1

Tråd: Huawei E960 och torrent?

Tja jag har en e960 och den hänger sig lite då och då när jag laddar ner torrents, jag har sänkt ner anslutningarna till 10 men då får jag ingen hastighet. Är det nån som e hemma på e960 och vet vad som strular??

Tacksam för hjälp.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

2

Sv: Huawei E960 och torrent?

Nope! Tyvärr har min har inga firewall finesser och advanced settings som din :-D

Tappar den kontakten totalt och måste startas om manuellt? fy....

3

Sv: Huawei E960 och torrent?

jag kan komma åt den o starta om den så det är bara internet som slutar o fungera

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

4

Sv: Huawei E960 och torrent?

Så det är bara modem delen som tuppar av? Finns det ingen watchdog eller auto-redial function som kan hålla den igång? Jag har testat nu på en annan burk som heter Dovado UMR (funkar med olika USB modem) och har kört torrent, ftp, ping och tptest samtidigt, utan problem. Har testat med både 7.2/384 (Huawei E220) och med 7.2/2.1 (Novatel MC950D) modem. Om det blir nån disconnect, den ringer upp igen automatiskt.

5

Sv: Huawei E960 och torrent?

ja det är bara modem delen
förut i dag när internet dog så gick jag inte in o startade om den utan väntade ett par minuter o då kunde jag surfa igen men så blir det inte när jag kör torrent, när jag tex låter en torrent gå under natten så ser jag på morgonen att den stannat innan den blev klar och du måste jag starta om modemet innan jag får internet igen.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

6 Senaste redigerad av unclesam (2008-05-04 22:43:48)

Sv: Huawei E960 och torrent?

Alltså, du verkar ha EXAKT samma problem med din Huawei E960 som andra har med Ericsson W21.

Kolla här:   http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=286

7

Sv: Huawei E960 och torrent?

jo det stämmer nog ganska bra

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

8

Sv: Huawei E960 och torrent?

nu har jag pratat med Tre igen och dom säger nu att jag befinner mig i en radioskugga och att det är därför anslutningen dör, då tycker jag att det verkar lustigt att jag kan va uppkopplad i ett och ett halvt dygn ibland.
jag hitta det här http://www.itnetwerk.com/news/index.php … p;blogId=4 när jag leta runt på nätet nån som vet nått om det går att fixa på min? jag förstår inte så mycket av det men det låter som en vettig funktion.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

9

Sv: Huawei E960 och torrent?

Radioskugga? Twilight Zone, kanske? :-D

Vad får du för signal? Jag köper inte deras förklaring.

Och det som är ännu konstigare är att Huawei E960 innehåller samma modem chipset som  E220 modemet och den funkar hur stabilt som helst, iaf jag kör den i våran Dovado UMR (USB Mobile Broadband Router).

Jag tror att det är bara dålig kodning från Huawei som strular det. Den här skripten du visade var en watchdog av sorts. Ping är sämsta metoden egentligen att göra det för att det finns operatörer som blockerar ICMP och det bara kostar folk extra. Kanske inte hos TRE, men generelt är det ganska svag sätt att göra för att HDPA reagerar lite annorlundare på första ping svaret, och det kan tolkas felt av skripten, speciellt om man är i som sagt en skugga, och IP paket tappas hela tiden.

Men, som sagt:

- 29kr
- Willys (jag tycker om deras bättre än hos Clas Ohlson)
- Power timer
- Quick'n'dirty lösning, men funkar!

10

Sv: Huawei E960 och torrent?

signalen ändrar sig hela tiden även fast routern står på samma plats hela tiden, som bäst har jag 4 av 5 som sämst har jag 0 men kommer ändå ut på nätet då

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

11

Sv: Huawei E960 och torrent?

På samma plats? Det är ju otroligt att den skiftar så mycket, men jag tror att GUI:n visar lite för optimistiska siffror jämfört med lillbrorsan E220 modem som visar 60% där E960 visar 100%. Synd bara att E960 har ingen extern antenn...nånting som är riktigt löjligt eftersom det påverkar både 3G och WLAN.  Det finns en diskussion här om det:  http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=308

12

Sv: Huawei E960 och torrent?

i natt så flyttade jag lite på routern och nu verkar signalen vara mer stabil än så länge tongue

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

13

Sv: Huawei E960 och torrent?

jag prata med tre nyss och fråga om dom hade nån ny firmware men han jag prata med visste inte om det fanns nån. Vet någon här vart jag kan få tag på ny firmware? så här ser det ut nu.


Boot Loader Version     
246.11.24.02.110sp01
      
Router Hardware Version    
WLA1GCPU
Router Software Version    
246.11.24.02.110sp01
Release At    
Jan 21 2008 16:00:54
         
Modem Hardware Version    
WLB1TCPU
Modem Software Version    
246.11.00.14.113

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

14

Sv: Huawei E960 och torrent?

Vi har 2 som ligger här
http://www.mobilabredband.se/files.php?p=%2FHuawei+E960

Vet inte exakt version, bara ladda ner och titta.

Det är samma som finns på huawei.com

http://www.huawei.com/mobileweb/en/doc/ … mp;id=2625

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

15

Sv: Huawei E960 och torrent?

Kolla videon på Huawei E960. Den la vi upp för att folk har klagat att E960'n klarar inte av typiska router/firewall funktioner:  http://www.dovado.com/umrmodems.html

16

Sv: Huawei E960 och torrent?

Haha använda E960 gatewayen som usb modem,  smutt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

17

Sv: Huawei E960 och torrent?

som jag skrev i första inlägget så trodde jag att det var problem vid torrent nedladdning men det händer även när jag inte laddar ner torrents. nu har jag pratat med tre igen och nu säger dom att det inte går att göra nått åt anslutningen i dagsläget. dåligt värre tycker jag.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

18

Sv: Huawei E960 och torrent?

Reklamera då den inte kan göra sitt jobb.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

19

Sv: Huawei E960 och torrent?

jo det skulle jag göra om inte alternativet va 56k modem sad

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

20

Sv: Huawei E960 och torrent?

[Mr.T] skrev:

jo det skulle jag göra om inte alternativet va 56k modem sad

Jo jo självfallet.
Men tänkte mer att du skulle kolla på annan produkt en just E960.
Skicka tillbaka och de om ett vanligt usb modem och välja router själv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

21

Sv: Huawei E960 och torrent?

jag är inte säker på om det är bara routern som krånglar jag hade nämligen samma problem när jag körde på gt max 7.2 ready...

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

22

Sv: Huawei E960 och torrent?

Okey, begränsade anslutningar kraftigt även med det?
Annars brukar GT max vara ett bra kort.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

23

Sv: Huawei E960 och torrent?

anslutningen dog då och då

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

24

Sv: Huawei E960 och torrent?

Är den GT MAX 7.2 READY med den 3.6Mbps mjukvara eller något annat?

25

Sv: Huawei E960 och torrent?

japp den är det från tre

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044