1

Tråd: Nu får det va nog.

Andreas mfl som har detta forum. Hur resonerar ni kring denna? http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=5294

Är det acceptabelt att jag ska bli beskylld för massa nonsens som tex hackning, sitta på info om enskild användare mm?  Sidan jag länkar är fullt laglig och väldigt långt från ämnet hacking.

Regler mm finns det eller är det dags och börja med det?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

2

Sv: Nu får det va nog.

I detta fallet håller jag med dig Ilsken. Jag ser ingen anledning till de påhopp en viss person gjort mot dig i tråden.

Det är tråkigt att tråden som var seriös från början nu totalt spårat ur. Jag raderade mitt bidrag i tråden eftersom den urartat.

Personen som gjorde påhoppen mot dig har många gånger tidigare uttryckt sig osammanhängande och irrationellt i forumet. Jag tror inte du ska ta påhoppen som allvarligt menade utan de är nog mer ett tecken på att personen i fråga är av någon anledning labil.

3 Senaste redigerad av Ilsken (2013-02-10 17:27:19)

Sv: Nu får det va nog.

Jag är tacksam om ingen raderar. Men det är min personliga åsikt=)

Den är seriös än men mer åt tragikomik. Hoppas den kan återgå i normalt snart.

Jag tar inte åt mig tvärtom. Detta är internet ibl kommer det fram nåt "guldkorn" som går att läsa har jag erbjudit mina uppgifter för vidare bruk. Jag är ju en ondsint hackare?

Gällande individen i fråga har jag inga mer kommentarer. Eller jo en googla nicket. Det är nu vi sysslar med hacking? Ska jag lära ut ännu mer? Varför inte? Ta uppgifterna ni hittar gå till www.upplysning.se Ha det så kul. Nu har ni lärt er lite säkerhet och lite PUL. Var glada att ni har en så bra lärare! Nästa kurs blir inte hacking tyvärr.

Mitt stora tack till Kjellorix som gjorde detta möjligt.

Länkfel nu ändrat.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

4

Sv: Nu får det va nog.

Jo jag kan hålla med det börjar bli en väldigt låg nivå i debatten, jag såg inget fel alls i ditt inlägg, hux flux var vi inne på kryptering , radbrytningar citat och personliga påhopp utan belägg.

Inte ok.

5

Sv: Nu får det va nog.

Andreas. Svar tack.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

6

Sv: Nu får det va nog.

Det är väll tråkigt när trådar spårar eller om de går offtopic.
Kjellorix har haft tendens till att skriva frispråkigt med en viss snurr, ibland städar han bort sina egna inlägg efteråt.

Sidorna som nämns har inget med hacking etc att göra utan är bara olika register. Det finns flera i olika utföranden som ratsit.se.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Nu får det va nog.

Andreas skrev:

Det är väll tråkigt när trådar spårar eller om de går offtopic.
Kjellorix har haft tendens till att skriva frispråkigt med en viss snurr, ibland städar han bort sina egna inlägg efteråt.

Sidorna som nämns har inget med hacking etc att göra utan är bara olika register. Det finns flera i olika utföranden som ratsit.se.

Frispråkigt är en sak. Men detta är långt över det. I klartext ska jag ha hackat vid minst ett tillfälle samt sitta på fakta om honom. Mfl?. Ovanför finns det exakta fakta på hur lätt han är och hitta. Det la jag ut helt utan hack och för en sak bevisa det hela fel.
Att han städar sina inlägg är bara pinsamt och fegt absolut inget försvar för likn påhopp. Eller anser du det?

Så för att tolka dig kan vi ha full anarki och pajkastning så fort nån inte passar sig eller in bara vi städar efter oss?

Jag vill ha svar på frågan om vissa grundregler är det aktuellt?.
Detta forum var lysande förr men var är vi påväg nu?


Jag välkomnar övrigas synpunkter. Och är tacksam om denna tråd sköts fint.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

8

Sv: Nu får det va nog.

