26

Sv: Sänkt maxgräns!

vilken sida? vilken rad?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

27

Sv: Sänkt maxgräns!

Ljungdahl skrev:

alltså...förr. så fungerade svenskt mobilt bredband från 3 i Danmark utan restriktioner. Som om det var ett land.
....teckna  danskt abb? Ska höra om det funkar..återkommer.

Edit :-)
...kolla sista raden på sidan, gäller även i Sverige

Ja, dock måste man ju hålla koll på så att man inte kopplas över på ett annat nät än 3s Svenska nät då det kan bli dyrt smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

28

Sv: Sänkt maxgräns!

Inte konstigt att man blir lurad, när man inte orkar läsa allt=)

Då blir nästa fråga om jag får teckna det, eller om det finns någon klausul om att man ska bo i Danmark....
Priset hamnar isf på ungefär 600sek, vilket kan vara skäligt med tanke på datamängden, och framför allt för att veta att jag aldrig slår i taket..
Fast...Telenors företagsabb verkar ha fridata och hamnar på ungefär 500sek, kanske värt att kolla upp innan ev Danmarks resa.

29

Sv: Sänkt maxgräns!

zwante skrev:

Inte konstigt att man blir lurad, när man inte orkar läsa allt=)

Då blir nästa fråga om jag får teckna det, eller om det finns någon klausul om att man ska bo i Danmark....
Priset hamnar isf på ungefär 600sek, vilket kan vara skäligt med tanke på datamängden, och framför allt för att veta att jag aldrig slår i taket..
Fast...Telenors företagsabb verkar ha fridata och hamnar på ungefär 500sek, kanske värt att kolla upp innan ev Danmarks resa.


Jag tror att du måste ha något som motsvarar personnummer, fast då ett danskt sådant. Så är det iaf om du ska skaffa abonnemang hos 3 i Sverige.

3s företagsabonnemang, 3Bredband Premium, är också obegränsat: http://www.tre.se/Foretag/Mobilt-bredband/3Bredband/

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

30

Sv: Sänkt maxgräns!

Ok, låna ett tre simkort och testa lite...
Telenors nät fungerar faktiskt riktigt bra för mig ligger mellan 20-25 ner och ska kunna få max 32 här hemma enligt täckningskartan, så därför har jag  tänkt på telenor i första hand....

31 Senaste redigerad av guineapig (2013-01-13 13:52:21)

Sv: Sänkt maxgräns!

Nu har de hittat på något annat trix....spärren låg i nu på morgonen som det INTE ska göra. Startade om routern och då verkade den hoppa ur, men nu har jag 6mb ner och 6-7mb upp. jag har alldrig tidigare haft över 4-5mb upp men alltid legat på ca 10-15 ner...

en ny form av spärr?

Telenor 4G, E398, Dovado Doma