1 Senaste redigerad av Info (2010-07-22 08:51:54)

Tråd: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!
Med kontrakt skrivna på deras gamla abonnemangsformer!!:o:lol::mad::(

Historien bakom.
2006 tecknade Jag NMT's multipel abonnemang med D-35 och T-10 telefon.
Detta abonnemang innehöll fri telefoni i det fasta priset för multipel abonnemanget på 350:- i månaden.

Senare under 2006 uppgraderade Jag abonnemanget ytterligare med ett D-50 modem som "Gratis, Felx Fri abonnemang"  med fakturering endast av data trafiken men utan fast månadskostnad.

Under 2008 tror jag att det var valde dåvarande ICE att ta bort multipel abonnemanget och erbjöd Mig att överföra T-10 till deras nya T-10 abonnemang.

Men detta innebar kostnadsmässigt att Min telefon som Jag bara nyttjade under ca 4 månader då jag bor i sommarstugan, (Net1 är de anda som har fullgod täckning där).
Steg från gratis till 495:-i månaden, Jag sa genast upp mitt T-10 abonnemang!

I dag den 2010-07-21.
Så försöker Jag ansluta till internet men får svaret att Mitt "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang" har löp ut.
Jag uppmanas att skicka tillbaka modemen eller registrera Mig för fullvärdiga abonnemang!

Jag ringer Net1's kundtjänst.
De meddelar efter ca 15 min's väntan att båda Mina abonnemang har blivit flyttade till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang".
De har alltså ensidigt utan att informera Mig lagt om både "multipel abonnemanget" och "Felx Fri abonnemanget " till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang".
Där Utvärderingstiden sedan har löpt ut och modemen blockerats får kommunikation med Net1's nät!
Den hänvisning de gav var att båda dessa abonnemangs former har upphört!

De enda de sa sig kunna erbjuda var att nyteckna ett "Kraftpaket Plus" på D-35 modemet.
Detta som NY kund och Jag måste betala uppläggningsavgiften för detta!
Men detta innebär att Net1's nät måste ladda om rättigheterna för modemet att ansluta, vilket enligt kundtjänst kommer att ta två dygn!
Och detta väntetid kan de inte göra något åt!
Så i nuläget har jag inte längre någon internet anslutning alls!

D-50 modemet kan Jag över huvud taget inte återansluta utan att det nu kommer att ha en fast månadskostnad!

Så från att ha haft både D-35 och D-50 hos Net1 för 350:- i månaden.
Så har Jag nu ett D-50 som inte kommer att gå att använda alls.
Detta innebär att Jag nu saknar USB internet anslutning då Jag är ute och reser.

Och ett D-35 som bör börja fungera om två dygn!!!

Kundtjänst medelade även att de håller på att göra samma sak med alla "multipel abonnemanget" och "Felx Fri abonnemang".
Med överföring till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang", som kommer att stängas av då utvärderingstiden förfaller.

Så VARNING för Net1 hantering av gamla trogna kunder!!!
Med kontrakt skrivna på deras gamla abonnemangsformer!!:o:lol::mad::(

2

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Info skrev:

VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!
Med kontrakt skrivna på deras gamla abonnemangsformer!!:o:lol::mad::(

Historien bakom.
2006 tecknade Jag NMT's multipel abonnemang med D-35 och T-10 telefon.
Detta abonnemang innehöll fri telefoni i det fasta priset för multipel abonnemanget på 350:- i månaden.

Senare under 2006 uppgraderade Jag abonnemanget ytterligare med ett D-50 modem som "Gratis, Felx Fri abonnemang"  med fakturering endast av data trafiken men utan fas månadskostnad.

Under 2008 tror jag att det var valde dåvarande ICE att ta bort multipel abonnemanget och erbjöd Mig att överförta T-10 till deras nya T-10 abonnemang.
Men detta innebar kostnadsmässigt att Min telefoni som Jag bara nyttjade under ca 4 månader då jag bor i sommarstugan, (Net1 är de anda som har fullgod täckning där).
Steg från gratis till 495:-i månaden, Jag sa genast upp mitt T-10 abonnemang!

I dag den 2010-07-21.
Så försöker Jag ansluta till internet men får svaret att Mitt "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang" har löp ut.
Jag uppmanas att skicka tillbaka modemen eller registrera Mig för fullvärdiga abonnemang!

Jag ringer Net1's kundtjänst.
De medelar efter ca 15 min's väntan att båda Mina abonnemang har blivit flyttade till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang".
De har alltså ensidigt utan att informera Mig lagt om både "multipel abonnemanget" och "Felx Fri abonnemanget " till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang".
Där Utvärderingstiden sedan har löpt ut och modemen blockerats får kommunikation med Net1's nät!
Den hänvisning de gav var att båda dessa abonnemangs former har upphört!

De enda de sa sig kunna erbjuda var att nyteckna ett "Kraftpaket Plus" på D-35 modemet.
Detta som NY kund och Jag måste betala uppläggningsavgiften för detta!
Men detta innebär att Net1's nät måste ladda om rättigheterna för modemet att ansluta, vilket enligt kundtjänst kommer att ta två dygn!
Och detta väntetid kan de inte göra något åt!
Så i nuläget har jag inte längre någon internet anslutning alls!

