1

Tråd: Tankar sakta med DC++!

Har samma problem som andra haft med vissa torrent program.. Fast detta gäller DC++ som aldrig tankar mer än 10kbps, annars har jag bra resultat på Bredbandskollen, alltid över 2mbps. Tankar även fort i torrent program tack vare tipsen i en annan tråd.

Vad kan man göra?


MVH

2 Senaste redigerad av treswe (2008-01-18 13:50:35)

Sv: Tankar sakta med DC++!

Kom ihåg att DC++ är ett peer-to-peer program vilket innebär att du påverkas totalt av uppladdningshastigheten hos den du tankar ifrån.
Har du testat många olika användare?
Har du testat att gå in på inställningar i DC++ och hitta ett "begränsat läge"?
Som standard står den på "Active mode" har jag för mig men titta in där och se vad du hittar!

3

Sv: Tankar sakta med DC++!

Av någon anledning så går det fortare nu smile Enda jobbiga är ju att internet dör 1 gång i halvtimmen om inte oftare.. Tankar rätt fort 200kbps ungefär, men så helt plötsligt slår det av. Vad kan man göra? Rätt irriterande om man tankar hem något och lämnar datorn så dör den efter 2 min..

4

Sv: Tankar sakta med DC++!

Har du båda usb kontakterna i?
Den andra är för extra kräm.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Tankar sakta med DC++!

Prövat båda USB kontakter gör ingen skillnad tycker jag, slår ifrån lika mycket.

Och Redial funkar ju inte heller man måste ju koppla upp sig manuellt varje gång, skapligt irriterande!

Tycker det är dåligt att det slår ifrån bara för det är belastat, då lär man ju aldrig komma upp i 7,2 om det slår ifrån när man tankar i 200/kbps hmm