Jag talar naturligtvis bara för mig själv, men som gammal forumräv och moderator på en stor svensk sajt kan jag säga att jag tycker att den här tråden över huvud taget inte borde existera. Det som ledde till att tråden skapades borde städats bort, liksom hela den här tråden. Jag ser ingen som helst vits med att andra medlemmars beteende diskuteras i en öppen forumtråd.

9

Sv: Nu får det va nog.

afe skrev:

Jag talar naturligtvis bara för mig själv, men som gammal forumräv och moderator på en stor svensk sajt kan jag säga att jag tycker att den här tråden över huvud taget inte borde existera. Det som ledde till att tråden skapades borde städats bort, liksom hela den här tråden. Jag ser ingen som helst vits med att andra medlemmars beteende diskuteras i en öppen forumtråd.

Jag kan se din poäng. Jag kunde sänt ett gnälligt PM. Men jag är för en öppen dialog och anser det är bästa sätt och slippa rykten mm.

Men städa bort allt känns ändå som ett tyst godkännande av mina tidigare rader. Det håller nog inte i längden?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

10

Sv: Nu får det va nog.

Användare kan alltid ta bort deras egna inlägg och det är helt valfritt.
Jag ifrågasatt hans inlägg och var påväg att radera allting utom ursprungsinläggen gällande säkerhet då det höll en saklig diskussion.

Men eftersom du uppmanade till att de skulle ligga kvar så valde jag att ej radera något i tråden.

11

Sv: Nu får det va nog.

Ilsken skrev:
Andreas skrev:

Det är väll tråkigt när trådar spårar eller om de går offtopic.
Kjellorix har haft tendens till att skriva frispråkigt med en viss snurr, ibland städar han bort sina egna inlägg efteråt.

Sidorna som nämns har inget med hacking etc att göra utan är bara olika register. Det finns flera i olika utföranden som ratsit.se.

Frispråkigt är en sak. Men detta är långt över det. I klartext ska jag ha hackat vid minst ett tillfälle samt sitta på fakta om honom. Mfl?. Ovanför finns det exakta fakta på hur lätt han är och hitta. Det la jag ut helt utan hack och för en sak bevisa det hela fel.
Att han städar sina inlägg är bara pinsamt och fegt absolut inget försvar för likn påhopp. Eller anser du det?

Så för att tolka dig kan vi ha full anarki och pajkastning så fort nån inte passar sig eller in bara vi städar efter oss?

Jag vill ha svar på frågan om vissa grundregler är det aktuellt?.
Detta forum var lysande förr men var är vi påväg nu?


Jag välkomnar övrigas synpunkter. Och är tacksam om denna tråd sköts fint.

Som du säger så är frispråk en sak och jag har försökt hålla forumet så öppet som möjligt.
Viljan att ej behöva sätta upp riktlinjer för hur folk skall skriva har varit stor, personliga påhopp är dock ej okey och har pratat med några moderatorer om detta att påhopp ej är accepterat och möjliga åtgärder.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: Nu får det va nog.

Andreas skrev:
Ilsken skrev:
Andreas skrev:

Det är väll tråkigt när trådar spårar eller om de går offtopic.
Kjellorix har haft tendens till att skriva frispråkigt med en viss snurr, ibland städar han bort sina egna inlägg efteråt.

Sidorna som nämns har inget med hacking etc att göra utan är bara olika register. Det finns flera i olika utföranden som ratsit.se.

Frispråkigt är en sak. Men detta är långt över det. I klartext ska jag ha hackat vid minst ett tillfälle samt sitta på fakta om honom. Mfl?. Ovanför finns det exakta fakta på hur lätt han är och hitta. Det la jag ut helt utan hack och för en sak bevisa det hela fel.
Att han städar sina inlägg är bara pinsamt och fegt absolut inget försvar för likn påhopp. Eller anser du det?

Så för att tolka dig kan vi ha full anarki och pajkastning så fort nån inte passar sig eller in bara vi städar efter oss?

