26

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Hej bjoli,

TellStick Duo: Ska kolla, men inte inom kort. Duo är inte nånting man lägger in bara för att kunna tända och släcka lampor. Den ska kunna göra mycket mer. Vad tänker du använda den till, kontra vad en vanlig TellStick kan göra?

Huawei E353: Inte så länge den innehåller HiLink funktionen. Vi har tagit upp saken ett antal gånger med dem om det och har ej fått någon konkret svar om det. Vi pushar kontinuerligt.

27

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Hej Sam och tack för ett vansinnigt snabbt svar. Mitt i natten!

Det är framförallt funktionen att ta emot jag är ute efter med en Duo. Ibland behöver jag veta om en brytare är på eller ej (tex för övervakning av frostvakter osv) Jag har inte konstant tillgång till internet så Tellstick Net fungerar inte.

28

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Ingen fara!

OK, då förstår jag dina krav bättre.

Tanken med TellStick Duo är för att också kunna läsa av datan från väderstationer, osv.

Vi har stöd för Gembirds 1 och 4 ports vägguttag som styrs av USB kabel istället för trådlöst. http://www.kjell.com/sortiment/el/el-pr … ags-p39616

Dock, en nackdel med det är att man kan bara se status på om nån port är igång om du loggar in på WebGUI eftersom det visas inte i API'n som skickar ut infon till mobila appen, DovTelCon eller SMS. Det kan ändras i framtiden, men jag vet inte när. Jag kan iaf lägga det på utvecklingslistan.

Tack

29

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Hej Sam,
Jag har lagt en ticket hos er också. Men är detta problem ngt som ni har tittat på. Verkar som flera har samma problem använder 4GR o E372 USB modem (funkar inte särskit bra, har varit inne hos tre utan större lycka med support (sämsta support jag varit med om) ):

Problem jag ser:
Ibland bara försvinner uppkopplingen fastän modemet lyser som det vore uppkopplat. Eller så står internet uppkopplingen bara still i 30 sek innan det kommer igång lite kort igen.
Det går inte att disconnecta o connecta igen via webgränssnittet. Enda sättet är att stänga av o sätta på 4GR igen.

Håller tummarna för nya mjukvaran.

30

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

KalleD skrev:

Hej Sam,
Jag har lagt en ticket hos er också. Men är detta problem ngt som ni har tittat på. Verkar som flera har samma problem använder 4GR o E372 USB modem (funkar inte särskit bra, har varit inne hos tre utan större lycka med support (sämsta support jag varit med om) ):

Problem jag ser:
Ibland bara försvinner uppkopplingen fastän modemet lyser som det vore uppkopplat. Eller så står internet uppkopplingen bara still i 30 sek innan det kommer igång lite kort igen.
Det går inte att disconnecta o connecta igen via webgränssnittet. Enda sättet är att stänga av o sätta på 4GR igen.

Håller tummarna för nya mjukvaran.

+1

Jag också kör 4GR med E372. Inte bra combo  sad  För mig, router starta om 2-3 gånger/dag och ibland (senast idag) har också problem du ser att router försvinner uppkopplingen till modem och man måste stänga av o sätta på igen.

Också håller tummarna (and crossing fingers) för nya firmware!

31

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

tfi_friday skrev:

Jag också kör 4GR med E372. Inte bra combo  sad  För mig, router starta om 2-3 gånger/dag och ibland (senast idag) har också problem du ser att router försvinner uppkopplingen till modem och man måste stänga av o sätta på igen.

Också håller tummarna (and crossing fingers) för nya firmware!

I hear you, men var det med eller utan WLAN igång? Har du provat utan? Det är sånt jag vill nu veta.

Tack, och Gott Nytt Jahr!

32

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Sam skrev:
tfi_friday skrev:

Jag också kör 4GR med E372. Inte bra combo  sad  För mig, router starta om 2-3 gånger/dag och ibland (senast idag) har också problem du ser att router försvinner uppkopplingen till modem och man måste stänga av o sätta på igen.

Också håller tummarna (and crossing fingers) för nya firmware!

I hear you, men var det med eller utan WLAN igång? Har du provat utan? Det är sånt jag vill nu veta.

Tack, och Gott Nytt Jahr!

Tyvärr det var utan WLAN.

Jag såg ingen skillnad i stabilitet med WLAN inaktiverat. Fortfarande, router startas om 2-3 gånger/dag.

33

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

OK, tack. Då vet jag vilket modem ska testas ikväll.

34

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Sam skrev:

OK, tack. Då vet jag vilket modem ska testas ikväll.

If it helps, my modem specifics are:
Modem internal model: E372 (Tre Sverige)
Modem firmware: 11.203.05.00.00

Router 4GR
Product Revision:    1.0
Firmware Revision:    5.0.12.5076 official

Cheers

35

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Yes, det kan vi ordna.

Tack

36 Senaste redigerad av Snoopy32 (2011-12-30 21:16:02)

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Sam !!

Tänk om du hade kunnat be den (de) som har ett specifikt problem, att sända in LOGGEN från de senaste x timmarna......

se min tråd "Snälla Dovado ge oss en logg !"

Hade inte det underlättat felsökningen, i stället för att famla i mörkret ???????

MVH,
Erland

.

37

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Erland,

Om loggfilen kunde visa problemet, tror du inte att vi skulle ha löst det än?