D-50 modemet kan Jag över huvud taget inte återansluta utan att det nu kommer att ha en fast månadskostnad!

Så från att ha haft både D-35 och D-50 hos Net1 för 350:- i månaden.
Så har Jag nu ett D-50 som inte kommer att gå att använda alls.
Detta innebär att Jag nu saknar USB internet anslutning då Jag är ute och reser.

Och ett D-35 som bör börja fungera om två dygn!!!

Kundtjänst medelade även att de håller på att göra samma sak med alla "multipel abonnemanget" och "Felx Fri abonnemang".
Med överföring till "Tillfälliga Utvärderings Abonnemang", som kommer att stängas av då utvärderingstiden förfaller.

Så VARNING för Net1 hantering av gamla trogna kunder!!!
Med kontrakt skrivna på deras gamla abonnemangsformer!!:o:lol::mad::(

Jag vet faktiskt inte vad mina abonnemang heter, har dock två st Flex abonnemang på ett D20 modem och ett D35 modem... dock har jag börjat fått räkningar nu...



Jag tycker att Net1 börjar bli lite väl äckliga mot gamla kunder, jag har varit med sedan start.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3 Senaste redigerad av Info (2010-07-21 16:07:08)

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Discover skrev:

Jag vet faktiskt inte vad mina abonnemang heter, har dock två st Flex abonnemang på ett D20 modem och ett D35 modem... dock har jag börjat fått räkningar nu...



Jag tycker att Net1 börjar bli lite väl äckliga mot gamla kunder, jag har varit med sedan start.

Jag rekommenderar Dig att kontakta Kundtjänst på Net1.

Om något av detta är ett Flex Fri.
Dvs ett abonnemang utan fast månadskostnad som är tillägg till ett annat så kommer Du att drabbas av samma problem som Mig!

4

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Info skrev:
Discover skrev:

Jag vet faktiskt inte vad mina abonnemang heter, har dock två st Flex abonnemang på ett D20 modem och ett D35 modem... dock har jag börjat fått räkningar nu...



Jag tycker att Net1 börjar bli lite väl äckliga mot gamla kunder, jag har varit med sedan start.

Jag rekommenderar Dig att kontakta Kundtjänst på Net1.

Om något av detta är ett Flex Fri.
Dvs ett abonnemang utan fast månadskostnad som är tillägg till ett annat så kommer Du att drabbas av samma problem som Mig!

Jag får betala för två månadsavgifter, tro inte att man får någon rabatt för att man varit med sedan start!


Hur svårt ska det vara att ge trogen kund-rabatt ? Det är Hi3G access AB ganska bra på...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Blir lätt mycket modem akronymer och abb namn.

Kontentan är vad?

Att du hamnar i karantän i 2 dagar?

Du kommer få använda samma modem som du har idag fast du får teckna om allt och du får betala extra avgifter. Fick du halva priset i 6 månader?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6 Senaste redigerad av Info (2010-07-22 08:55:36)

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Andreas skrev:

Blir lätt mycket modem akronymer och abb namn.

Kontentan är vad?

Att du hamnar i karantän i 2 dagar?

Du kommer få använda samma modem som du har idag fast du får teckna om allt och du får betala extra avgifter. Fick du halva priset i 6 månader?

Jag kommer att kunna använda ett av de två modem som de har stängt av!
Flex Fri abonnemanget vägra de att starta om med hänvisning till att dessa inte finns längre och därför inte går att nyteckna!
Men jag har redan haft detta i 4 år, så det har inget med nytecknande att göra!

Förklaring av Akronymer.
T-10 = Fast bordstelefon.
D-50 = USB Modem
D-35 = Modem Router.

Som läget är nu så har jag inget fungerande Net1.

Ja jag fick rabatten i 6 månader.
Samt de fria D-35 modemet LOL, jag har betalat detta redan för 4 år sedan.
Måste betala anslutningsavgiften för nytecknande av abonnemang.

Jag har nu betalat för hårdvaror i form av en T-10 och ett D-50.
Som jag inte längre kan använda!

Jag anser att deras hantering av kunder är direkt usel!

7

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Skriv ett sakligt mail till

Per Borgklint, VD för Net 1
Tel: 08-755 59 84
E-post: per.borgklint@net1.se

8

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Har försökt maila net1 men deras info mail tycks inte funka.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Mathias skrev:

Skriv ett sakligt mail till

Per Borgklint, VD för Net 1
Tel: 08-755 59 84
E-post: per.borgklint@net1.se

Tack för förslaget.
jag skall överväga detta.
Men först så har de lovat att återkomma under dagen efter att de har utrett vad som har hänt.

Efter detta svar så får jag överväga att skicka det mail Du föreslagit.
Då slipper ju all information filtreras via flera lager av kundtjänst personal...
Innan det når någon som verkligen kan göra någonting åt problematiken.

Jag anser att första inlägget i denna tråd med lite ändringar bör vara en fullgott öppnings mail, som förklarar vad som har hänt.

