1

Tråd: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Någon som känner igen denna felruta. Den går de omöjligt att använda 3connect. Den kommer upp hela tiden nr man försöker ansluta.. Dock så går de ta anslut under nätverksanslutningar genom högermus på 3-anslutningen å anslut.. Någon som känner igen de? Tror den kom efter start av torrentprogram anligt kompisen som då låna datorn.

Någon som vet va de kan vara....
http://90.227.20.118/Ovrigt/WWAN-fel.JPG

2

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Jag tycker det ser ut som någon typ av automatisk aktivering av licensen för programvaran som misslyckats för många gånger. WWAN borde betyda Wireless Wide Area Network och i detta fallet syftar det nog på operatörens nät för 3g/gprs. Prova göra som programmet föreslår och ring upp Tre och se om de har någon lösning på det hela.

3

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Misstänkte också detta. Trodde dock att de va fler än jag som satt på pro-bredbandet från 3 å borde ha samma sak. Men verkar vara få här dom gör detta. Men tack ändå... Får prova inga dom å se hur de ligger till.

4 Senaste redigerad av treswe (2008-03-09 21:31:04)

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Jag hoppas du fick svaret från 3s support men jag kan informera om någon annan undrar hur man löser det. Jag vet faktiskt inte till hundra varför själva problemet uppstår men du löser det så här.

Genom att du avinstallerar 3connect. Därefter avaktiverar du brandväggen för att sedan installera det igen. När det är installerat kan du aktivera brandväggen igen och då ska det fungera.

Det har någonting med att göra att en aktiveringsnyckel skickas till 3connect-tillverkarna och att den inte skickas iväg om brandväggen är aktiverad i vissa fall.

5 Senaste redigerad av Alexander (2008-03-28 23:29:50)

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

treswe skrev:

Jag hoppas du fick svaret från 3s support men jag kan informera om någon annan undrar hur man löser det. Jag vet faktiskt inte till hundra varför själva problemet uppstår men du löser det så här.

Genom att du avinstallerar 3connect. Därefter avaktiverar du brandväggen för att sedan installera det igen. När det är installerat kan du aktivera brandväggen igen och då ska det fungera.

Det har någonting med att göra att en aktiveringsnyckel skickas till 3connect-tillverkarna och att den inte skickas iväg om brandväggen är aktiverad i vissa fall.

Det hjälpte inte att av- och ominstallera 3Connect. Har bara Windows defender igång som brandvägg. Provade t.o.m. med 3Connect som undantag för windows defender (avblockerad) men det hjälpte inte.

3s kundtjänst hjälpte mig att få igång uppkoppling via windows på följande sätt.

I Svensk Vista.
Kontrollpanelen.
Klassisk Vy (Välj detta i vänstra blåa kolumnbandet).
Internetalternativ.
Flik Anslutningar.
Lägg till...
Välj "Fjärransluning Anslut via modem eller ISDN" (Var alt 2 på min burk)
Fyll i Telefonnummer: *99#
Anslutningens namn: Fjärranslutning
Tryck OK.
Om din anslutning inte heter "Fjärranslutning (Standard)" så tryck på knappen standard (om den inte redan är gråmarkerad =redan standard).
Markera "Ring alltid upp min standardanslutning".

I fliken Inställningar
fyll i Domän: data.tre.se
men mitt Domän fält blir sedan blankt vid senare kontroll så det kanske inte behövs?

Starta om datorn.
Du får då frågan "Välj den tjänst du vill ansluta till" i ett fönster med namn "Fjärranslutning"
Anslut till: Fjärranslutning
Bocka i "Anslut automatiskt" (Om du vill att den automatiskt skall ansluta efter datorstart, OBS vid datorstart tar det en liten stund, ha tålamod).
Tryck Anslut
=> "Datorn registreras i nätverket."
När detta är klart kan man surfa.

6

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Snyggt sätt att lösa de på. Mycket smidigare att ansluta då man nu inte ens behöver skriva in lösenord tongue

Tack Alexander smile

7

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Ett par tips till.

På den stationära datorn hemma. Stäng av pinkodskollen med 3Connect.
Simkortet kommer sedan ihåg denna "inställning". Borde gå lika bra att ställa om läget med Mobile Connect i stället antar jag.

För att slippa lösenord vid start av Vista.
http://blogs.techrepublic.com.com/windo … ows/?p=590
Så himla skönt nu.:)

Om du ändå vill ha lösenord men efter uppstart (uppkoppling).
http://blogs.techrepublic.com.com/windo … ows/?p=599
Jag använder inte detta då det inte finns några klåfingriga hos mig.

Sedan är det bara att starta igång datorn och gå ifrån.
Efter att datorn är klar med uppstarten är det bara att surfa på.:)

8

Sv: WWAN-fel pga misslyckade akiveringsförsök?

Störande denomen på min bärbara dock då den vägrar starta upp från viloläge med modemet i. Å eftersom jag måste rycka ur de så tappar de inskrivet lösen sad Så måste starta 3connect var gång för just den skall få minne på lösen. Efter den fåt de så kan jag använda windows inloggning igen. Så du har ingen lösning på hur man skiver in lösen iregt i windows uppkopplingsgrej? Lixom skiver in de på lösenordsfältet men saknar användarnamn så de funkar ej ändå. Beror nog ej på användarnamnet utan snarare att lösenordet skickas felaktiskt. Något du kollat på?