38 Senaste redigerad av Snoopy32 (2011-12-30 22:04:37)

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Sam !!

Ni har ju inte någon loggfil som underlag för felsökning, eller... !!!!!!!


se min tråd "Snälla Dovado ge oss en logg !"


(har ni en hemlig bakväg in i alla användares Tiny och 4GR så ni kan se vad som har hänt ????????? hemska tanke.....)

MVH,
Erland

.

39

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Det går att ta fram logg från dem, jag har skickat flera till dovado

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

40

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Hej !

En liten handledning skulle underlätta för oss alla...
Eller är det affärshemligheter när Dovado's grejer inte fungerar som de skall ???

MVH,
Erland

.

41

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Trevik skrev:

Det går att ta fram logg från dem, jag har skickat flera till dovado

Hur gjorde du det? Vore klart intressant att veta.

42

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

http://din.routers.ip.adress/cgi-bin/ge … md+getlogs
Den är dock krypterad...

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

43

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Ska bli jätteskoj att se vad den nya firmwaren innehåller.

Har själv ett huwaei e372 modem från tre, och är väldigt intresserad av att få upp stabiliteten på detta.

Vill passa på och tacka Dovado och främst då Sam för att du och ni lyssnar på kunderna, kommunicerar med oss och försöker lösa problemen. Har sällan skådat så bra lyhördhet.
Kalas!

44

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Sam skrev:
tfi_friday skrev:

Jag också kör 4GR med E372. Inte bra combo  sad  För mig, router starta om 2-3 gånger/dag och ibland (senast idag) har också problem du ser att router försvinner uppkopplingen till modem och man måste stänga av o sätta på igen.

Också håller tummarna (and crossing fingers) för nya firmware!

I hear you, men var det med eller utan WLAN igång? Har du provat utan? Det är sånt jag vill nu veta.

Tack, och Gott Nytt Jahr!

+1 på ovanstående problem, fast med E398. Både med och utan WiFi, samt i både PC & Mac. WinXP respektive OSX lion.

45

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Inget nytt om ny FW till 4GR? Trodde den skulle komma precis efter nyår..
Det finns ngt sätt att ta ut logg, jag har bara inte hunnit, eftersom jag varit ute o rest. Dessutom så nedgraderade jag mitt USB modem till E220 efter att mitt E372 modem var tvunget att skickas på service till 3 (ingen höjdar support direkt på 3, skulle lämna in modem i 2 veckor utan att få ett nytt lånemodem, sådan tur var så hade jag mitt gamla E220 kvar). Har precis fått tillbaka ett nytt E372 modem, men ville uppdatera FW på 4GR innan jag på nytt gav mig på det här. Så om ni har ngn förväntad release datum för ny SW till 4GR hade det varit kanon om ni kunnat ge några indikationer. Har inte sett samma problem med E220 som jag hade med E372.. har dock inte kört lika mycket på det (några omstarter blir det iofs). Japp jag kör med WLAN aktiverat. (Router på ovanvåning o jag är oftast med dator på nedanvåning så det blir en lååång sladd om jag ska slå av WLAN, lite därför jag har en WLAN router jue wink )

Tacksam för svar.
/Kalle

46

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

KalleD skrev:

Inget nytt om ny FW till 4GR? Trodde den skulle komma precis efter nyår..
Det finns ngt sätt att ta ut logg, jag har bara inte hunnit, eftersom jag varit ute o rest. Dessutom så nedgraderade jag mitt USB modem till E220 efter att mitt E372 modem var tvunget att skickas på service till 3 (ingen höjdar support direkt på 3, skulle lämna in modem i 2 veckor utan att få ett nytt lånemodem, sådan tur var så hade jag mitt gamla E220 kvar). Har precis fått tillbaka ett nytt E372 modem, men ville uppdatera FW på 4GR innan jag på nytt gav mig på det här. Så om ni har ngn förväntad release datum för ny SW till 4GR hade det varit kanon om ni kunnat ge några indikationer. Har inte sett samma problem med E220 som jag hade med E372.. har dock inte kört lika mycket på det (några omstarter blir det iofs). Japp jag kör med WLAN aktiverat. (Router på ovanvåning o jag är oftast med dator på nedanvåning så det blir en lååång sladd om jag ska slå av WLAN, lite därför jag har en WLAN router jue wink )

Tacksam för svar.
/Kalle

Dom siktade på att försöka ha den klar till månadskiftet om allt gick som planerat. Det är vad jag fått veta iaf  smile

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

47

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Ebola skrev:

Dom siktade på att försöka ha den klar till månadskiftet om allt gick som planerat. Det är vad jag fått veta iaf  smile

Vilket månadsskifte? Januari/februari?

48

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Det månadsskifte den kommer smile

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

49

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

eviljava skrev:
Ebola skrev:

Dom siktade på att försöka ha den klar till månadskiftet om allt gick som planerat. Det är vad jag fått veta iaf  smile

Vilket månadsskifte? Januari/februari?

Japp...Jag väntar också ivrigt på den. Så förhoppningsvis dyker den upp inom 1 vecka smile

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

50

Sv: Nytt FW på gång till 4GR?

Sam,

Hur går det med testerna utav den nya firmwaren till 4GR, ligger släppet utav den långt fram i tiden?

Mvh
Patrik