151

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jag har märkt en skum sak med den nya firmwaren, det verkar som om 3G signalen inte uppdaterar sig i realtid längre.
Även när jag har lagt ner modemet på golvet så ändras inte signalstyrkan.
Samma sak med extern antenn ger heller inget utslag.

152

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Hej. Jag har köpt mig en TL-MR3420 men har lite problem med installationen. Sitter på en MacBook så kan inte köra den mini-cd som följer med.
Startade routern, satte i 3G modemet (Tele2 Large) och fixade så att nätverket är låst, uppdaterade till senaste FW o.s.v. Där slutar mina kunskaper i routrar och jag kommer endast upp i 1,5-2mbit, när jag med modemet direkt i dator hamnar någonstans mellan 6-8mbit.
Min fråga är ju alltså vad jag har gjort för fel och om man måste använda sig av den medföljande skivan?

153

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

baluba skrev:

... om man måste använda sig av den medföljande skivan?

På min skiva fanns bara manualen.

Den finns även här
---> http://www.manualowl.com/m/TP-Link/TL-M … ual/183434

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

154 Senaste redigerad av Hummlan (2011-12-17 12:36:26)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Tappat suget totalt då man inte får de å fungera provat 3 usb modem nu först Tenor ZTE MF190 den hittar modemet men står sen och stampar bara för att koppla ned köpt Comviq också ett ZTE MF190 lika där och nu fick jag ett 3 modem Huawei hilink E353 och den finns inte med i firmeware sad börjar fundera på om de är för dålig signal här det är 56% på mätaren och i datorn kan jag koppla upp men får bara en fart på 3 Mbit ska kunne gå i 6 Mbit...
Eller så har jag totalt missat något i inställningar har den senaste firmeware från .au som ni tipsat om här


God Jul på er i alla fall

155

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Har varit sugen ett tag på att testa TP-Link-routern och när jag ändå var ledig idag så svängde jag förbi webhallen och plockade upp en. Första intrycket är positivt. Har suttit med en Dovado 4GR innan och även om jag inte varit lika missnöjd som andra här på forumet har stabiliteten ändå varit lite sisådär. Nu har TP-Linken tuffat på sen 11 imorse utan några problem och jag hoppas det håller i sig.

En annan positiv överraskning är att hastigheten hoppade upp ett snäpp också. Jag har modemet (E367) på exakt samma ställe och får nu mellan 9-11 MBit mot runt 6-7 förut. Pingen är också lite bättre, med runt 40-45 ms mot 50-65 förut.

Än så länge bara positivt alltså och för endast 340 riksdaler!

156

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Hej! funkar TL-MR3420 med Huawei E398???

157

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Min TL-MR3420 har rullat på i ca en månad nu, måste säga att jag är överlag väldigt nöjd, mycket kvalitet för priset (320 kr) smile

Men nu i veckan har jag fått ett väldigt mystiskt fel, tänkte höra om någon annan här varit med om detta?

Av någon anledning har min router bestämt sig för att sluta forwarda ssh porten, av någon jättemärklig anledning får jag längre inte köra ssh från utsidan till insidan
Väljer jag däremot att köra från insidan via den externa ip adressen, så fungerar det hur bra som helst. För att göra problemet ännu mer mystiskt så är alla andra av mina öppnade portar är öppna som vanligt. Det är således endast port 22 som inte vill längre.

Factory reset och FW reinstall sedan ny Factory reset utförd, dessutom confade jag upp routern manuellt sedan för att försäkra mig om att jag inte läser in ngn bugg från backupfilen.

//mcon

158

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Hummlan skrev:

Tappat suget totalt då man inte får de å fungera provat 3 usb modem nu först Tenor ZTE MF190 den hittar modemet men står sen och stampar bara för att koppla ned köpt Comviq också ett ZTE MF190 lika där och nu fick jag ett 3 modem Huawei hilink E353 och den finns inte med i firmeware sad börjar fundera på om de är för dålig signal här det är 56% på mätaren och i datorn kan jag koppla upp men får bara en fart på 3 Mbit ska kunne gå i 6 Mbit...
Eller så har jag totalt missat något i inställningar har den senaste firmeware från .au som ni tipsat om här


God Jul på er i alla fall

I ditt fall skulle jag nog kört med uteslutningsmetoden (om du inte redan testat detta) dvs. jag hade kört modemet direkt i datorn ett tag, gjort mätningar på hastighet etc.
Du skriver att det skall kunna gå i 6mbit, har du fått den hastigheten direkt i datorn? och om du har det, får du det alltid?

