26

Sv: Dålig ljudkvalitet på telefoni

Vox medievalis skrev:

Mycket vettigt val om man har fiber som lina men med 40 km till närmaste Net1-bas får man ändå tåla en hel del när videogänget kör igång på kvällar och helger. Till sist - kan mycket väl tänka mig att Phonzos support kan vara vresig ibland - men faktum är att jag alltid fått ett mycket vänligt bemötande och - vilket torde vara mycket ovanligt bland operatörer - faktiskt vid några tillfällen fått prata med ansvarig TEKNIKER för att dryfta problem !  Sådant måste vara extremt ovanligt hos de "stora". Med fem abb. och många men nästan alltid korta samtal blir det ändå många trevliga och obeskattade slantar över med Phonzo ....


Okej.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

27

Sv: Dålig ljudkvalitet på telefoni

Har nu lämnat Net1 telefonitjänst, synd att dom inte lyckats göra en mer mogen produkt.
Priset på samtal och månadsavgift blir väsentligt lägre än vad man får betala på Net1.
Ska bli spännande och se om överföringen till Cellip kommer att fungera smärtfritt från Net1.

28

Sv: Dålig ljudkvalitet på telefoni

Affinity Telecom är hyfsat billig också. Är det riktigt dåligt väder, så blir det enorma fördröjningar och det hörs dåligt, men när ovädret drar förbi, så blir det rätt bra ljud igen. Samtidigt har jag märkt att fredag och lördagkvällar gör att det blir lite sämre ljud. Antar att det har med bandbredden att göra. Då kan det bli skärande gitter, s.k. förstärkt ljud, överslag, när man prata för högt. Men hellre det än fördröjningar, om man måste ringa akut till sjukhus.

axe skrev:

Tyvärr måste jag hålla med trafikprioritering är ett måste om det ska bli hyfsad samtalskvalitet, räcker med måttligt surfande för det ska bli dålig förbindelse.
Tycker att Net1 har en rätt dålig och dyr telefonitjänst, mina förväntningar var betydligt högre ställda för det priset.

Några saker jag reagerat över är att det inte är trafikprioritering
Telefonsvarare som inte har avisering av nya meddelanden.
Telefonsvarare som inte går att fjärravlyssna eller fjärrstyra.
Tyst koppel när modemet är avstängt, den som ringer borde mötas av tex "abonnenten går ej att nå för tillfället".
Hög öppnings avgift 69 öre
Dyrt att få nummerpresentation och en dålig telefonsvarare för 30:- månad

Kommer nog att portera till Cellip, vet någon om dom håller måttet, har testat Phonzo som är rätt dålig med många avbrott.

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.