1

Tråd: förbättrad svarstid med icenet?

Hej

Har kopplat in min ps3 till icenet och lirar på nätet, har ca 110-120 ms i svarstid, vilket är ganska mycket. kan man få bättre svarstid med en riktantenn är min fråga.??
Jag gjorde nyss en tptest och fick 2.0 mbit ner och 0,76 mbit upp 104 ms svarstid.
Övrigt nöjd med icenet.

2 Senaste redigerad av jonasolof (2010-01-25 10:38:45)

Sv: förbättrad svarstid med icenet?

Viktigast för att få ned pingtiden är att undvika WLAN i serie med radiolänken till ICe. Sedan kan du ju kolla med RF status monitor om du har några omsändningar av paket. Värdena du nämner talar för en hygglig radioförbindelse. Det en riktantenn brukar hjälpa till med är att få en renare signal och det kan nog hjälpa pingtiderna något.
Ladda ned visual route lite från www.visualroute.com så kan du enkelt se hur många millisekunder varje steg tar och var du ska jobba på att få ned pingtiden.  Vill minnas att mannen bakom evdotips-bloggen styrde vilken väg data skulle gå med inställningar man normalt inte kommer åt. det är ju möjligt att olika Ice basstationer skulle ge dig olika pingtid om du nu har val mellan flera inom rimligt håll. Själva avståndet till basen lägger till mycket lite.

Betalversionen av visualroute visar geografiskt vilken väg signalen går.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.