Nästa steg kan vara att koppla modemet i routern koppla routern med LAN-kabel till datorn, (kan vara wifi som inte lirar helt 100)

Efter att du testat det, så kommer du med säkerhet kunna avgöra om det är modemet eller routern som är bekymret, visar det sig att det är routern, då hade jag nog snackat med TPlink supporten för vidare hantering, du kan ju fått ett måndagsexemplar.

bara några tips smile

159

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

För mig uppdateras signalstyrkan ändras mellan 48%-61% fast modemet sitter fast på samma ställe! Har provkört E398 modemet i knappa 2 timmar nu.

thomson69 skrev:

Jag har märkt en skum sak med den nya firmwaren, det verkar som om 3G signalen inte uppdaterar sig i realtid längre.
Även när jag har lagt ner modemet på golvet så ändras inte signalstyrkan.
Samma sak med extern antenn ger heller inget utslag.

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

160

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Tjena!
Är den någon som kan ladda upp BIN filen till E372 igen?
Länken är paj, olyckligt nog...

Skulle vara väldigt sjysst!  smile
Fick hem E372 nyligen, men vill fan inte funka med MR3420.
Och hittar ingenting på deras värdelösa sida.

161 Senaste redigerad av Bennybåge (2012-02-05 21:06:48)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Hej!

Efter att hela min post försvann när jag skulla skicka svar, så får jag börja om igen sad

Har bytat från Dovado 3GN till MR3420 efter att så många bara har skrivit gott om den.
Men jag måste säga att jag inte tycker den är så stabil som så många andra säger.
Har startat om den minst 2 gånger den senaste veckan för att få den till att koppla upp igen,
och det verkar som den är ojämn i hastigheten och att den tappar konkten små korta stunder också.

Kör med Huawei E1750 och Tre som operatör.

Gjorde ett test för en stund sedan på bredbandskollen, och enligt routern ligger jag på 45% mottagning:
Ta emot: 2,57, skicka 0,69
1 minut senare
Ta emot: 0,90, skicka 0,81
2 minuter senare
Ta emot: 2,68, skicka 0,84

Firware 3.12.8 Build 110418 Rel.43954n.

Några ideer på vad det kan vara?

(anledningen jag märker de små korta avbrotten, är att min digitalmottagare hänger sig direkt den tappar kontakten,
vilket fungerade bättre med Dovadon än TPn)

/Benny

EDIT: Precis efter postat detta, så hängde sig allt, och jag kom inte en in i routern på en stund. Till slut kom jag åt
routerns websida, men det tog ca 1 min o ladda sidan. Känns som hela routern är ostabil? Just nu måste jag nog byta
tillbaka till Dovadon så vi kan titta på tv utan att det hänger sig tills vidare..

162

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Bennybåge skrev:

Hej!

Efter att hela min post försvann när jag skulla skicka svar, så får jag börja om igen sad

Har bytat från Dovado 3GN till MR3420 efter att så många bara har skrivit gott om den.
Men jag måste säga att jag inte tycker den är så stabil som så många andra säger.
Har startat om den minst 2 gånger den senaste veckan för att få den till att koppla upp igen,
och det verkar som den är ojämn i hastigheten och att den tappar konkten små korta stunder också.

Kör med Huawei E1750 och Tre som operatör.

Gjorde ett test för en stund sedan på bredbandskollen, och enligt routern ligger jag på 45% mottagning:
Ta emot: 2,57, skicka 0,69
1 minut senare
Ta emot: 0,90, skicka 0,81
2 minuter senare
Ta emot: 2,68, skicka 0,84

Firware 3.12.8 Build 110418 Rel.43954n.

Några ideer på vad det kan vara?

(anledningen jag märker de små korta avbrotten, är att min digitalmottagare hänger sig direkt den tappar kontakten,
vilket fungerade bättre med Dovadon än TPn)

/Benny

EDIT: Precis efter postat detta, så hängde sig allt, och jag kom inte en in i routern på en stund. Till slut kom jag åt
routerns websida, men det tog ca 1 min o ladda sidan. Känns som hela routern är ostabil? Just nu måste jag nog byta
tillbaka till Dovadon så vi kan titta på tv utan att det hänger sig tills vidare..

Testa denna nya firmware till TP Link MR3420
http://www.tp-link.com.au/support/downl … p;version=

163

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

thomson69 skrev:

Testa denna nya firmware till TP Link MR3420
http://www.tp-link.com.au/support/downl … p;version=

Skulle routern bli stabilare av det?
Det flesta verkar ha stabila routers utan att behöva ändra till senaste FW??

Men visst, jag har laddat ner den och får väl prova.

/Benny

164

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Hej!

Tror ev att jag har fått lite mer ordning på mitt trådlösa... mitt trådlösa multiroom system (Sonos) krockade nog med
TP-linken verkade som, så jag tvingade TPn till att ligga på kanal 11, efter det har det funkat ok.

