326

Sv: Uppgraderingen av basstationer, Avbruten LOL

Vox medievalis skrev:

A propos tidplanen. Nog är det väl bättre att Net1 själva får testa och labba några månader längre än preliminärt planerat än att kunderna skall behöva få alla de problem som en ny produkt alltid medför ! Är det någon som någonsin fått ut en perfekt och felfri bil från den första serien eller någon som sett ett stort husbygge bli färdigt till prognosticerad tid utan en mängd efterbesiktningar på fel som måste åtgärdas. För min del väntar jag gärna några månader extra tills produkten fått en hygglig teknisk mognad och nätet är väl intrimmat. Sedan gärna högre hastighet men framför allt - och viktigare - ett stabilt nät som inte blir överbelastat på kvällarna. Med andra ord - hellre en låg och jämn kapacitet/hastighet än turbo på dagen och nästan ingen hastighet alls på kvällen.....

Visst det köper jag men man kan ju informera kunderna om fördröjningen istället för denna pinsamma tystnad precis som man hoppas kunderna ska glömma bort vad de lovat!

327

Sv: Uppgraderingen av basstationer, Avbruten LOL

Förvisso behöver marknadsföringsavdelningen och kanske också supporten kompletterande utbildning. Här blir poängen för Net1 - liksom många andra telekomföretag - klart under godkänt !

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

328

Sv: Uppgraderingen av basstationer, Avbruten LOL

Underkänt räcker inte…

329

Sv: Uppgraderingen av basstationer, Avbruten LOL

Håller de vad de lovar behöver de inte ha en lika stor supportavdelning vilket är en besparing vilket leder till att de har mer pengar till utbyggnad så att de kan hålla vad de lovar. Det är enkel matematik, men tyvärr brukar inte hissen gå upp hela vägen till styrelserummen.

330

Sv: Uppgraderingen av basstationer, Avbruten LOL

Jag har lagt tillbaka bilderna då Teracom inte behagat svara på vad problemet med mina bilder är. Tycker tråden var lite stympad utan bilder...

/Marcus