1

Tråd: HUAWEI E220 och playstation 3

Hej!

Nån som lyckats koppla detta på sin ps3 eller till nån annan data trådlöst?

Det ända jag lyckats med är dela huawei uppkopplingen och dra en nätverkssladd till mitt ps3.

Nån som som vet nått...

Tacksam för ett svar.

Mvh

2

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Gör det inte att köra AD-HOC nät till PS3?
Då kan man dela ut internet över det, "dator-till-dator" nät.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

HUr menar du?

är inte så insatt i det..

4

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Ad-hoc = dator till dator nätverk.
Som man kan göra med trådlös koppling.

Och då kan man dela internet via det trådlösa.
Inte fullt lika simpelt som att dra en kabel dock.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Hej!

OK du har inte lust att förklara hur man gör eller var jag kan hitta beskrivning på hur jag gör det?


Tack på förhand

6

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

jag har lyckats att dela mitt internet til min psp och jag använde "Win C" från Cirond. man gör allt med en knpptryckning

.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ...

7

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

iccy!!!

8

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Andreas vet du hör man får igång Ad-hoc??

9

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

iccy skrev:

jag har lyckats att dela mitt internet til min psp och jag använde "Win C" från Cirond. man gör allt med en knpptryckning

Går det trådlöst eller har du kabel?

10

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Har inte testat wlanet en på min PS3'a men skall se om jag kan försöka göra en liten guide bara hur man delar ut nätet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Jag har testat wlan på ps3:e eller jag kör med det. Inga probs men inte med mobiltbredband men det borde väl inte vara någon skillnad..

mobilabredband.se

12

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Dt här "Winc" Cirond e ju omöjligt att ladda hem

Nån som vet nått annat program som fukkar likadant?

Kanske tips på var jag kan ladda ner det.

Tack på förhand

13

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Testade att ladda hem "test" versionen av den, inga problem.
http://www.softpedia.com/progDownload/W … 21051.html

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

14

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Tack nu hittade jag det.

Men nu till näta problem, jag väljer att säka efter trådlösa nätverk från mitt ps3 men hittar inte nått nytt, "iccy" du skrev med ett enkelt knapp tryck så va det klart...

15

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Även jag har problem med att komma ut på nätet med min ps3a. jag har försökt både trådat och med trådlåst nät, jag får samma fel varje gång:
This is a DNS problem (808710102)

Det verkar finnas lösningar till detta, men dessa har inte hjälpt mig. t.ex.:
denna länk som beskriver att man ska ändra DNS-servern.
Försökte även sätta upp ett Ad-hoc nät som Andreas beskriver i denna länk


lundis verkar ha löst det, men han beskriver inte hur.

Har testat både de dnsinställningar som 3 har själva (80.251.192.244) och de som beskrivs i den första länken (dvs. DNS1 : 208.67.222.222 , DNS2 : 208.67.220.220) utan framgång.

Till slut gick jag till spelbutiken i stan och frågade om de kände igen problemet.
- Är det ett mobilt bredband ifrån 3 du har?
- Ja det är det
- Då kommer det inte att fungera. Jag har själv förgäves letat efter en lösning utan framgång.


Jag har dock svårt att ta in den informationen eftersom det handlar om kommunikation mellan datorer, så avancerat ska det inte vara.

När jag gick in i 3 butiken mitt emot fick jag dock ett snabbt svar:
- ta kontakt med de som har gjort routern.  [som är Belkin för övrigt]
Är ganska missnöjd med det här svaret dock. Vet inte om jag får ett bättre svar om jag frågar dem igen när jag nu testat med korsad sladd direkt till dator. Har sett att 3's kundtjänst ger ungefär lika bra support när man ringer? Inte bekräftat dock. (Ville inte vänta i 30 minuter för att få det bekräftat heller)

Fortsatt felsökning kommer ske i slutet av veckan om ingenting förändras, då jag får låna ett mobilt bredband ifrån en bekant. Detta är varken 3 eller huawei E220.


