51

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

Nä, operatörena tjänar på att ingen vet var masterna finns. Då måste man köpa en mängd olika kort och modem och prova sej fram. Jag har kort från fyra olika operatörer (flera från varje) och ett dussin modem som jag försöker få att fungera.

52

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

proppsar ff på wikimaps... placerad utanför eu osv.

53

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

Nån rysk server kanske...

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

54 Senaste redigerad av plun (2012-09-19 20:43:48)

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

Jo vad är det för nonsens att en simpel mobilmast skulle vara ett skyddsobjekt ?

Det här är ett riktigt skyddsobjekt.....  smile

http://i.imgur.com/MoC3b.jpg

Jag avstår att länka med Google Maps och exakta koordinater.


Sen här är ett till.....

http://i.imgur.com/AY7Ys.jpg


Slår man ut dessa inkl nån till välriktad träff så klarar väl de flesta mobilmaster några timmar med sina klena batteri-backuper.

Sen finns det några större mobilinstallationer med dieseldriven backup men det förslår inte långt.


Mobilmaster skyddsobjekt....  tjau....

Stäng Google  smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

55

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

plun skrev:

Jo vad är det för nonsens att en simpel mobilmast skulle vara ett skyddsobjekt ?

Det här är ett riktigt skyddsobjekt.....  smile

http://i.imgur.com/MoC3b.jpg

Jag avstår att länka med Google Maps och exakta koordinater.


Sen här är ett till.....

http://i.imgur.com/AY7Ys.jpg


Slår man ut dessa inkl nån till välriktad träff så klarar väl de flesta mobilmaster några timmar med sina klena batteri-backuper.

Sen finns det några större mobilinstallationer med dieseldriven backup men det förslår inte långt.


Mobilmaster skyddsobjekt....  tjau....

Stäng Google  smile

Ser ut som Forsmark... Om man bara orkar så kan man hitta mobilmaster också genom Google maps.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

56 Senaste redigerad av plun (2012-09-20 19:05:42)

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

Discover skrev:

Ser ut som Forsmark... Om man bara orkar så kan man hitta mobilmaster också genom Google maps.

Njau kollar du första bilden så är det runda centrala hus... ! smile

Jag vidhåller att det är trams att försöka få en mobilmast till ett skyddsobjekt eftersom man så enkelt slår omkull ett helt nät genom att slå av strömen.

Eventuellt har man blåst PTS och jag är ganska säker på att det passar operatörerna alldeles utmärkt.

Vissa kunder har ju INGEN ANING om vad "bandbredd" är för något...  smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

57

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

gick in och tittade på ett skyddsobjekt, som är klassat
nu är det full upplösning på området, så nu syns det ej mer att det är hemligt. tidigare var dom enkla att hitta.
men adress osv data saknas på googlemaps, annars fås allt möjligt upp tex streetview, verksamhetsnamn osv.

hehe.

58

Sv: Tele2 använder felaktiga täckningskartor

G-Man skrev:

gick in och tittade på ett skyddsobjekt, som är klassat
nu är det full upplösning på området, så nu syns det ej mer att det är hemligt. tidigare var dom enkla att hitta.
men adress osv data saknas på googlemaps, annars fås allt möjligt upp tex streetview, verksamhetsnamn osv.

hehe.

Jo det finns ju sådant som är "bortsuddat", förmodligen har du varit på Drottningholm och kollat efter "stora master"  smile

Försvaret har också ett antal bortsuddade anläggningar.


Men "sketna" mobilmaster !?   smile      Operatörsblåsningen av PTS-ankdammen  smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile