101

Sv: Simkort.

Jag har kollat runt lite mer.. Parlinos kundtjänst uppger att dom har max 8 kr/dygn.. jag har mailat sedvanliga frågor.. Dvs mera kommer..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

102 Senaste redigerad av Ilsken (2010-10-12 08:49:30)

Sv: Simkort.

Parlino kan vi gräva ner.. Dom kör samma erbjudande som Comviq.. * Gäller fram till 31/8 - 2010. Maxpris för surf gäller inom Sverige och surf via webbläsare i mobilen. Max 700 MB/vecka, därefter stängs surftjänsten av. Kund kan låsa upp surfspärren en gång genom att ringa kundservice.
Titta noga på datumet i länken dom hänvisade mig till..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

103

Sv: Simkort.

Nu har en polare testkört Halebop en stund.. I test ger det skicka 0,54 ta emot 1,18 viket får ses som acceptabelt ..

Så för er som funderar på att skaffa något.. Beställ ett Halebop (Gratis samt 100 kr insatt om du reggar)  lite bättre fart och stödjer edge.. Med reggning inkl får du 22 dygns surf för en hundring.. Givetvis är det fritrafik på det..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

104

Sv: Simkort.

För att skrämma liv i detta gamla projekt.. Så kan jag nämna att jag kommer testa Halebop på resandefot på Fredag.. Mer fakta följer..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

105

Sv: Simkort.

Testet av Halebop har börjat.. Ca 30 mil tåg genom Mellansverige.. Spotify på konstant.. och enligt test ger den 1,77 ner och 2,77 ut siffror jag betvivlar.. Ska kolla det lite närmare senare..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

106

Sv: Simkort.

Efter närmare 12 tim på tåg underdagen.. Kan jag nu konstatera att Halebop funkade över förväntan.. Enda nedkopplingarna var på väntadeplatser.. Som mitt i ingenstans i närheten av Tex Laxå samt utanför Degerfors där ingen har mottagning på nåt..

Vad gäller farten testade jag nu och fick 1,02/0,51 en polare i Gbg gjorde det samtidigt fick 1,58/1,57.. Så det får man mixtra mer med.. Såhär långt har dom bäst täckning och fart i mitt tycke samt stöd för Edge.. Jag kommer testa vidare på det temat framöver..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

107 Senaste redigerad av Ilsken (2010-11-12 20:23:40)

Sv: Simkort.

Comviq har gjort om sidan.. Där finns att läsa max 3 kr dagen https://www.comviq.se/mobiltelefoni_kon … bilen.aspx
Men inte ett kvack om ev begränsningar..

Nån som orkar offra 3 kr och testa lite före nästa fredag?
Förut hävdade dom 2 mbit/s och max 700 mb i veckan.. Men det är otestade uppgifter..

EDIT: Stav/Slarvfel.. Lösning söka SFIkurs.. Goda chanser för klassens ljushuvud smile

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

108

Sv: Simkort.

Vilka inställningar behövs för att köra det genom datorn?

109 Senaste redigerad av Ilsken (2010-11-12 20:26:53)

Sv: Simkort.

https://www.comviq.se/kundservice_faq_i … ingar.aspx  under inställningar sen manuella inställningar.. Tyvärr kan man inte kopiera från sidan.. APN internet.tele2.se..

Jag har mailat sedvanliga frågor som vanligt..

EDIT: Undra om detta gäller Parlino med?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

110

Sv: Simkort.

Då ska det ju inte vara några problem att surfa från datorn.

111

Sv: Simkort.

Nu när du har alla fakta.. Kan du testa?
Eller nån annan?

I värsta fall får vi vänta tills jag är ute och far igen dvs 2 v ca..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

112

Sv: Simkort.

Efter och ha lusläst sidan hitta jag följande tråkigafakta..
Maxpris för surf i mobilen är nu 3 kr/dag! Detta gäller såklart alla prisplaner och upp till 700MB/vecka..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

113

Sv: Simkort.

Nu har jag kollat lite med Tre/3.. Dom tar 19 kr/dygnet.. Alt 90 kr/Mån och dom ska ha upp till 16 mbit/s utan gräns.. Enligt nån kille på kundtjänst.. Men jag hittar inget om det på hemsidan..
Som vanligt stämmer inget.. Såg att kontantkorten va gratis och köp med nån ZTE mobil gick på 295 kr.. Får väl se om nån hinner före mig?
Och jag som lider gravt av reggningsfobi kollade upp att kontantkortet förblir oreggat vid ev anförskaffande..

Rent spontant har jag svårt och tro på kundtjänst 90 kr/mån för en 16 lina utan gräns.. Speciellt efter och ha skummat igenom denna http://www.tre.se/Global/2010/Prislisto … 101101.pdf

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

114

Sv: Simkort.

utan gräns kan betyda olika för olika juridiska individer....

115

Sv: Simkort.

Kan du utveckla det där lite tack..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

116

Sv: Simkort.

Comviqs svarstid på mail är väldigt dålig.. Ca 3 dygn.. Här är iaf faktat ang deras erbjudande..
Du kan surfa upp till 2Mb/sekund och 700MB/vecka i detta kampanjerbjudande.
Dvs inga ändringar utom priset..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.