1 Senaste redigerad av Alexander (2008-04-17 21:19:35)

Tråd: Jag får 3 Mbit/s och utan avbrott med 3Connect :)

Äntligen har jag tecknat 3s mobila bredband för 199:-/mån.

Jag får ~3 Mbit/s "download" i Sköndal (södra Stockholm) då 6 av de 10 "pinnarna" är röda (signalstyrka) i 3Connect.

Jag har inte använt modemet från 3 ännu utan kör med Tele2 modemet som jag "flashat" in 3Connect på från 3s hemsida. 3s modem är redan uppdaterat med 3Connect före köpet. 3 kallar sitt koncept "plug and play", vilket det är.
Edit: Funkade bara första 5-6 uppkopplingarna.:(
Efter några uppkopplingar slutade 3Connect att fungera. Får "WWAN" felmeddelande. Se denna tråd: http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=251

3Connect har alla funktioner du kan tänkas önska dig.
Man kan få den att koppla upp ("connecta") mot internet automatiskt.

Jag har avaktiverat pinkodskontrollen då jag misstänker att det måste göras för att få en automatisk anslutning utan "user input" vid datorstarten.
Det tar däremot en del tid innan anslutningen är uppe.

I 3Connect kan man bl.a. ställa in hur fort modemet ska försöka återansluta om kontakten bryts.

Jag har dock inte upplevt några avbrott alls ännu.:)

Användarvänligheten och prestandan med 3 är inte jämförbart med mina Tele2 upplevelser för fem öre. Då jämför jag i o.f.s. med Tele2s 99:-/mån abb.

Det här funkar inte längre. Fick hjälp av 3s kundtjänst att koppla upp mig men det sker via Windows modemuppkoppling. 3Connect funkar INTE för mig längre på Vista maskin. Inte bra alls.:(

Jag kör nu med 3s modem och får då en pinne mer signalstyrka, får nu 3.5 - 3.75 Mbit/s men i övrigt har jag kvar samma problem (WWAN fel).

2

Sv: Jag får 3 Mbit/s och utan avbrott med 3Connect :)

Gött, välkommen till 3's värld.

Skämmt och sido, men de är trotts allt den bästa 3g operatören i Sverige.
De har kastat så mycket pengar i potten för att få det att funka.

Alla minns när 3G var nytt och de sålde mobiler som hade batteritid på en kvart typ.
Men idag är operatören 3 svårslaget.

Och snart kanske du kan komma upp i det dubbla smile.
Har själv fått ut nära 6Mbit.

Inte illa pinkat med tanke på att man satt med pling plong modem via telejacket för bara ett par år sen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Jag får 3 Mbit/s och utan avbrott med 3Connect :)

Sitter i samma dynga som du med "WWAN"-fel. Och kör även jag som du via windows modemanslutning till hjälp. Frågan jag ställer mig är om hastigehten påverkas. Tror den gör de gasnka mycekt då den ej lär kunna välja rätt nät osv. Frågan är ju bara va vi skall göra åt de. Hoppas de kommer en uppdatering snart till grunkan så programmet lagar sig.

4

Sv: Jag får 3 Mbit/s och utan avbrott med 3Connect :)

Har nu Tre mot tidigare Telenor och det är två olika världar, ligger över 3mbit samt trevlig personal på Tre tillskillnad mot mina erfarenheter fr Telenor skämtet