1

Tråd: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Jag behöver sällan min mobila nätanslutning men då den behövs så är den verkligen viktig. Därför har jag ett kontantkort och betalar så gärna. Men förra veckan så stängde Tre av kortet helt kallt fastän de själva meddelade på Mitt konto att jag har fem dagar kvar ...

Jag betalade in mera pengar - ingen förbättring och ringde sedan Kundservice som lovade dyrt och heligt att det skulle fixas. Så katten heller !

Anslutningen fungerade bra men det kom bara upp en sida med att mitt kort är tomt.

Vad skall man göra för att få det att fungera då inte pengar eller kontakt med Kundservice hjälper ? Det är inget tekniskt problem utan bara att deras system för debitering inte fungerar. Jag ids inte betala mer för det är som att slänga pengarna i ett svart hål.

Jag betalar gärna men hur får man det att fungera ?

Det blir väl att byta operatör - eller skaffa kort hos alla så att man kan växla allt efter som de slutar fungera ...

Nu vet jag vilka som bör skaffa mobilt bredband: De som absolut inte behöver bredband ...

2

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

TRE's kundservice är EJ deras egna, och verkar svara jajajajajajajavisst men GÖR sällan det man ringer om, om man ej har egen säljare då är dom snabbare än blixten. kontentan är nog att deras privat service är USEL! men deras företags del är yber...
är bara min egen erfarenhet.

3

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Min bror hade liknande upplevelser i somras. Hans första vecka (som ingår med startpaketet) hade tagit slut och det var dags att fylla på. Det gick inget vidare, då han inte kunde hitta var man fyllde på på sidan man automatiskt skickadest till. Eftersom det var första gången så var han ovan vid förfarandet vilket gjorde att han inte med en gång insåg att han blivit dirrigerad till en sida för telefonabonnemang. Efter samtal med Tre så skulle det fixas under dagen. Det gjorde det inte. Efter ett till samtal med Tre så skulle det fixas nästa dag. Det gjorde det inte. Efter ytterligare samtal så skulle det fixas inom en vecka. mad Då kom det fram att de hade "problem" som de "kollade på". Vid samtalen så frågade han varför de inte bara kunde släppa på trafiken för hans kort, eftersom det bevisligen inte är något fel på själva tjänsten eller utrustningen, men det var tydligen inte möjligt.
Efter en vecka utan internet så fick han en vecka gratis. Så det visade sig att det trots allt funkade att "skruva på" uppkopplingen. Tråkigt bara att det närmade sig slutet på semestern redan då, så det var ingen smidig lösning den sommaren.
Vet inte om de har "fixat" "problemet" än...

4

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Ja, inte har man någon nytta av en sådan "kundservice". Just kontantkort är en form som är riktigt förståndig och relativt billig. Men då måste den också FUNGERA och det genast. Oftast behöver man den just precis den dagen eller den veckan så det är helt löjligt att det tar en vecka att få igång den. Det är totalt värdelöst med extra veckor senare för dem har man troligen ingen som helst nytta av.

Jag skulle betala ganska ordentligt OM det skulle fungera utan strul JUST DÅ man behöver tjänsten.

Vad fasen tänker de på egentligen ? Det tycks vara alldeles för litet konkurrens då de kan låta det fungera så uruselt ... De vill inte ens ta emot pengar !

Bäst att skaffa tre-fyra olika kort och hoppas att åtminstone ett fungerar ...

5

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

många döda kort som används en gång så ser det ut som operatören är större än den är. typ som morrgontidningarna.... host host dom kanske har bonus som är relaterad till antal abonnenter... typ börsen går väll upp om det är många abg

6

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Tråkigt med just support att de är svårt att få tag i bra support kontakt.

Brukar alltid finnas en "trappa" , first line som skall ta större delen av alla ärenden, sen brukar de finnas second line och third line som sitter på större kunskaper och har mer rättigheter i systemen.
Ofta är "fist line" supporten inte mycket till support utan de skall kunna vara lite allt i allo, och ofta skall de ha mer sälj sida en support sida. Så ifall man ringer och är less och vill säga upp så skall de kunna motivera en att behålla sitt abonnemang. Hur som haver tråkigt tråkigt.

Tycks vara lite skillnad på de som "nhu" och "pelletz" skriver, pelletz bror tycks skickas till fel landningssida för laddning?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

gör man vissa saker på tre's kund webbsida, kräver inloggning, så kraschar deras webb server, "lite script fel" typ.

8

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Nu är jag om möjligt ÄNNU surare på Tre ... Jag har betalt tre gånger utan att få anslutningen att fungera "Ditt kort är tomt". Och nu ringde jag till Kundservice som konstaterade att jag alldeles riktigt betalt men det bara inte fungerar. Och så skulle det ta två-tre DAGAR att få igång det ... Jag ringde ju för en månad sedan och anmälde felet redan då men det var precis likadant ännu.

För tusan, man behöver mobilt bredband just då man är på torpet och inte ett år senare ...

GRRRR !

9

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Dom du hamnar hos är EJ anställda hos tre, typ indien eller dyl.
kräv att få ärende nummer när du 'fel anmäler', fixar dom det ej inom skälig tid så anmäl tre till ARN !
så kanske dom löser 'sina personal problem'

eller skaffa en personlig säljare... då lösersig sakerna på ~60sekunder, och dom ringer tillbaka när sakerna är klara!

10

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Nå, nu då jag fick Telenor att fungera så får Tre dra dit pepparn växer ...

11

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Vad händer om du bara skriver in ett person nr då? Dvs vilket som helst?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Då skickar dom allting till den personens folkbokföringsadress. Han kommer att bli ganska förvånad ...

Jag har inget emot att man använder personnummer som en viss försäkring mot lurendrejeri men varför kräva det då man köper kontantkort ??? De får ju pengarna förrän man ens får anslutningen att fungera (OM man får anslutningen att fungera ...).

13

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

Nu har jag ringt Tre Kundtjänst två gånger och de har haft en månad och en vecka tid att fixa saken men fortfarande får jag upp "Ditt kort är tomt" fastän de själva erkänner att jag har betalt och borde få kontakt ...

Det är verkligen skitstil !

14

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

prova att gå in på en tre butik och köp veckosurf för 99 om det inte fungerar att ladda på så har tre problem med serven som hanterar på laddning

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

15

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

tre.se/3bredbandkontant eller http://www.tre.se/templates/bightml.aspx?id=38954 är sidan för påladdning

brandväggar kan ställa till det så att det inte fungerar med sidan

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

16

Sv: Lurendrejeri eller inkompetens ?

påladning för värdebevis http://mobil.tre.se/primary/vtu_pt/,/vo … /topup.php

Betal / Kreditkort http://www.tre.se/my3/ExtStandardPage.aspx?id=31498

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60