1

Tråd: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hej. Jag behöver er kunniga hjälp för att lösa detta mysterie.
Ska försöka fatta mig kort och förenkla situationen.

För några dagar sedan så började jag loggas ut på mitt Playstation 3 konto.
Jag hinner vara inloggad i ca 30s, sedan logggas jag ut igen.
Mycket irriterande, då jag helst spelar online.
När jag loggas ut kommer ett "Du har loggats ut ur playstation network. (8002AD36)" medelande upp.

Jag har provat loggat in med någon annans konto med samma resultat.
Har också formaterat om ps3an men det hjälpte tydligen inte heller.
Avaktiverat Mediaserveranslutning.
Bytt nätverkskabel. Provat trådlöst.
Reseta router och updatera till senaste fw: V100R001C56SP052.
Provat DMZ.

Har alltid fungerat klockrent. Har varit kopplad med kabel och alltid haft 3 signal stolpar.
14Mb ner 5Mb upp.
Ansluten till Tele2 Endast 4G 900Mhz.

Jag trodde tillslut att problemet var att Routern försökte ladda ner senaste firmware
men misslyckades hela tiden, och på så sett tappat uppkoppling.
Men nu när jag fått senaste fw, så har jag ännu inte fått det att funka.

Skulle bli glad om någon hade nån aning om vad jag kan göra för att få det att funka igen.

//Jonte

2

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Kolla i diagnostik om routern byter cell. Det kan ha kommit en ny mast i närheten.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

När jag gör en systemkontroll så står den på cell-id: 127. Och min logg visas inget om nå byten.

4

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Bryter det om du t ex spelar strömmande radio också?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Har lyssnat nu i 15min, inte ett ända stop faktist.
Har provat flera kanaler.

Men har faktist märkt av att youtube inte laddar lika bra längre.
Det börjar hacka rejält och därefter lär jag pausa ett tag.

6

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Den väsentliga frågan är nu om förbindelsen kopplar ned mot masten vilket samtidigt innebär att din ip-adress ändras efter avbrott. Det kan du se i routern eller via webbrowser www.whatismyipadress.com. Förbindelsen ska inte koppla ned förrän modemet varit inaktivt i ca tio minuter normalt sett. Varje ny förbindelse på 4G innebär att modemet tilldelas en ny ip-adress.

Du kan testa med att spela strömmande pratradio samtidigt som du kör ditt spel. Då bör inte nedkoppling hinna ske.

Är det inte nedkoppling så är det något buffringsproblem eller någon flaskhals

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hej!

Har exakt samma problem! började i torsdags em.. spelar nya cod black ops 2 på ps3
hinner spela 1min online förrän jag loggas ut och 8002ad36 dyker upp lr "you have been logged ut from call of duty server"

samma modem via tele2

funkade inte att streama webradio samtidigt

har även provat att sätta en fast ip adress i ps3an

om nån hittar en lösning så skriv gärna den här och låt inte tråden dö ut

8

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Har pratat med Tele2. Dom sa att routern skiftade mellan två master. Och den ena masten var dålig? Så dom skulle fixa masten inom 3 dagar. När felet var fixat skulle dom skicka ett sms. Så vi får vänta innan man kan börja lira BLOPS2.

9

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Ok vore ju bra om det var så "enkelt" även före mig bor strax utanför örebro skall ringa tele2 och kolla

10

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

jonte_honken skrev:

Har pratat med Tele2. Dom sa att routern skiftade mellan två master. Och den ena masten var dålig? Så dom skulle fixa masten inom 3 dagar. När felet var fixat skulle dom skicka ett sms. Så vi får vänta innan man kan börja lira BLOPS2.


Hej! Pratade med tele 2 nyss och dom förstod ingenting var jag pratade om när jag nämde ditt problem...

Fick till svara att ställa in modemet till endast 4g och ringa playstation supporten för att tele2 skall få info om hur routern skall vara inställd..

Playstation supporten förklarade att mobiltbredband fungerar sällan ihop med online spel och sen skickade dom en urkorkad film om hur man kopplar in modemet tillsammans med ps3an med en förklaring "Vi har tyvärr ingen guide på hur du ska konfigurera din router. Du måste kontakta din routersupport om du inte vet hur din router fungerar"

Känns som man blir kastat mellan supporter utan att nån har nån anning

HJÄLP!!!

Snart Ps3 tillsalu lr ta spaden o börja gräva ner fiber själv

inte lätt att bo på landet

11

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

kan du inte få ADSL? via telefonjacket

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

12

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hehe. Ne inte lätt på landet. Men jag ger inte upp. Det har fungerar förrut. Så skiten ska funka!

13

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Jonny skrev:

kan du inte få ADSL? via telefonjacket

Telefonjack? hehe nej tyvärr så har jag pratat med alla "STORA" aktörer och dom informerar mig att min närmaste telestation är såld och får inte reda på av vem...Scanova som äger denna samt alla kopparlinor svarar "de får inte jag tala om för dig"

Man får väl vara glad att man kan surfa och titta tv

men lyx som att spela online för jag vänta med

back to the stone age!

14

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hej!

Har exakt samma problem sen den 21:a november och har inte haft ett enda problem sen jag fick routern för ca 6 månader sen. Jag är ganska säker på att det har något med routern att göra då jag testat att logga in på grannens wifi och då blir jag inte utloggad.

Det jag har testat än så länge är b.l.a.