10

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Jag är lite kluven över svaret jag fick från deras kundtjänst.

Generellt fungerar det som så att abonnemangen fortlöper till då de önskas bli uppsagda
då med en 30 dagars uppsägningstid om de är tecknade innan 2009-09-22, därefter 90 dagar.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11 Senaste redigerad av Info (2010-07-22 10:00:08)

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Andreas skrev:

Jag är lite kluven över svaret jag fick från deras kundtjänst.

Generellt fungerar det som så att abonnemangen fortlöper till då de önskas bli uppsagda
då med en 30 dagars uppsägningstid om de är tecknade innan 2009-09-22, därefter 90 dagar.

I mitt fall så har ju två fullvärdiga abonnemang.
Helt plötsligt ändras till att vara temporära utvärderings abonnemang.
Vilka sedan förföll då dessa ha begränsad giltighetstid.

12 Senaste redigerad av Info (2010-07-22 19:22:44)

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Info skrev:
Mathias skrev:

Skriv ett sakligt mail till

Per Borgklint, VD för Net 1
Tel: 08-755 59 84
E-post: per.borgklint@net1.se

Tack för förslaget.
jag skall överväga detta.
Men först så har de lovat att återkomma under dagen efter att de har utrett vad som har hänt.

Efter detta svar så får jag överväga att skicka det mail Du föreslagit.
Då slipper ju all information filtreras via flera lager av kundtjänst personal...
Innan det når någon som verkligen kan göra någonting åt problematiken.

Jag anser att första inlägget i denna tråd med lite ändringar bör vara en fullgott öppnings mail, som förklarar vad som har hänt.

Det utlovade telefonsamtalet från någon i beslutsmässig position som när denne skulle ringa upp Mig i går eller senast i dag var utlovad att ha läst in sig på alla uppgifter som rör mitt ärende.
Inträffade aldrig!

Så nu följer jag dit råd och skickar mailet.

Då Jag ju ändå genom detta mail kringgår hela Net1's organisationen... wink
Så passar jag på att även väcka frågan om acceptabla tider för driftstopp, som ett försök att ge Rip5/Liz lite hjälp smile

Edit:
Har nu fått ett första mycket positivt svar från Per Borgklint.
Han medlar att han personligen kommer att läsa in sig på vad som har hänt.
Jag kommer att meddela vad han ger för slutgiltigt svar rörande samtliga frågeställningar.

13 Senaste redigerad av rip5 (2010-07-23 14:21:28)

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Tack Info, behövs nog all draghjälp som går att få!

Jag undrar om inte herr Borgklint i egen hög person var nere och mekade med vår mast igår!;)

Skämt åsido, den hoppade igång under gårdagen med grön lampa på våra routrar, lyckan är fullständig, eller?
Tyvärr inte helt, vi har bara "halv styrfart" jämfört med tidigare. Men visst allt är ju relativt, det är ju bättre än det varit dom sista veckorna = 0.
Stadigt men väääldigt lååångsamt.

Står på Net1:s driftinfo att dom fortfarande felsöker, hoppas att det hjälper.
Sista mailet jag fick från dom stod det så här i;
" Hej
Dessvärre har jag ingen ny information att ge till dig mer än att teknikerna fortfarande arbetar på det.
Vi beklagar än en gång avbrottet.

Vid övriga frågor så är du välkommen att kontakta vår kundservice, vardagar 08-18, på 0774-42 42 43.
 
Med vänlig hälsning
Martin
Net 1 kundservice"

Som ett litet svar till Vox och Jonas i tråden "Uppgradering av basstationer avbruten"; Jo, jag testade med masten mot Örkelljunga på 213 grader men det vart ingen bra - över 90dBm, antagligen för mycket grönsaker i vägen.
Min andra utväg var Comviq dagsurf, ha vilket gapskratt, det var betydligt snabbare på telefonmodem-tiden"¦ Lånade också Telias mobila bredband för att testa "“ fortfarande hopplöst..:(
Jaja, jag skall väl inte klaga för mycket, det rör ju lite på sig och jag har ju inte problem med att dom "kastar om" mina abonnemang handlöst (skall kanske skriva "“ ännu).

Edit: Man skall inte ropa hej"¦
Nu har jag röd lampa igen.. nätet är nere.. kör på Comviq..:(

Edit no2: Ok grönt igen... provar att lägga in hastighetstestet, väldigt roande resultat med 2 st 12dBi riktantenner....
http://www.speedtest.net/result/889353198.png


Fruktansvärt tålmodig fortfarande   - Liz

14

Sv: VARNING för Net1's Hantering av Gamla Kunder!

Har nu fått svar från Net1. smile

Abonnemanget på D-35'an är åter fungerande.
Jag slapp startavgiften på nytecknadet av detta abonnemang.

Dock så finns den ingen nuvarande abonnemangsform som löser Mitt behov av D-50 som lätt modem för resor sad

Jag var tydligen inte den enda som drabbats av detta.

Men nu pågår i alla fall ett seriöst arbete för att ta hand om dessa kunder smile

Kan nu bara hoppas att Rip5/Liz även får hjälp...