1

Tråd: huawei b2368

Någon som prövat? Ska ju vara super? Undrar om den funkar bättre än ett vanligt modem och 2st yagi för mobilt Internet? Skulle den funka med tele2?

2

Sv: huawei b2368

https://www.mobil.se/tester/produkttest … -och-fiber

Inte alltför imponerande, verkar det som.

3

Vrickad idé. Varför välja en rundstrålande antenn när riktantenn ger så mycket bättre SINR och fart? Huawei kränger grejor till okunniga konsumenter och Tre hakar på.

Ska man ha en riktigt bra router nu kan man välja AVM 6890 som är en cat6 LTE router. Den kan komma upp i 300 mbit/s med carrier aggregation, har massor med band och massor med signalinfo för att optimera antenninställningen. Huawei har inte bråkdelen av detta. 6890 kan dessutom kombinera adsl och 4G eller fiber och 4G.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

jonasolof skrev:

Vrickad idé. Varför välja en rundstrålande antenn när riktantenn ger så mycket bättre SINR och fart? Huawei kränger grejor till okunniga konsumenter och Tre hakar på.

Ska man ha en riktigt bra router nu kan man välja AVM 6890 som är en cat6 LTE router. Den kan komma upp i 300 mbit/s med carrier aggregation, har massor med band och massor med signalinfo för att optimera antenninställningen. Huawei har inte bråkdelen av detta. 6890 kan dessutom kombinera adsl och 4G eller fiber och 4G.

Jag har börjat snegla på en AVM 6890. Jag har Tele2 mobila bredband och deras Huawei 5186 router samt en Antennenwerk panelantenn i dag. Jag har, åtminstone i dag, inte behov av fallback eller VoIP och har bra hastighet (närmare 60 Mbit ner, 40-60 ms ping). Om du skulle ge dig på en kvalificerad gissning, tror du att AVM 6890 kan kräma ut mer hastighet eller bättre stabilitet? Eller finns det andra skäl att överväga ett byte till AVM 6890?