1

Tråd: Flex - trafikgräns

Hej!

Någon som vet hur många GB man får använda om man har abonnemanget
" Flex "och där man betalar 2 kr / MB ?


Och nu är ju inte mobilt bredband till för fildelning, men spar Ice någon slags trafikhistorik ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

2

Sv: Flex - trafikgräns

varför skulle det vara någon gräns när du ändå betalar för nedladdad mängd? 2000 kr per GB är ju lite mer än 3 och de andra får.
Jag har för övrigt aldrig fakturerats mer än månadsavgiften. Har i och för sig inte kört ner mer än kanske 100 MB i månaden och då endast sommartid.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Flex - trafikgräns

jonasolof skrev:

varför skulle det vara någon gräns när du ändå betalar för nedladdad mängd? 2000 kr per GB är ju lite mer än 3 och de andra får.
Jag har för övrigt aldrig fakturerats mer än månadsavgiften. Har i och för sig inte kört ner mer än kanske 100 MB i månaden och då endast sommartid.

Har skickat frågan till Ice.net kundservice.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Flex - trafikgräns

om man blåser 40'000 i trafikkostnader så borde dom haja till ett bra tag innan... annars är det 'inte bra'.
så nog finns det en gräns.

5

Sv: Flex - trafikgräns

Har för mig att jag tidigare sett att du behöver max betala vad det dyraste ab. kostar typ 380:-/mån eller nåt liknande.

Jag hittar inte längre listan på alla typer av ab. som fanns förut.
Fanns ju bl.a ett där grundavgiften var 59:-/mån (är det flex ab.et?) som var perfekt för den som vill ha t.ex. övervakning på sommarstugan.

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

6

Sv: Flex - trafikgräns

LasseT skrev:

Har för mig att jag tidigare sett att du behöver max betala vad det dyraste ab. kostar typ 380:-/mån eller nåt liknande.

Jag hittar inte längre listan på alla typer av ab. som fanns förut.
Fanns ju bl.a ett där grundavgiften var 59:-/mån (är det flex ab.et?) som var perfekt för den som vill ha t.ex. övervakning på sommarstugan.

Har för mig att Flex kostar 49 kr i månaden, sedan får man betala 2 kr per överförd MB.

" Har för mig att jag tidigare sett att du behöver max betala vad det dyraste ab. kostar typ 380:-/mån eller nåt liknande. "

Vad ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: Flex - trafikgräns

Ja så var det, det ska finnas en maxgräns för kostnaden. Exakta beloppet minns jag inte, men det är ca 300 för en månad vill jag minnas. Finns det en kostnadsgräns kanske det finns en nedladdningsgräns, har inte forskat. rimligt att anta att det är 5 GB i månaden som för de andra abonnemangen. Med tanke på den stora cellstorleken och hur beroende systemet är av att inte några enstaka tynger ned alltihop med massiv nedladdning så hoppas jag att de begränsar nedladdningsvolymen. Vi vill inte ha cellandning som kväver användarna i periferin.

Flex abb är och var 49 kr per månad, men nytecknas inte.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.