1

Tråd: Prislista för mobila bredband

Vi har uppdaterat "operatörs" delen.

http://www.mobilabredband.se/operators

Och ifall det är nått som inte stämmer så vill jag gärna att ni hojtar till här eller pm.
Ifall nått är felskrivet eller om priser inte stämmer osv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Prislista för mobila bredband

blir lite missvisan när kostnad 1a året står 0.- och det står massa kostnader i dom andra fältet, borde det ej inkludera allt dvs frakt osv...

3

Sv: Prislista för mobila bredband

Ska du inte lägga in uppladdnings hastighet med?
Tex 3 bredband plus har 1,3upp vilket inte något annat 199 kronors abonnemang har.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Sv: Prislista för mobila bredband

Patrik...det är nog kanske på gång?

Läs gärna ---> http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=918

Ps.:
Även med Tele 2 kan man få en bra "upstream"! Jag betalar 189:-/mån för det.

Citat från deras hemsida:
På Tele2 Mobilt Internet Small, Medium och Large är det upp till 1,4 Mbit/s uppströms.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

5

Sv: Prislista för mobila bredband

Nice, då har tele2 hakat på dom med smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

6

Sv: Prislista för mobila bredband

Hakat på?...

Nja...det har de väl haft rätt länge. Det hette bara något annat...
"Mega"...Maxi"...eller något sådant, men huvudsaken för mig var ju att de hade en existerande 3G-täckning här ute med en någorlunda bra fart uppåt(↑) i nätet.

Just nu ligger jag på "3,15↓↑1,27" och är nöjd med det!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]