1

Tråd: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

Hejsan allihopa! Jag har en Telenor e398 + TP-Link mr3420 som funkar väldigt bra när den funkar. Men efter typ 7-9 dagar så stänger den av sig och då måste man ta ut kontakten och sedan in igen för att den ska fungera och då undrar jag om det finns ngn inställning man ska ändra på eller ngt. Jag har följt era guider på denna sidan: http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=4067
Tacksam för snabbt svar!
Hoppas ni kan hjälpa mig! smile
Mvh/Philip

2 Senaste redigerad av Jonny (2012-09-12 14:41:22)

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

uppgradera tplinken till senaste firmvare ifall du inte redan gjort det

http://www.tp-link.com/en/support/downl … version=V1

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

Hej, Jonny! Tack för svaret! Tror du att detta funkar när nätverket slutar fungera efter 7-9 dagar?
Mvh/Philip

4

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

Ger er svaret så snabbt jag vet att det fungerar.
Mvh/Philip

5

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

Hej allihopa igen! Är det ngn som vet om Identify successful är bra? Vet ngn också om mr3420 sista firmware är 3.12.21?
//Philip

6

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

är okey . med succesful....


senaste finns här
http://www.tp-link.com/en/support/downl … version=V1

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

7

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

Hej, igen! Det står på min TP-Link att jag har version 1.2 men den finns inte att uppgradera för TP-Linken. Så jag vet inte vad jag ska göra? För det har funkat bra med den senaste versionen av 1.1 men egentligen så ska jag version 1.2. Så vet inte riktigt vad jag ska göra. Men hoppas på att dom fixar den versionen snart. Men är identify successful bara okej eller vad menade du med det förra inlägget?
//Philip

8

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

med okey menas att router hittar modemet som 3g
dock ej vilken modell utan allmän 3g modem men brukar fungera...har gjort så för mig..

version 1.2 ska använda version 1

det har kommit en version 2(4G) men finns ej ute ännu vad jag vet.

nu kör jag med dovado 4gr router + huawei e392 modem funkar kanon

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

9

Sv: Telenor e398 + TP-Link mr3420.

Hejsan! Mitt nätverk har börjat bli bättre men igår så stängde det av sig men idag har det blivit bättre men, jag kan inte använda version 2 till mr3420 och e398. Men hade du e398 och mr3420 och om du hade det, hur fick du då det att funka?
//Philip