1

Tråd: Dovado UMR och iPhone

Hej!

Jag undrar om det finns nåt sätt att styra home automation från en iPhone. Jag lyckas logga in med iPhones Safari-webbläsare men eftersom menyvalen till vänster inte syns sen kan man inte göra nånting. Nån som har lyckats?

2

Sv: Dovado UMR och iPhone

kör SMS styrning istället

3

Sv: Dovado UMR och iPhone

magnil65 skrev:

Hej!

Jag undrar om det finns nåt sätt att styra home automation från en iPhone. Jag lyckas logga in med iPhones Safari-webbläsare men eftersom menyvalen till vänster inte syns sen kan man inte göra nånting. Nån som har lyckats?

jag har 'försökt' att få stöd för telefon webbläsare, problemet ligger (gissar jag) att det är fruktansvärt mycket java skripter som styr allt, funkar inte ens ok i en ps3 med senaste fw i umr.
kräver nog att 'java kodens funktioner' flyttas hem till umr, då slipper man även som ett sms i mobilen kompatibilitets strulet mellan olika versioner av webbläsare till stor del.
men men smile

4 Senaste redigerad av Mathias (2010-02-03 22:16:20)

Sv: Dovado UMR och iPhone

Det du skulle kunna testa är följande direkt länk

http://ip.addres.en/cgi-bin/getcfg.cgi?homeautomcron+/content/sms/homeautomationcron.html

Kan fungera men det beror på hur iphonens webläsare fungerar..

5

Sv: Dovado UMR och iPhone

För mig fungerar Iphone Safari helt okey att hantera Dovadon. Det är aningen pilligt men det går...

6

Sv: Dovado UMR och iPhone

Jag fick det att fungera nu också, behövde bara aktivera javascript i safari.

Tack Mange!