26

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Det tror jag inte mycket på då jag knappt har edge täckning med telia, 3G får jag från telenor med riktantenn.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

27

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

COTN88 skrev:
[Mr.T] skrev:

Det är ju kul för dom som kan få 4G, det enda alternativet jag har är 3G då telia klippt ledningarna för att det var för dyrt att bygga ut adsl.

Men i slutet av 2012 senast borde även din mast vara utbyggd med 4G om man ska tro Telia när dom säger att 4G skall vara utbyggt till 99% då?

99 dä mantalsskrivna inte yta

28

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

G-Man skrev:
COTN88 skrev:
[Mr.T] skrev:

Det är ju kul för dom som kan få 4G, det enda alternativet jag har är 3G då telia klippt ledningarna för att det var för dyrt att bygga ut adsl.

Men i slutet av 2012 senast borde även din mast vara utbyggd med 4G om man ska tro Telia när dom säger att 4G skall vara utbyggt till 99% då?

99 dä mantalsskrivna inte yta

Ja jag vet men iom att Mr.T har en svag 3G signal så borde han då kunna få en svag 4G signal och det räcker gott och väl för att bli bättre än ADSL.

29

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Hur långt borde den signalen räcka? jag har ca 4km till masten.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

30

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Då 4G går på 800/900 Mhz utanför storstäderna så är 4km ingenting. Jag har dålig 3G-täckning som krävde riktantenn på taket då jag körde detta, har ingen fast tråd till mitt hus. Med 4G är det bra täckning, utan antenn, överallt i huset. Inga nya 4G-master, utan de gamla används.

Du kommer att bli förvånad, det blev jag!

31

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

En sak som telenor fått mycket kritik för är alla dessa telefonförsäljare som lyckats kränga routrar för mobilt bredband till massor med människor. Vi har sett en hel del kritik sista tiden på deras metoder ute på http://bredbandsbloggen.se/telenor
Vi har även bett telenors kundtjänst att svara på kritiken men inte fått svar.
Nej, jag instämmer med rejsputte. Undvik telenor.

bredbandsbloggen
Ge kritik på din bredbandsleverantör, se vad andra säger om olika bredbandsleverantörer.

32

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Som man ropar får man svar!
Telenor eller vem som helst alla har olika täckning och olika resultat på olika platser. Har varit TRE kund i många år vanlig mobil helt Ok även supporten men när man kommer till deras 3 G turbo och alla märkliga förklaringar så häpnar man över supporten. Därför kör jag sedan några dagar med Telenor och deras 80Meg det är enasående och jag bor på landet med långt avstånd tll masten.
Dessutom innan man kastar skit i glashus kolla vilka bolag som ägs av Telenor så häpnar du nog, du som lovprisar Glocalnet

33

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Vispen74 skrev:

Då 4G går på 800/900 Mhz utanför storstäderna så är 4km ingenting. Jag har dålig 3G-täckning som krävde riktantenn på taket då jag körde detta, har ingen fast tråd till mitt hus. Med 4G är det bra täckning, utan antenn, överallt i huset. Inga nya 4G-master, utan de gamla används.

Du kommer att bli förvånad, det blev jag!

Det ska bli kul att se när dom tänker fixa mer fart, tror det kommer ta ett bra tag sad

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

34

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Vispen74 skrev:

Då 4G går på 800/900 Mhz utanför storstäderna så är 4km ingenting. Jag har dålig 3G-täckning som krävde riktantenn på taket då jag körde detta, har ingen fast tråd till mitt hus. Med 4G är det bra täckning, utan antenn, överallt i huset. Inga nya 4G-master, utan de gamla används.

Du kommer att bli förvånad, det blev jag!

Vad får du för resultat med bredbandskoll när du har 800mhz?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

35

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Hur snabbt tror ni 4G hade varit här i Stockholms närförorter, om 3G med sina utlovade 32 Mbit/s gav 3-35 kbit/s fem kilometer från Stureplan, med dokumenterat felfri hårdvara och utmärkt signalstyrka? Dom 3-35 k-biten kostade dessutom299 kronor per månad t.o.m. november 2013, om jag inte äntligen lyckats krångla mig ur skiten. Tror helt enkelt inte på mobila bredband längre, oavsett om det kallas 3, 4 eller 5G. ADSL är rena paradiset i jämförelse.

Telenor 3G 32Mbit/s med Huawei E398 + Dovado Tiny. Bor i villa i Enskede, Stockholm

36

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Rejsputte skrev:

Hur snabbt tror ni 4G hade varit här i Stockholms närförorter, om 3G med sina utlovade 32 Mbit/s gav 3-35 kbit/s fem kilometer från Stureplan, med dokumenterat felfri hårdvara och utmärkt signalstyrka? Dom 3-35 k-biten kostade dessutom299 kronor per månad t.o.m. november 2013, om jag inte äntligen lyckats krångla mig ur skiten. Tror helt enkelt inte på mobila bredband längre, oavsett om det kallas 3, 4 eller 5G. ADSL är rena paradiset i jämförelse.

Termen upptill borde banlysas, ange verklig hastighet. 2mbit\1mbit på 7,2mbit abg
Min vw bubbla från 1964 gör upptill 315km\h (host host i fritt fall)

37

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Fast Telenor är enda operatören som nu har börjat ange normalhastighet tillsammans med upp till hastigheten.

38

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Ja men alla borde ange det, även på kartorna som på bbk ipone karta,

39

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Jo, alla vet att maximal teoretisk hastighet är en sak, och den faktiska en helt annan. Men om den faktiska hastigheten regelmässigt är en hundradel av den teoretiska, som i mitt fall, typ 35 kbit/s och den marknadsförda tekniska är 32 Mbit/s, då är det ju åt helt fel, eller hur?

Mitt omdöme om Telenor grundar sig mest på att de med övertygande teknisk dokumentation efter lång tid fortfarande vägrat godta min förtida uppsägning av mitt 24 månaders abonnemang. Har lagt ned enormt mycket tid och engagemang på att övertyga dem om att tjänsten inte funkar. Det ska faktiskt inte behövas hos ett seriöst företag. Mitt omdöme kvarstår därför: JAG VILL VERKLIGEN VARNA FÖR TELENOR !!

Telenor 3G 32Mbit/s med Huawei E398 + Dovado Tiny. Bor i villa i Enskede, Stockholm

40 Senaste redigerad av philip (2012-03-10 15:22:00)

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

Telenor ute på landet mellan 3-4 km till närmaste mast jag har D-link DWR-923 med extern antenn bredbandskollen  precis nu
10.57 Mbit/s ner 9.01 Mbit upp, bästa uppmätta är 47.74 ner  19.97 upp, innan hade jag 3 och deras 3G men det var knappt styrfart och hängningar hela tiden

41 Senaste redigerad av Micke (2012-03-10 17:11:28)

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

philip skrev:

Telenor ute på landet mellan 3-4 km till närmaste mast jag har D-link DWR-923 med extern antenn...

Du får gärna berätta vilken frekvens och vilken extern antenn (link?) du använder!
Se också min frågeställning --->http://www.mobilabredband.se/forum/view … 086#p33086

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

42

Sv: TELENOR VILL JAG VERKLIGEN VARNA FÖR!

http://www.speedtest.net/result/1826151996.png

telenor upptill 2mbit kontant.