13

Sv: Säkerhet och ev brister.

kjellorix skrev:

här finns alla persnr inkl fyra sista om du reggar dig. http://www.upplysning.se/

Det är rena bondfångar-tricket, regga där och uppge allt, person-nummer mm, har faktiskt aldrig sett sådant shit förr !.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tog bort, för offtopic ang; Allmänt operatörer !
Men bara en sak; ekort nuförtiden, när det även finns en ekort-app Swedbank ,  verkligen säkerhets-hål !
Endast 6 tecken cod,  inget Bank id eller pin-dosa.    läge att avaktivera ekort totalt.

Och att ha en manage password-app med 256 bitars cryptering, när det finns skärmdump-hacks !?

Och in-boxen är bara ett stort spamfilter, nya filter var dag, våga titta på ett mail som inte är väntat, Aldrig !
Man ser rubriken på mailet, det räcker !
Ordet Viktigt ! Urgent ! Must read ! Very Important ! mm,  har fått ny betydelse = VARNING !

Enda raka idag, är att aldrig va online (gäller även min HOX), bara en kort visit, när man behöver. och ekort finns inte !
-----------------------------------------------------------------------------
Den självkara slutsatsen,  blir att Ilsken vill ha fler att hacka.



Vad är fokuset i ditt inlägg?

Du har först en text om min upplysning.se,
sedan en separator.
Är det ett citat från en annan tråd?

Vem har hackat vad och vem?

14

Sv: Säkerhet och ev brister.

Det undrar jag med, vad är ditt problem kjellorix? Att kunna få reda på personers 4 sista siffror på upplysning.se har inget med att hacka att göra. Jag skulle gärna vilja ha en förklaring till varför du skrivit som du gjort.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

15

Sv: Säkerhet och ev brister.

Upplysning.se är egentligen inget konsigt.
Man kan kolla dessa uppgifter som företagare och jag som privatperson får inte reda på det.
Det är lätt att vända på myntet ibland är det bra att det är lätt att kolla upp skumisar, sam en nackdel att det är så lätt att hitta information om privatpersoner.

Men som allt annat har man inget att dölja så har man oftast inget att oroa sig för.

16

Sv: Säkerhet och ev brister.

andy78 skrev:

Upplysning.se är egentligen inget konsigt.
Man kan kolla dessa uppgifter som företagare och jag som privatperson får inte reda på det.
Det är lätt att vända på myntet ibland är det bra att det är lätt att kolla upp skumisar, sam en nackdel att det är så lätt att hitta information om privatpersoner.

Men som allt annat har man inget att dölja så har man oftast inget att oroa sig för.

Har du läst allt nu? Enligt nån lag för nåt årsen får du som privatperson reda på upplysningar företag tar på dig. Samlas på hög och dom får ut alla som kollat dig före. Lån, Tecknande av abb allt. Dock är det svårare och komma åt det som privatperson. Tittar du sen på andra länken jag la upp så börjar det bli mer intressant.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

17

Sv: Säkerhet och ev brister.

Ajuste du har rätt, den nya upplysningslagen.
Tyckte väl att det har börjat komma lite väl mycket sådant skit i brevlådan.
Men det är ju bra att man blir informerad.

18

Sv: Säkerhet och ev brister.

Självklart vill de ha din fulla profil, för att du ska kunna söka information.

19

Sv: Säkerhet och ev brister.

Ilsken skrev:

Jag tänkte vi skulle diskutera runt ämnet. Inte bara mobilt/tele utan hela företagen och rutiner. Först ut Tele2.

Jag har länge varit "ansvarig" för min mor och fars mobila bredband samt tele. Det kom till uppsägning min mor ringer Tele2. Får inte säga upp min far står på det givetvis. Ok Jag ringer uppger mig vara min far och allt är uppsagt.

Med facit i hand kan man säga upp vad som helst åt vem som helst på Tele2...]

men dom registrerar mycket troligt från vart ifrån du ringer, så det är spårbart.
samma sak gäller beställning via tlf.

jag ringde tex ett bolag, dom visste vem jag var utan att jag angav något.

jag får tex upp lista med utgående samtal, men även lista med inkommande samtal med nummer, det bästa är listan med missade samtal som snyggt tex listar tlf säljarna som ringer 1ggr i sekunden i ~15minuter.

