1

Tråd: mobile connect error

Hej jag har haft mobilt bredband några månader och nu på senaste tiden kommer jag inte in på internet. Jag har updaterat till 7.2 och ominstallerat mobile connect ett par gånger. Det som händer är att när jag trycker på connect kommer det upp ett error meddelande

" Det gick inte att upprätta en anslutning  till fjärrdatorn, så den port som användes för den här anslutningen stängdes"

Jag har som sagt ominstallerat ett par gånger tagit ut kabeln bytt kabel OSV

har tre.

behöver hjälp mvh adrian

2

Sv: mobile connect error

jag har win vista

3

Sv: mobile connect error

Har samma problem men kör med tele2 och har använt tele2s orginal filer men som sagt får samma typ av felmedelande
Någon som ha ett svar eller lösning ?

4

Sv: mobile connect error

Såg att det finns dubbla av denna tråd,

Nått ni kan göra är att testa Mobile Partner istället för Mobile Connect.
Det är en annan "dashboard" mjukvara som pratar med modemet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: mobile connect error

var kan man ladda ner mobile partner

6

Sv: mobile connect error

Du kan ladda det från huawei's sida.
Du hittar lite länkar här,

http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=183

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: mobile connect error

Provade med Mobile Partner och det blev samma fel....

8

Sv: mobile connect error

får error 619 , att det inte går upprätta en anslutning  till fjärrdatorn och att den här porten stängdes

9

Sv: mobile connect error

Jag har samma problem... Mitt mobila bredband fungerade bra innan jul men efter det gick det allt trögare och nu kommer samma felmeddelande om att det inte gick att upprätta anslutning. Ibland kommer jag inte in alls, ibland fungerar det andra gången jag klickar på Connect.

10

Sv: mobile connect error

Har ni testat det på andra plattser ifall det går att isolera till att det är nått lokalt fel med masten/stationen?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11

Sv: mobile connect error

Har en sak ni kan testa. Prova skriva in ett "Ytterligare initieringskommando". Gå till "Telefoner och modem" välj Huawie modemet och klicka på "Egenskaper" välj "Avancerat" och skriv in föjande: at+cgdcont=1,,"online.telia.se" Ni kan även passa på att byta COM porten. Välja "Avancerade portinställningar" och byt till typ COM35-40, bara för att vara säker på att den inte används. Om ni byter COM port så starta om datorn.

Funkade för mig!

12

Sv: mobile connect error

har samma problem, provade göra det televerket skrev, men funkade inte alls

13

Sv: mobile connect error

I ditt fall måste du också ändra strängen en del, från online.telia.se till internet.tele2.se.
Ifall du inte visste det självfallet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

14

Sv: mobile connect error

jo, det gjorde jag, men det visade sig vara till föga hjälp ändå.

15

Sv: mobile connect error

Uppar denna tråden igen!

Behöver verkligen hjälp.
Detta har hänt på båda datorerna hemma nu. Fick helt plötsligt upp samma felmeddelande på ena datorn för några månader sedan "Det gick inte att upprätta en anslutning  till fjärrdatorn, så den port som användes för den här anslutningen stängdes". Struntade mest i det då jag inte fick igång det igen efter några försök, använder ändå inte den datorn.

Men nu, igår, så dog internet för mig helt plötsligt även på den andra datorn. Samma felmeddelande. Har testat ALLT jag har hittat. Ändrat APN, bytt portar, installerat om, uppdaterat, skrivit in ytterligare initieringskommande osv osv. Helt utan resultat! Ingenting alls hjälper, samma jävla felmeddelande kommer upp hela tiden.

Hur löser jag egentligen detta??
Sitter på vista om det spelar någon roll.