51 Senaste redigerad av skogmeister (2012-12-14 14:09:54)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Aktuella driftstörningar
Senast uppdaterad 2012-12-14 14:30:14  Mobilt Bredband, Playstation network, MSN, Skype: Sverige
Kunder med mobilt bredband kan bli nedkopplade från Playstation network (samt liknande speltjänster), MSN, Skype och liknande chatklienter. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet.

52

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:

Aktuella driftstörningar
Senast uppdaterad 2012-12-14 14:30:14  Mobilt Bredband, Playstation network, MSN, Skype: Sverige
Kunder med mobilt bredband kan bli nedkopplade från Playstation network (samt liknande speltjänster), MSN, Skype och liknande chatklienter. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet.


Testa att logga in nu smile

53

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

jonasolof skrev:

Vad är skr t2?

du menar väl en VPN tjänst?

nja, funka via vpn.

men "skr t2" betyder löst skruva t2 + översättning... )):))

54

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

micke_rocknroll skrev:

Testa att logga in nu smile

Vadå, funkar det för dig??
Gjorde du isf nåt särskilt innan??

55

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:
micke_rocknroll skrev:

Testa att logga in nu smile

Vadå, funkar det för dig??
Gjorde du isf nåt särskilt innan??


Japp, börja funka igår kväll. Nej vi kan inte göra nått åt de här, 4G försvann ca 5 minuter sen när de kom tillbaka funka det. Så dom gjorde väl nån liten ändring..

56

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

micke_rocknroll skrev:
skogmeister skrev:
micke_rocknroll skrev:

Testa att logga in nu smile

Vadå, funkar det för dig??
Gjorde du isf nåt särskilt innan??


Japp, börja funka igår kväll. Nej vi kan inte göra nått åt de här, 4G försvann ca 5 minuter sen när de kom tillbaka funka det. Så dom gjorde väl nån liten ändring..

Fungerar fortfarande inte här iaf.

57

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

b0an skrev:
micke_rocknroll skrev:
skogmeister skrev:

Vadå, funkar det för dig??
Gjorde du isf nåt särskilt innan??


Japp, börja funka igår kväll. Nej vi kan inte göra nått åt de här, 4G försvann ca 5 minuter sen när de kom tillbaka funka det. Så dom gjorde väl nån liten ändring..

Fungerar fortfarande inte här iaf.

Inte för mig heller!!
Faan, jag får tokbryt snart...

58

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Funkar inte här heller.. Från fyra stolpar till två också, men det kanske är väder relaterat. Eller så är det fippel mupparna på Tele2..

59

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Ok. Jag tittade på tele2's sida och det står fortfarande att det är problem med PSN. Jag antar att jag hade tur och Linköping va väl kanske den första staden dom fixa det i. Men eftersom det fortfarande står så så kommer dom fixa det åt er också, frågan är bara när...

Mitt tips är att ringa o tjata.

60

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Mitt fungerar också nu, har kört BO 2 hela helgen utan problem. Har inte gjort något speciellt själv utan det måste vart Tele2 som gjort något. Precis som micke_rocknroll skrev så försvann 4G täckningen i några minuter i fredags, tänkte inte så mycket på det då men efter att jag lästa micke_rocknroll inlägg så testade jag och då funkade det. Vet dock inte om det har något med det att göra.

Bor i Solna om någon undrar...

61

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Funkar fortfarande inte här!

62

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:

Funkar fortfarande inte här!

Samma här....

63

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Dra ballen i gruset, nu blommar asfalten, kors i taket osv, osv..
Det funkar fan... Äntligen!!
Vad kan man kräva av tele2 för det här då?
Funderar på sveda & värk, diverse psykiskt lidande men framförallt ersättning för att jag tappat min spel-mojo under det här ofrivilliga uppehållet.. ;-)
Nejdå seriöst, nån som hört ngt angående kompensation?

64

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Yes. Nu funkar det igen. Synd att Tele2 inte tog ansvar för felet snabbare. Utan bara skyllde ifrån sig på playstation.
Bra jobbat alla som ringt och påverkat.
smile

65

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Alltså fyfan, nu har samma problem uppstått igen för mig. Kunde inte vara inne på PSN i mer än en minut från 1 december tills den 20 december. Sedan har det fungerat felfritt tills nu då problemet uppstått igen. Krånglar det för er andra med? sad