1

Tråd: Telia mobilt bredband (enbart data) fungerar inte utomlands

Telia har enligt support tagit bort surf utomlands från abonnemang på mobilt bredband. Det var väl ett svar på EU reglerna om lika priser inland/utland. Den belgiska motsvarigheten Proximus har inte genomfört denna försämring, deras datasim fungerar i Sverige. Telias support konstaterar att Telia legat lågt med att annonsera inskränkningen vilket pliktskyldigast beklagas.

Att det inte fungerar kan jag bekräfta.

Att ha kombinerat tal/data-abb är mycket dyrare.

Samma med Hallon. Rena dataabb  fungerar inte utomlands. Men abb med tal och data fungerar och eftersom de är billigare än Telias kan det vara intressant att byta.

https://forum.hallon.se/utland-36/i-utl … -hallon-86

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Telia mobilt bredband (enbart data) fungerar inte utomlands

Är väl likadant med Tele2.
Surfen i mitt lilla bärbara modem har inte fungerat i Finland på åtminstone 2 år.

3

Sv: Telia mobilt bredband (enbart data) fungerar inte utomlands

det är väl för att pusha dej att beställa tal/ data-abb istället som kostar dej mer , samt dom vet att folk ringer via program som 3cx osv , skulle valt hallon om det inte vore för deras usla täckning här där jag bor

Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st  Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi