EjeP skrev:Ok, tackar för svar.
Masten där sektorn åt mitt håll inte fungerar som den ska, står på Kungsberget och ägs av Teracom.
Det som stör mig är att ingen tycks ha ansträngt sig för att laga grejerna fast BBB vetat i en månad att det är deras, eller rättare sagt Telenors utrustning, som är trasig.
(Har, på BBB:s anmodan, skickat in en hel hop TP-tester som utesluter att det är mina grejer som krånglar)
Tänkte jag skulle snoka i varför det tar sån tid att laga, så får prova att ge mig på Eltel networks på måndag.
Det är för få som klagar EjeP, så enkelt är det.. Jag har själv samma problem, men då det bara är jag (och några pensionärer som ändå inte bryr sig) med mobila bredband i mitt område, och det bara är jag som klagar så händer i princip inget.
Vanlig mobiltrafik funkar fint, men det är just 3G biten som inte riktigt vill.. Här ute finns inte många som surfar via sina mobiltelefoner så det är sällan någon ringer och klagar..
Men samma sak skulle inte funka inne i storstan när det finns ett par hundra som ringer och klagar så fort en mast inte fungerar som den skall..
I mitt fall har Telenor en skruv lös. De vill att jag skall ta mitt modem till en annan adress och testa, eller testa med ett annat modem eller annat SIM-kort. Och det skulle nog gå bra OM jag bara hade ett 3G modem, men nu har jag BÅDE hemtelefoni, och internet igenom samma router, och jag känner INGEN som har en likadan dosa. Jag vet inte hur hemtelefonin skulle reagera (om det över huvud taget skulle fungera) med ett annat sim kort.