1

Tråd: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8. Funkade klockrent innan?
Fattar inte vad som har hänt, surfa funkar men när jag ska ströma musik eller titta på film med netflix så stoppar det efter 30-60 sekunder, nedladningar  av filer stannar efter ett par procent. Även min plata och min andra dator med win 7 funkar inte, men stänger jag av win 8 datorn så funkar både platan och  win 7 datorn.

Behöver HJÄLP. Routern är en Huawei b593 med nya firmwaren. Har funkat med den nya firmwaren.

2 Senaste redigerad av bengt_h (2013-01-17 06:59:45)

Sv: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

Prova först med att starta om routern genom att dra ur strömmen, hjälper inte det, resetta routern med knappen på sidan. Jag behövde göra det efter mjukvaruuppgraderingen för att den skulle bli stabil. Du kan spara undan inställningarna till en fil om du har gjort många ändringar i routern.

3

Sv: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

Ruoter har jag startat om ett par gånger men det hjälper inte. Får prova att resetta den och se om det funkar.

bengt_h skrev:

Prova först med att starta om routern genom att dra ur strömmen, hjälper inte det, resetta routern med knappen på sidan. Jag behövde göra det efter mjukvaruuppgraderingen för att den skulle bli stabil. Du kan spara undan inställningarna till en fil om du har gjort många ändringar i routern.

4

Sv: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

Dark man skrev:

Ruoter har jag startat om ett par gånger men det hjälper inte. Får prova att resetta den och se om det funkar.

bengt_h skrev:

Prova först med att starta om routern genom att dra ur strömmen, hjälper inte det, resetta routern med knappen på sidan. Jag behövde göra det efter mjukvaruuppgraderingen för att den skulle bli stabil. Du kan spara undan inställningarna till en fil om du har gjort många ändringar i routern.

Resetta funkade inte, fortfarande samma fel.

5

Sv: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

Då är det bara att ringa supporten, ett tips är att göra det på morgonen då brukar det inte vara någon kö!
Dessutom brukar supporten vara trevlig på morgonen om man är trevlig mot dem. Värre på kvällarna :-)
Hade liknade problem som dig och fick min router utbytt.

6

Sv: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

bengt_h skrev:

Då är det bara att ringa supporten, ett tips är att göra det på morgonen då brukar det inte vara någon kö!
Dessutom brukar supporten vara trevlig på morgonen om man är trevlig mot dem. Värre på kvällarna :-)
Hade liknade problem som dig och fick min router utbytt.

Problemet är löst, det var på tele2 sida som felet låg. Tydligen ett fel i stationen.

7

Sv: Nedladdning av filer stoppar efter ett par procent i windows 8

Kolla denna tråd http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=5356