Men däremot så tappar den fortfarande 3G kopplingen ibland. Imorse var den borta, och nu när jag kom hem från jobbet
var den borta också, och båda gångerna ser det ut enligt följande:

hmmm... och hur bifogar man bilder här???

/Benny

165 Senaste redigerad av Bennybåge (2012-02-09 20:36:38)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Nu funkar det ganska bra igen.
Jag bytade nämligen tillbaka till min Dovado 3GN smile

166

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Den här tråden hjälpte mig att få igång min Huawei E367

Ny firmware hittad Version 3.12.20

http://www.tp-link.it/support/download/ … version=V1
Datum 09.03.2012
Version TL-MR3220_V1_120309



----


E367 Modemet var låst till Telia men jag låste upp det på webben

Ny firmware till E367 som fungerar bra med TP-LINK
http://huaweifirmware.blogspot.se/2011/ … -e367.html
http://www.dc-files.com/files/huawei/modems/E367/

167

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Ni som kört den i bilen vad använder ni för adapter?

168

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

TL-MR3420 fungerar utmärkt med Sierras modem men inte alls med E353 Hilink (tre) och inte heller med MF190 från Comviq.  Däremot fungerade E353  direkt i datorn (ASUS EEE 901 med Debian).  MF190 fungerade bara med en lånad Windowsmaskin. Comviqs kort fungerar nog direkt i EEE om man använder E1550 eller E1820.

(I Dovado UMR fungerar nog de gamla modemen men inte E353 Hilink från Tre (och det påpekar också Dovado). Inte heller MF190 fick jag att fungera i UMR.

Jag har nu två routers och sex olika modem men inte en enda kombination som fungerar ...

169 Senaste redigerad av thomson69 (2012-04-27 20:27:00)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

nhu skrev:

TL-MR3420 fungerar utmärkt med Sierras modem men inte alls med E353 Hilink (tre) och inte heller med MF190 från Comviq.  Däremot fungerade E353  direkt i datorn (ASUS EEE 901 med Debian).  MF190 fungerade bara med en lånad Windowsmaskin. Comviqs kort fungerar nog direkt i EEE om man använder E1550 eller E1820.

(I Dovado UMR fungerar nog de gamla modemen men inte E353 Hilink från Tre (och det påpekar också Dovado). Inte heller MF190 fick jag att fungera i UMR.

Jag har nu två routers och sex olika modem men inte en enda kombination som fungerar ...

Har du prövat att ladda ner dessa binfiler som finns på denna sida http://www.tp-link.com/en/support/3g/  , finns både till E353 samt MF190.
Har du den senaste firmwaren till din router MR3420   http://www.tp-link.com.au/Resources/sof … AU.ZIP.zip

170

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jo, jag har laddat ned bin-filerna men de fungerar inte.

MR3420 är väldigt långsam med att identifiera modemet. Nu har jag fått det att fungera med E1820 och Telenors kontantkort. No-ip.org DDNS uppgraderas också riktigt bra. Jag har en kamera kopplad till routern och kan titta på den via nätet riktigt bra. Förbindelsen är förstås långsam (8 km till masten) men huvudsaken är att den är stabil (tillsvidare).

E1820 och Telenor ger ca. 19 % signal men ibland går det ner till 9 %.

171

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Kolla dd-wrt,
Men modemstödet är lågt.

172

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Hej

Jag har köpt en TP-LINK 3G/3,75G Wireless N router vars modell nummer är TL-MR3420 samt version 1,2 (antar att det som står på undersidan av routern är firmware versionen?).

När jag ansluter mitt Huawei E173 modem till routern så lyser följande lampor:

- PWR
- SYS
- 3G

Men jag kan fortfarande inte komma ut på nätet trådlöst.

Jag har läst igenom tråden, men finner ej ngt applicerbart vad gäller mitt ärende, dessutom så skall modemet vara kompatibelt med routern enligt leverantörens hemsida.

Kan ngn vänligen hjälpa mig med att lösa detta mysterium/problem?

Tack på förhand!

/bck

173

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

logga in på routern....kolla under status(första sidan.... om det står något under modem..... samt om du har fått ipnummer

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

174 Senaste redigerad av bck277 (2012-11-11 19:53:05)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

logga in på routern....kolla under status(första sidan.... om det står något under modem..... samt om du har fått ipnummer

Jag har nu gjort detta och ser att routern kan verifiera modemet, men inget ip nummer.

Vänligen hur går jag vidare för att lösa problemet?

175 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-11 20:01:56)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

nja... kontrollera att du angett rätt info för din internetleverantör.... kör quick setup igen...du bör även prova att starta om router... då den ibland tar en stund att koppla upp


vilken leverantör har du ?

version 1.2 är ej firmvare info utan version 1 på hårdvaran....dvs det är det gamla 3g routern den nya 3420 är V2

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )