26

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

Tycker att E372 kopplar ner vart man än stoppar i den (Router, dator mm)

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

27

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

Känns som om tråden försöker styras/avslutas med ett annat ämne än det som är på tapeten, 'låt oss hata 3 och fokusera på 1dag som de hade rapporterat störningar i nätet'.
Som sagt var bra att upplysa om att nätet var nere men inte okej att skylla längre tids problem på 1 dag.

Det skrivs här om problem som sker ständigt inte bara igår eller 10ggr/månad.
Problemen som beskrivs sker dagligen.
Iom att åtminstone min E372 från 3 fungerar prima i datorn så är det inte 3 som är problemet i detta fallet utan antingen att det är fel fysiskt på routern eller att Dovado inte har utvecklat en stabil programvara för E372 vilket borde innebära att E372 inte borde finnas med på Dovado:s kompabilitetslista?!?

Själv köpte jag routern separat i en datorbutik för 1 månad sedan och 3:s mobila bredband och telefonabonemang har jag hittills inte haft ett enda problem med(kors i taket), har haft det sedan jul.

Verkar som om Dovado inte har någon lösning för detta så det blir till att besöka 3:s serviceställe först och be om tips.
Har man tur så kanske det är 3 som har ny firmware till min 3G-sticka som kan hjälpa kompabiliteten med Dovado Tiny.
Annars reklameras routern hos datorbutiken om ingen hjäp finns att få.

28

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

Sam skrev:

Vad är det för firmware du kör?

Jag har firmware 5.0.14-3

Jag har Telenor 4G så det som någon skrev att det funkade perfa med Telenor kan inte jag hålla med om. Sedan jag skrev mitt inlägg har jag fått igång 4G här (3G innan) och det är samma problem.

29

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

meduza33 skrev:

Routern är uppdaterad med 5.0.6,connectiontrackern är aktiverad och fungerar.Det kan fungera i timmar men sen kopplar det ner sig
sen kan man starta om routern hundra gånger utan resultat. i mobilen fungerar simkortet,har testat med usbkabel och modemet direkt i routern,ingen skillnad. direkt i datorn kopplar modemet upp direkt.

Har 2st TINY på 2 olika ställen med 2 olika (fasta) uppkopplingar. Båda har en sak gemensamt, vilket är att den stänger ut anslutna enheter flera ggr i veckan tills man fysiskt dragit ur strömkabeln och startat om.

30

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

Modrax skrev:
meduza33 skrev:

Routern är uppdaterad med 5.0.6,connectiontrackern är aktiverad och fungerar.Det kan fungera i timmar men sen kopplar det ner sig
sen kan man starta om routern hundra gånger utan resultat. i mobilen fungerar simkortet,har testat med usbkabel och modemet direkt i routern,ingen skillnad. direkt i datorn kopplar modemet upp direkt.

Har 2st TINY på 2 olika ställen med 2 olika (fasta) uppkopplingar. Båda har en sak gemensamt, vilket är att den stänger ut anslutna enheter flera ggr i veckan tills man fysiskt dragit ur strömkabeln och startat om.


Hej,
Det har kommit ut en ny firmware till E372 modemet på Tre:s hemsida( E372Update_11.203.13.00.00.B757.exe)
http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Ko … awei-E372/
Laddade in den i natt och tycker att det fungerar bra, har inte haft några frånkopplingar än mellan Tiny(3) och E372 sedan uppgraderingen.

31

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

thomson69 skrev:

Hej,
Det har kommit ut en ny firmware till E372 modemet på Tre:s hemsida( E372Update_11.203.13.00.00.B757.exe)
http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Ko … awei-E372/
Laddade in den i natt och tycker att det fungerar bra, har inte haft några frånkopplingar än mellan Tiny(3) och E372 sedan uppgraderingen.

Heh, ett E372 modem funkar men inte fast bredband..... skumt...

32

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

Jag har ett Tiny Dovado med e372 och jag har också stora problem med nedkopplingar.

Det som är skumt dock är att problemet upphör helt när jag åker till västkusten och kör i vår sommarstuga.

Hemma i inlandet har jag en mottagningsprocent på 90-93% (!) men ändå ständiga nedkopplingar.

På västkusten är mottagningen 30-40% utan nedkopplingar.

Deprimerande....

33

Sv: Tiny med Tre och Huawei e 372 kopplar ner hela tiden.

Marcurious skrev:

Jag har ett Tiny Dovado med e372 och jag har också stora problem med nedkopplingar.

Det som är skumt dock är att problemet upphör helt när jag åker till västkusten och kör i vår sommarstuga.

Hemma i inlandet har jag en mottagningsprocent på 90-93% (!) men ändå ständiga nedkopplingar.

På västkusten är mottagningen 30-40% utan nedkopplingar.

Deprimerande....

gissningsvis över belastad mast, som dumpa anslutningar pga för många kunder
eller
så har du någon störkälla tex micro / värmepump eller träd osv liknande