Tråd: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!
VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!
Med kontrakt skrivna på deras gamla abonnemangsformer!!:o:lol::mad::(
Historien bakom.
2006 tecknade Jag NMT's multipel abonnemang med D-35 och T-10 telefon.
Detta abonnemang innehöll fri telefoni i det fasta priset för multipel abonnemanget på 350:- i månaden.
Senare under 2006 uppgraderade Jag abonnemanget ytterligare med ett D-50 modem som "Gratis, Felx Fri abonnemang" med fakturering endast av data trafiken men utan fast månadskostnad.
Under 2008 tror jag att det var valde dåvarande ICE att ta bort multipel abonnemanget och erbjöd Mig att överföra T-10 till deras nya T-10 abonnemang.
Men detta innebar kostnadsmässigt att Min telefon som Jag bara nyttjade under ca 4 månader då jag bor i sommarstugan, (Net1 är de anda som har fullgod täckning där).
Steg från gratis till 495:-i månaden, Jag sa genast upp mitt T-10 abonnemang!
I dag den 2010-07-21.
Så försöker Jag ansluta till internet men får svaret att Mitt "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang" har löp ut.
Jag uppmanas att skicka tillbaka modemen eller registrera Mig för fullvärdiga abonnemang!
Jag ringer Net1's kundtjänst.
De meddelar efter ca 15 min's väntan att båda Mina abonnemang har blivit flyttade till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang".
De har alltså ensidigt utan att informera Mig lagt om både "multipel abonnemanget" och "Felx Fri abonnemanget " till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang".
Där Utvärderingstiden sedan har löpt ut och modemen blockerats får kommunikation med Net1's nät!
Den hänvisning de gav var att båda dessa abonnemangs former har upphört!
De enda de sa sig kunna erbjuda var att nyteckna ett "Kraftpaket Plus" på D-35 modemet.
Detta som NY kund och Jag måste betala uppläggningsavgiften för detta!
Men detta innebär att Net1's nät måste ladda om rättigheterna för modemet att ansluta, vilket enligt kundtjänst kommer att ta två dygn!
Och detta väntetid kan de inte göra något åt!
Så i nuläget har jag inte längre någon internet anslutning alls!
D-50 modemet kan Jag över huvud taget inte återansluta utan att det nu kommer att ha en fast månadskostnad!
Så från att ha haft både D-35 och D-50 hos Net1 för 350:- i månaden.
Så har Jag nu ett D-50 som inte kommer att gå att använda alls.
Detta innebär att Jag nu saknar USB internet anslutning då Jag är ute och reser.
Och ett D-35 som bör börja fungera om två dygn!!!
Kundtjänst medelade även att de håller på att göra samma sak med alla "multipel abonnemanget" och "Felx Fri abonnemang".
Med överföring till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang", som kommer att stängas av då utvärderingstiden förfaller.
Så VARNING för Net1 hantering av gamla trogna kunder!!!
Med kontrakt skrivna på deras gamla abonnemangsformer!!:o:lol::mad::(