26 Senaste redigerad av Micke (2010-08-20 15:52:45)

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

annahulth skrev:

Funkade inte att installera om...

Har du verkligen läst hela den här instruktionen hmm

--> http://www.tele2.se/files/Manual-Huawei-E1820.pdf

"Avinstallera Tele2 Mobile Partner på en PC
1. Välj Start ) Kontrollpanelen.
2. Välj Lägg till eller ta bort program (XP) alternativt Program )
Avinstallera ett program (Vista).
3. Hitta Tele2 Mobile Partner och klicka på Ändra/ta bort (XP) alternativt
Avinstallera (Vista) för att avinstallera programmet.
4. Starta om datorn."

Det måste ju funka...annars är det nåt annat jux mad

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

27 Senaste redigerad av annahulth (2010-08-20 16:01:45)

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Ja, det går att avinstallera programet och installera de.. har gjort de ett antal gånger nu men modmet vill ändå inte funka. Eller det står att sim-kortet är ej i, så det går inte att koppla upp! OCH sim-kortet är i eftersom jag flyttar det från min dator till min sambos dator utan att ta ut det där i mellan!

28

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

alt 1: Gå in på "min dator" högerklicka på modem "disken" och leta efter startup.exe eller install.exe, kan ev. ligga i nån undermapp. Testa att köra dom.

alt 2:Ta bort allt USB anslutet ur datorn (om det finns något) gå sen in i enhetshanteraren och ta bort alla USB enheter (högerklicka och avinstallera). Starta om datorn och låt den hitta och installera USB portarna igen.

Starta om en gång till, när den är helt igång sätt i modemet och håll tummarna.
När drivrutinerna laddas in försök ock kolla om allt går bra och det slutar med meddelandet "enheten är färdig att användas" eller liknande.

29 Senaste redigerad av Micke (2010-08-20 16:27:47)

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Ja du...då är det nåt annat som inte vill sig sad

Vad gör modemet...blinkar det grönt, eller?

Har du varit inne på den här sidan också?
http://www.tele2.se/kundservice-felsokn … ernet.html

Där står det bland annat:
"I vissa fall kan du behöva uppgraderingar för att modemet ska fungera.
Till exempel så måste vissa modem uppgraderas för Windows Vista!"
http://www.tele2.se/uppgradera-E1820.html

Mycket mer kan jag tyvärr inte hjälpa till med sad

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

30

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Micke skrev:

Anna...har du ingen i närheten som kunde hjälpa dig... hmm

http://img710.imageshack.us/img710/5796/knppt.png
234.39 KB (240018 bytes)

Ursäkta, men jag kunde inte låta bli... smile

därför hon frågar här wink

31

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Klaro...men lite skoj i forumet skadar väl ingen wink

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

32

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Kopia från ett annat inlägg smile

Micke skrev:

Kanske den här sidan kan ge dig en lösning:
http://sierrawireless.custhelp.com/app/ … 0usb%20306

Inställningen gäller ev. även för andra som kör med div. usb-modem i laptops wink

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

33

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

inget funkar. Det står hela tiden att sim-kortet inte är i.. även när jag inte har modemet i datorn.

och det blinkar grönt när jag ha modemet i...

Jag får väl ringa tele2 och försöka häva köpet eller något.. kul att jag nyss satt upp mig på ett modem med 18 månaders bindningstid och jag kan inte använda de.

34 Senaste redigerad av Micke (2010-08-21 11:45:01)

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Snacka först bara med deras "Support" --> 0200-242424 ...och ger dig inte hmm
Det finns säkert en lösning och de är nog angelägna att behålla dig som kund smile

"Tele2-Kundtjänst" (0772-252525) kan ytterst sällan besvara tekniska frågor... sad

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

35

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Jag hatar tele2! smile

Dom hade ingen lösning.. förutom att jag skulle gå till en datorsuport eller installera om mitt Vista... Så jag har bett min mor att skicka upp mina vista-skiva så jag kan installera om datorn.. men det känns ju som om det inte heller kommer funka!

FAN! sad flyttar ju måndag också... kommer vara utan internet.. det suger!

36 Senaste redigerad av jonasolof (2010-08-24 14:49:05)

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

En enklare lösning vore att köpa en dovado-router i vilken modemet högst troligtvis kommer att fungera och sedan ansluta laptopen till routern. Du slipper ominstalleringsstrulet. Sedan kan flera använda bredbandsanslutningen. Dovadoroutrar är lätta att hitta. Normalt sett bara att stoppa i modemet så funkar det.

Ska du ändå installera om bör du överväga att göra det till windows 7 som är mycket trevligare att hantera än Vista, förutsatt att laptopen är tillräckligt modern. Jag lämnade in en HP laptop med Vista köpt i juli i fjol. Hårddisken hade gått sönder men garantin hade gått ut. Lämnade med win7. Formatering av hårddisken och installation av win7 tog de 199 kronor för. De tar också an datorer som inte köpts på Media Markt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

37

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

fick låna ett telia modem av en kompis och det funkar på min dator.. Kul... Men ska testa att formatera min dator... och hoppas att mitt tele2 funkar.. förmodligen inte. sad

38

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Kanske ska säga att mitt modem funkade efter jag formaterat datorn! smile Tack för all hjälp!

39

Sv: Tele2 Large funkar ej i min laptop!!!!

Vad synd att du var tvungen att göra det, men jag tror att ett besök till http://www.ninite.com kan på ett enkelt sätt få din dator att komma i form igen med alla nödvändigaste gratisprogram på ett supersnabbt sätt.