Prövat med och utan kabel.
Öppnat alla portar som krävs för psn.
Tilldelat ps3:an en fast ip.
Satt ps3:an som DMZ-värd.
Ändrat MTU värdet.
Provat med och utan UPnP.
Stängt av WiFi och endast kört med kabeln.
Stängt av brandväggen.
Provat en endast kört på 4G, 4G 2600, 4G 900, 3G.

Ja i stort sätt allt jag kan komma på men har inte lyckats lösa problemet. Vore tacksam om någon kunde komma med något förslag på vad man mer kan testa?

Visst det skulle säkert kunna vara något med master osv men tycker att det ändå är lite konstigt att vi är flera som har exakt samma problem som började ungefär samtidigt och att vi troligtvis befinner oss på olika platser.

Själv befinner jag mig i Solna och har följande värden om det kan vara till någon hjälp.

Bandbredd(kHz): 20000
Cell-ID: 320
Signalstyrka: 5
RSRP(dBm): -77
RSRQ(dB): -7

Ligger nästan alltid runt 37-45 Mbit ner och 25-29 upp.

15 Senaste redigerad av Wasted (2012-12-08 08:04:28)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Tog bort min kommentar själv då jag inte har någon spelkonsol.

16

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Mycket bra signalvärden som inte i sig bör leda till problem. Du är uppkopplad på LTE 2600.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

17

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hej det är ju lite tråkigt att det är fler som har samma problem som jag.
Jag har också pratat med tele2 och dom är helt oförstående och menar att det är fel på någon inställning i PS3 an..

Gick så långt att jag idag köpte ett nytt PS3 bara för att vara på den säkra sidan med hårdvaran..

Precis samma skit som innan... Internet fungerar felfritt men blir utkastad från PSN hela tiden.

Antingen så har Sonyfolket gjort bort sig i sista uppdateringen eller har Tele2 gjort det.

Kan tilläggas att det fungerar felfritt med min gamla Dovado 4g router och ett telia 3g stick..

Blir faan snart ett byte till telias 4g om inget händer....

Ingen lösning någon..

18

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Testade att köra Netflix genom ps3:an idag vilket kräver att man loggar in på psn och det gjorde mig bara ännu mer fundersam. Efter ca. 3 minuter loggades jag ut från psn men det gick fortfarande att kolla på filmer. Så det verkar som att ps3:an fortfarande har kontakt med nätet. Kan det vara så att psn är väldigt känsligt? Fast i och för sig har det ju fungerat utan problem tidigare.

Det finns ingen som har Tele2 och B593 som inte har detta problem? eller någon som har problemet och haft möjlighet att testat på annan ort? Om det finns någon som har Tele2 och B593 men inte har problemet, vilken systemprogramvara har ni i så fall? Ni kan kolla detta under inställningar/systeminställningar/systeminformation. Jag har version 4.31.

19

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

JimmbooSwed skrev:

Hej det är ju lite tråkigt att det är fler som har samma problem som jag.
Jag har också pratat med tele2 och dom är helt oförstående och menar att det är fel på någon inställning i PS3 an..

Gick så långt att jag idag köpte ett nytt PS3 bara för att vara på den säkra sidan med hårdvaran..

Precis samma skit som innan... Internet fungerar felfritt men blir utkastad från PSN hela tiden.

Antingen så har Sonyfolket gjort bort sig i sista uppdateringen eller har Tele2 gjort det.

Kan tilläggas att det fungerar felfritt med min gamla Dovado 4g router och ett telia 3g stick..

Blir faan snart ett byte till telias 4g om inget händer....

Ingen lösning någon..

Precis som dig har jag provat allt förutom att köpa ny ps3a...
Provade med telia 3g router och även provade jag o spelade genom att delade internet via iphonen o det funkade klockrent inte utkickad en gång.. Kan säga med 99.9% att detta fel ligger hos Tele 2 men dom verkar inte vilja förstå de bara smile

20

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Mm.. Håller med dig Danne. Felet ligger nog troligen hos tele2, misstänker dock att det är något dom aldrig kommer erkänna..

Ska åka in till den lokala Tele2 butiken imorgon och kolla om jag kan få låna ett Usb modem och köra i min Dovado router och se vad som händer..

Återkommer med resultatet..

21

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Läste nyss på Forumet Mobila bredband att Tele2 laggt ut en uppdatering på B593 Routern för att den ska stödja externa antenner.. S
Skulle skett mellan 19/11 21/11.. DVS samma tid som skiten började strula Hmmm.

22

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hej har samma problem som ni andra och det började 29/11, har E398 och bara en mast i kalmar som jag kan kopplat upp mot, så modemet lär ju inte direkt hoppa mellan masterna. Har sedan tidigare allt inställt i DMZ & avaktiverad mediaserver m.m... Men iställningar som funkat i 1 år slutar ju inte helt plötsligt att fungera om man inte ändrar på något. Känns nog mer som Tele 2 har trixat på nått....

23

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

varför tror du att du bara har en enda mast i Kalmar? Har du kollat PCI eller Cell ID i diagnostik?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

24

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Precis som jag trodde.

Får samma fel med E398 kopplat i min Dovadorouter.. PISS TELE2..

Undrar bara hur lång tid det tar för dom att komma på att dom gjort bort sig och sedan erkänna det och rätta till...

RÅDER ALLA SOM HAR PROBLEM ATT RINGA NER DOM....

25

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Är det någon som har lyckats få nån lösning på problemet??