51

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

Jag har som bekant haft problem med min d-link router som flera av er andra, specifikt kopplat till när man kör 3G. Har varit i kontakt med telenor vid flera tillfällen där man efter felsökning i nätet där jag bor kom fram till att inga fel finns och att problemet ligger i routern (som många av oss redan misstänker). Kom överens om att skicka routern på rep hos telenor.

Har nu fått en servicepåse och ska skicka iväg den inom kort. Tänkte dock utföra en liten test varför jag beställde ett Huawei E392 modem + 2 antenn konverters till mina pointing riktantenner från lohelectronics. Låste upp modemet (Telia branded) och koppla in tillsammans med en dovado Tiny som jag hade liggandes. Har låst den på 3G och ska nu se ifall symtomen är de samma som med dlink routern d v s plötsligt avbrott/seghet.

Modemet är läckert, man skulle kanske skrota D-linken big_smile

52

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

Fan va trött jag blir.....

Även om d-linken är ute ur bilden och ersatt med ett E392 + Tiny fortsätter 3G uppkopplingen att koppla ner sig precis som med d-linken. Skillnaden är att med detta modem plus Tiny kan jag se att status blir disconnected, det såg man inte på dlinken som fortsatte att lysa grönt.

Suck

53

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

hade tidigare 3g med ca 68% signalstyrka med samma problem som du fast med e398+4gr.
allt är samma nu fast kör på 4g 900mhz 32mb och nerkopplingarna är borta...

antingen så är 3g väldigt känsligt eller så var 3g mast överbelastad.

stabilt med det jag har nu...

har du möjlighet att byta till snål 4g så gör det

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

54

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

Jonny skrev:

hade tidigare 3g med ca 68% signalstyrka med samma problem som du fast med e398+4gr.
allt är samma nu fast kör på 4g 900mhz 32mb och nerkopplingarna är borta...

antingen så är 3g väldigt känsligt eller så var 3g mast överbelastad.

stabilt med det jag har nu...

har du möjlighet att byta till snål 4g så gör det

Jo den möjligheten har jag och som du skriver så försvinner nedkopplingarna. Det enda kruxet är att medan 3G ger mig 20-25Mbit så når jag endast 7-10 på 4G (70% signal). Tvära kast men nu verkar det inte som att felet ligger i dlinken, då exakt samma symtom uppstår med E392 + tiny. Telenor säger att inga fel hittas i nätet där jag bor. Frustrerande.

55

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

telenor sa samma när jag undrade...... dom till och med startade om masten sa dom(hur man nu gör det) men samma problem..... fast inte på deras grejor naturligtvis.

är nog så då att masten är belastad då med mycket mobilt

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

56

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

Vad får du ut på din 4G?

57 Senaste redigerad av Jonny (2012-08-11 15:25:57)

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

loskings om du fråga mig så är det nyss

in = 19mb
ut 7.5mb

med 2 riktantenner + 4gr router+ modem e398 c

på 900 mhz bandet
32mb abonemang 24 månader med full 4g där det finns

fast osäker på om modem står på ndis eller ras(får kolla det senare

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

58

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

Ok, ja hade man själv legat på de hastigheterna med 4G så kunde man ju skippat 3G utan att gräma sig ( så mycket) :d

59 Senaste redigerad av Jonny (2012-08-11 15:27:46)

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

utan riktantenn ligger det på ca

10 in
3-4 ut

med skog imellan antenn och ca 1km till den.......signalstyrkan ligger nu på 96% med antenner

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

60 Senaste redigerad av Micke (2012-08-12 09:12:52)

Sv: 4G med DWR-923 funkar för dåligt

Micke skrev:

Ser att "Cool" fortfarande får ett 46:a IP. Det fick jag också fram till maj, då gjorde man nånting och sedan dess får jag alltid 79:or. Måste nämna att det numret kan ändras rätt så ofta under dagen, men det hänger nog ihop med annat?

Konstigt...får fortfarande ett nytt IP-nummer stup i kvarten.

Finns det nån som ser nåt konstigt...
http://i.imgur.com/DjJbE.png
...har visserligen en mycket stabil uppkoppling med godtagbara hastigheter (se nedan), men hur kan det komma sig att byten sker så ofta och vad har det för konsekvenser för mig?
http://i.imgur.com/HZiY5.png

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]