Jag vill ha svar på frågan om vissa grundregler är det aktuellt?.
Detta forum var lysande förr men var är vi påväg nu?


Jag välkomnar övrigas synpunkter. Och är tacksam om denna tråd sköts fint.

Som du säger så är frispråk en sak och jag har försökt hålla forumet så öppet som möjligt.
Viljan att ej behöva sätta upp riktlinjer för hur folk skall skriva har varit stor, personliga påhopp är dock ej okey och har pratat med några moderatorer om detta att påhopp ej är accepterat och möjliga åtgärder.

Jag är väldigt nära på och instämma nu. Jag delar din vilja i att inte vilja ha riktlinjer och värna om öppenheten.

Finns väl bara en sak kvar. För öppenheten visa upp dom möjliga åtgärderna.

Sen kan vi avsluta detta i och bygga ett nytt lugn=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

13

Sv: Nu får det va nog.

Skriver man I en urspåradtråd att man ej vill få den rensad, då rensas den ej av någon moderator m.m.

Forumet saknar möjlihet att splitta trådar som ār längre , tidigare försök har bara resulterat i en röra utan like .

Antingen låsa, taborttråden och sedan får trådskaparen skapa en ny tråd .

14

Sv: Nu får det va nog.

G-Man skrev:

Skriver man I en urspåradtråd att man ej vill få den rensad, då rensas den ej av någon moderator m.m.

Forumet saknar möjlihet att splitta trådar som ār längre , tidigare försök har bara resulterat i en röra utan like .

Antingen låsa, taborttråden och sedan får trådskaparen skapa en ny tråd .

"Forumet saknar möjlihet att splitta trådar som ār längre , tidigare försök har bara resulterat i en röra utan like." Den fattar inte jag. Finns det något bra exempel? Varför ens komma på tanken och splitta?

Låsa varför inte? Låt Andreas pula fram regler för det. Vore ju pinsamt om det börjar låsas i tid och otid.

Skapa en ny tråd? Varför ska jag som trådskapare få merjobb etc pga en väldigt litendel tokar? Det känns inte ok.

Ta bort är jag helt emot. Var och en får ta ansvar för sina mer eller mindre lyckade inlägg. Jag kan ställa mig positiv till borttagning av spam och likn sattyg.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

15

Sv: Nu får det va nog.

Ilsken skrev:
G-Man skrev:

Skriver man I en urspåradtråd att man ej vill få den rensad, då rensas den ej av någon moderator m.m.

Forumet saknar möjlihet att splitta trådar som ār längre , tidigare försök har bara resulterat i en röra utan like .

Antingen låsa, taborttråden och sedan får trådskaparen skapa en ny tråd .

"Forumet saknar möjlihet att splitta trådar som ār längre , tidigare försök har bara resulterat i en röra utan like." Den fattar inte jag. Finns det något bra exempel? Varför ens komma på tanken och splitta?

Låsa varför inte? Låt Andreas pula fram regler för det. Vore ju pinsamt om det börjar låsas i tid och otid.

Skapa en ny tråd? Varför ska jag som trådskapare få merjobb etc pga en väldigt litendel tokar? Det känns inte ok.

Ta bort är jag helt emot. Var och en får ta ansvar för sina mer eller mindre lyckade inlägg. Jag kan ställa mig positiv till borttagning av spam och likn sattyg.

Gick bara att dela på trådar som består av en sida, tidigare ivf
När tråden spårarur så är det merpraktiskt/blir mindre tjaffs om inte inlägg tasbort belt, då detta oftast skapar ännumera "oro".

Så halvlósningen ār att stänga och starta ny tråd, om det fortsätter att atgärda mer bryskt då det inte går att dela på inläggen som ār offtopick och ontopic i två trådar.

Detta forum saknar många funktioner som finns i andraforummotorer.

Den tråd som jag refererade till var den med en routertillverkare.

I andra forum kan man dōlja trådar tills dom ār städade.