1

Tråd: HTC Tytn

Om man har en sådan, och ett turbo 3g kort i den så man kan surfa fritt. Betyder det att man kan ha luren uppkopplad 24/7 till nätet och sedan använda skype för att ringa? Och skaffa skype nummer så folk kan nå en?

mobilabredband.se

2

Sv: HTC Tytn

Ja det går.

Bara telefonen stödjer skype så kan du ha den online konstant och ta imot skype samtal osv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: HTC Tytn

Men skype funkar på windows mobile, så i stort sett stödjer det alla windows mobile telefoner?

mobilabredband.se

4

Sv: HTC Tytn

Njea, funkar inte med alla.

Bara testa om de funkar.
http://www.skype.com/intl/sv/download/s … nload.html

Konstigt att de har en bild på tytn på sidan "skype för pocketpc" men sen när man går in i listan så finns den inte att välja.

Men men, det är bara testa och ladda ner och se om de startar rätt, men inte använda för mycket om man inte har flatrade abb såvidare man inte kör på wlan då det inte kostar nått.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: HTC Tytn

Mm, fast vore nice med voipbuster wink!
För att testa med 3g väntar jag på att polaren ska sponsra med ett abonnemang yikes

mobilabredband.se

6

Sv: HTC Tytn

Btw, skall nog testa att dra in det i min e-ten glofiish x500, den har skype installerat från fabrik.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: HTC Tytn

E-ten glofiishen ville inte känna sig vid sim kortet ens.
Men testade på htc tytn efter och installationen samt inloggning gick strålande.
Men när jag testade att ringa så dör bara programet.

Kanske är för att jag kör en fulversion av WM6, kanske dra in den officiela och se hur de funkar.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: HTC Tytn

Testat runt lite och sökt lite och den nya versionen av skype tycks inte funka nå vidare på TyTn.
Lusläst lite och beta versionen funkar, installerat den och de funkar att ringa med.

Dock tycks en hel del enheter inte ha så bra stöd för ljud routing, utan t.ex. om jag ringer med skype nu så kommer ljudet ut i högtalaren och inte i hörluren som man hade föredragit.

Men man kan ju alltid köra med t.ex. blåtandsheadset.

Här finns beta varianten.
http://www.mobilabredband.se/pub/softwa … C_Beta.exe

Installeras via datorn och skjuts över via aktivesynk.

Edit:

Voipbuster finns i java version för mobiler också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: HTC Tytn

Skype funkar skitbra på TyTn, jag kör wm6 en "coockt" version självklart.

.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ...

10

Sv: HTC Tytn

Någon som testat Skype mobilen?
Som huawei gjort och som tre säljer?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!