26

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Vill inte vara otrevlig eller så men vad hjälper det med en länk till Tele2 driftstörningar när man har Telenor...
Dessutom så verkar dessa sidor var mest för syns skull, varför meddelar man i telefonen på supporten att det är stora störningar i Kristianstad med omnejd när det ej nämns på telenors driftstörnings sida. Eller delar dom på infra strukturen?

27

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Bor strax utanför Halmstad, ca 4km. Här snurrar det på bra:
http://db.tt/cmHUPWgj

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

28 Senaste redigerad av Micke (2012-02-10 14:29:33)

Sv: 4G i Halmstad & Halland

lastExile skrev:

Jag ser att Tele2 är problemet ugh... smile

@Yllekoftan: Sorry...trodde ni kör alla med Tele2 och ville bara hjälpa till!

Det blir så när man inte har några som helst uppgifter i sin signatur.
Det är nämligen inte roligt att forska i hela tråden för att samla relevant info!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

29

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Trevik skrev:

Bor strax utanför Halmstad, ca 4km. Här snurrar det på bra:
http://db.tt/cmHUPWgj

vilket område bor du på eller hur långt utanför.. är typ mitt i centrum tror att det är masten mot vallås som felar sad

30

Sv: 4G i Halmstad & Halland

lastExile skrev:
Trevik skrev:

Bor strax utanför Halmstad, ca 4km. Här snurrar det på bra:
http://db.tt/cmHUPWgj

vilket område bor du på eller hur långt utanför.. är typ mitt i centrum tror att det är masten mot vallås som felar sad

Jag bor i holm, antenner på taket riktat mot galgberget

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

31

Sv: 4G i Halmstad & Halland

No problems.. jag uppskattar VARJE försök till hjälp... tro mej..
Kan i varje fall meddela att 4g funkar för mej i Åhus sen för 30 minuter sedan, mitt Dovado 4GR visar 83% signal(hade 92% innan strulet).
Har köpt en 3g/4g antenn på claes ohlsson som jag tänkte prova i helgen... Lägger en ny tråd om resultatet..

32

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Jag har nu suttit i en timme med support som skulle ta reda på felet smile

33

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Trevik skrev:
lastExile skrev:
Trevik skrev:

Bor strax utanför Halmstad, ca 4km. Här snurrar det på bra:
http://db.tt/cmHUPWgj

vilket område bor du på eller hur långt utanför.. är typ mitt i centrum tror att det är masten mot vallås som felar sad

Jag bor i holm, antenner på taket riktat mot galgberget

Det ser ut som jag får bästa signal mot galgberget vilket är lite skit för jag har inget fönster och har ett högre hus ivägen. All andra riktningar så är det 15-30% sad

34

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Ring och felanmäl.... Om man har tur så händer det nått

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

35

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Trevik skrev:

Ring och felanmäl.... Om man har tur så händer det nått

Jag gjorde det igår blev 2timmar 40minuter totalt i telefon med en massa hissmusik lol

36

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Uppdatering: ser ut som man är tillbaka på normal hastighet 80mbit ner / 40mbit up

37

Sv: 4G i Halmstad & Halland

tecknade abonnemang på telenor,-Halmstad-har bra signal styrka på 4 g hastigheten är mellan 30-50Mb men under dagen fastnar modemet mint 30 gånger och får Internet avbrott- måste starta om modemet vänta några min och samma sak igen och igen-med andra ord KATASTROFALT

38

Sv: 4G i Halmstad & Halland

Samma här med telenor
Deras nät strular
《3timmar utan omstart