20 Senaste redigerad av Ilsken (2013-02-10 11:13:24)

Sv: Säkerhet och ev brister.

G-Man skrev:
Ilsken skrev:

Jag tänkte vi skulle diskutera runt ämnet. Inte bara mobilt/tele utan hela företagen och rutiner. Först ut Tele2.

Jag har länge varit "ansvarig" för min mor och fars mobila bredband samt tele. Det kom till uppsägning min mor ringer Tele2. Får inte säga upp min far står på det givetvis. Ok Jag ringer uppger mig vara min far och allt är uppsagt.

Med facit i hand kan man säga upp vad som helst åt vem som helst på Tele2...]

men dom registrerar mycket troligt från vart ifrån du ringer, så det är spårbart.
samma sak gäller beställning via tlf.

jag ringde tex ett bolag, dom visste vem jag var utan att jag angav något.

jag får tex upp lista med utgående samtal, men även lista med inkommande samtal med nummer, det bästa är listan med missade samtal som snyggt tex listar tlf säljarna som ringer 1ggr i sekunden i ~15minuter.

Intressant kan du scanna in ett ex av inkommande nr? Jag vill bara ha försäljardelarna resten kan du ta bort.

Har du en androidlur skaffa Truecaller så är försäljarna ett tragikomiskt minne=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

21

Sv: Säkerhet och ev brister.

andy78 skrev:

Självklart vill de ha din fulla profil, för att du ska kunna söka information.


Förklara bättre tack.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

22

Sv: Säkerhet och ev brister.

Är det nån som är förvånad? En massa raderat och inte ett ljud. ******* ****** <<<<<---- sätt egna ord.

Till den det berör var vänlig håll dig från mina trådar tack.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

23

Sv: Säkerhet och ev brister.

Ilsken skrev:
andy78 skrev:

Självklart vill de ha din fulla profil, för att du ska kunna söka information.


Förklara bättre tack.

De vill att man registerar sina uppgifter, inget konstigt, annars kan du inte använda tjänsten.

24

Sv: Säkerhet och ev brister.

andy78 skrev:
Ilsken skrev:
andy78 skrev:

Självklart vill de ha din fulla profil, för att du ska kunna söka information.


Förklara bättre tack.

De vill att man registerar sina uppgifter, inget konstigt, annars kan du inte använda tjänsten.

Då är jag med. Instämmer.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

25

Sv: Säkerhet och ev brister.

Ilsken skrev:
G-Man skrev:
Ilsken skrev:

Jag tänkte vi skulle diskutera runt ämnet. Inte bara mobilt/tele utan hela företagen och rutiner. Först ut Tele2.

Jag har länge varit "ansvarig" för min mor och fars mobila bredband samt tele. Det kom till uppsägning min mor ringer Tele2. Får inte säga upp min far står på det givetvis. Ok Jag ringer uppger mig vara min far och allt är uppsagt.

Med facit i hand kan man säga upp vad som helst åt vem som helst på Tele2...]

men dom registrerar mycket troligt från vart ifrån du ringer, så det är spårbart.
samma sak gäller beställning via tlf.

jag ringde tex ett bolag, dom visste vem jag var utan att jag angav något.

jag får tex upp lista med utgående samtal, men även lista med inkommande samtal med nummer, det bästa är listan med missade samtal som snyggt tex listar tlf säljarna som ringer 1ggr i sekunden i ~15minuter.

Intressant kan du scanna in ett ex av inkommande nr? Jag vill bara ha försäljardelarna resten kan du ta bort.

Har du en androidlur skaffa Truecaller så är försäljarna ett tragikomiskt minne=)

jo, finns lite appar som städar i trafiken.

avser ej posta samtalslistor i forumet, eller att kolla vart och ett av numren för att rensa i listorna.
tycker inte detta hör hemma i ett bredbandsforum heller.