26

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Lösning för att få trådlöst
Som ni nämnde också, stänga av dhcp i routern. Efter det fungerade även trådlöst.
Underbart.
Tack så jättemycket för hjälpen, nu är jag nöjd smile

Eftersnack?
Varför blev ps3an så kinkig på grund av dubbla dhcp:er? Är det ett känt fel i alla "dns error 808710102" trådar?

27

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Nja,

Antagligen så delade både din router och din PC ut addresser.
Men antagligen delade de inte ut ur samma IP-range.

Så när den försökte gå ut på internet så försökte den gå ut via Routern och inte via PC:n. Antagligen har din Belkin router givit ut sig själv som DNS server till din PS3:a.
Dvs den fungerar som en proxy ut på nätet.

När din PS3 ska fråga  DNSen efter en address så får den inget svar från belkinen eftersom routern inte har någon kontakt.

Man ska ALDRIG ha 2 maskiner på samma nät som delar ut IP-addresser. Det gör bara att man får huvudvärk :-)

//M

28

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Router efter router är sällan en bra idé, fungerar dock om man kör med olika nät bakom de olika routrarna så man inte får några adresskonflikter.

Kör numera med en dovado, fungerar klockrent (förutom vissa störande saker som att jag inte kan portforwarda till 192.168.0.1, något att fixa kanske, så man slipper ändra om i sitt befintliga nät). Min förra lösning med windows 2003 server och isa server för att dela ut nätet till resten av datorerna här hemma var lite tungrodd.



/krille

Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.