Frågan är alltså: Har någon lyckats få ut sin playstation 3 på nätet efter att de har fått DNS error 80710102?

16

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Bump

17

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Hur har du kopplat det hela?

Rita upp i paint eller nått.

Skall se om jag kan testa koppla upp ps3'an idag med dovado router och huawei modem med tre.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

18

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

PS3  -- Router [Belkin] -- Dator [XP sp2]

Sitter på jobbet nu så jag har inte inställningarna i huvudet... Skulle kunna komplettera när jag kommer hem.

Men i runda svängar:
PS3 - wireless| automatic IP | DNS[3's egna, 208.67.222.222]
Router - inga speciella inställningar.
Dator - dialup connection: shared (inställt med hjälp av setup home network..)

För övrigt har jag streamat musik och bild ifrån dator till ps3, så ps3 och dator klarar av att kommunicera med varandra via router.

Tack för hjälpen på förhand

19

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Sååå kör du internetdelning på din dator och kopplat den till belkingen som i sin tur skall dela ut det?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

20

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

precis. min dator har modemet i sig. Routern sitter med sladd i datorn.
Modemet är utdelat för Routern och Routern har ju sitt egna nät.
för övrigt, vet inte om det hjälper, så håller Routern till på 192.168.2.1, stationära 192.168.2.2 och ps3 på 192.168.2.4 (och bärbar dator på 192.168.2.3, som för övrigt kommer ut på nätet). Det är Routern själv som delar ut ipadresserna, som ligger i spannet 192.168.2.*. I och för sig klarar jag det första testet i ps3an, dvs. internetinställningar. det är alltså det andra testet, internet test som falerar.

21 Senaste redigerad av Mathias (2008-11-04 07:15:43)

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Humm.

Här låter det som routing problem..
Du säger inte vilken IP address din PC har på sitt LAN interface.

Gissar att din belking har 1 WAN och x LAN portar då borde fungera att göra så här.

1. Låt din PC göra utdelning av IP addresser (gissar att det är default på slaget när du aktiverar Internet Connection Sharing)
2. I Belkin stäng av DHCP utdelningen.
3. Koppla din PC på en LAN port på belking
4. Koppla in din PS3 På en LAN port på belking
5. Kolla om din PS3 får IP från datorn.

Genom att göra ovanstående så gör du om din Belkin från att vara router till att bli en "switch".
Du har antingen haft antingen Routing problem din PS3 försöker nå internet via din Router WAN eller så gillar inte PS3 att traffiken dubble NAT:as. (Belkin först och sedan din PC)


<Reklam>
Eftersom jag jobbar för Dovado så är mitt 2:a förslag. Skaffa dig en UMRoch då sätter du bara USB modemet i den router och tutar och kör :-)</reklam>

Nackdelen med ovanstående är ju att din PC måste stå på för att resten av dina saker ska få IP addresser.

Mathias

22

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Precis vad jag tänkte på, stäng av dhcp'n i din belking router.
Så den får agera access point/switch.

smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

23

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Tja, det är ingen större nackdel att min dator måste stå igång, är inte den igång får jag ändå inget internet med den lösningen jag har smile
Jag ska testa detta ikväll. återkommer med svar imorgon

24

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Okej, tack för hjälpen grabbar.

Lösning:
Jag eliminerade routern helt, dvs. jag använde en korsad sladd från ps3 till dator med internet, och sedan winXPs setup home network.


Anledningen till att jag vill ha trådlöst är för att dator och tv(dvs. ps3) står en bra bit ifrån varandra. Så det är inte riktigt en hållbar lösning. Men nu vet jag att det inte är fel på modemet iaf, och det är ju en bit på vägen.

25

Sv: HUAWEI E220 och playstation 3

Satt och fundera lite smått.

Jag testade igår att sätta en router bakom routern.
Och de funkade fint,

Dock så krockade ip serierna.
192.168.0.1

Löst simplast genom att ändra på den ena routern till 192.168.100.1 eller 192.168.200.1.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!