1

Tråd: billigt tre mobilt bredband

hej,ska bara tipsa om tre erbjudande 200 GB i mån för  249 kr, ingår 4G router,,det är biiilliiigt!! smile

2

Sv: billigt tre mobilt bredband

zezam67 skrev:

hej,ska bara tipsa om tre erbjudande 200 GB i mån för  249 kr, ingår 4G router,,det är biiilliiigt!! smile

Är väl krav på 24 mån bindningstid ?
Händer mkt på 24 månader & dessutom har Tre ett ganska dåligt utbyggt 4G nät, men råkar man ha täckning så ;-)

Annars är ju Telia's "framtidens nät" erbjudande bra mkt bättre med helt obegränsad surf för 499 kr / mån. Gäller dock bara att övertyga Telia om att få teckna det då det egentligen är tänkt att ersätta xDSL/koppar.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: billigt tre mobilt bredband

499 kr i månaden är dyrt men vad ska kunden göra när kopparnätet läggs ned? An offer you can’t resist.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: billigt tre mobilt bredband

Universal för 99 kr/månaden och obegränsad datamängd är nog oslagbart även om hastigheten är låg så räcker den gott och väl för mobilen. Nej, abonnemanget är inte tillgängligt för nya kunder smile

5

Sv: billigt tre mobilt bredband

Tres 500gig för 299kr är ett riktigt bra erbjudanden, det klarar man sig fint på.

6

Sv: billigt tre mobilt bredband

QRP skrev:

Universal för 99 kr/månaden och obegränsad datamängd är nog oslagbart även om hastigheten är låg så räcker den gott och väl för mobilen. Nej, abonnemanget är inte tillgängligt för nya kunder smile

Hittar inget sådant abbonemang på deras hemsida, varken under mobilabonnemang eller mobilt bredband, kan du länka till produkten i fråga?

7

Sv: billigt tre mobilt bredband

A-Man skrev:
QRP skrev:

Universal för 99 kr/månaden och obegränsad datamängd är nog oslagbart även om hastigheten är låg så räcker den gott och väl för mobilen. Nej, abonnemanget är inte tillgängligt för nya kunder smile

Hittar inget sådant abonnemang på deras hemsida, varken under mobilabonnemang eller mobilt bredband, kan du länka till produkten i fråga?

Nej, abonnemanget är inte tillgängligt för nya kunder
och gällde ett tidigare abonnemang för 79 kr/mån
och obegränsad datamängd.
I våras "chockhöjdes" abonnemanget från 79 till 99 kr/mån.

Abonnemanget fanns tillgänglig för två år sedan men blev
antagligen alldeles för förmånligt så att man tog bort det
för nya kunder men behöll det för för oss tidigare kunder.

Åter igen som svar på din fråga; detta abonnemang finns inte
för nya kunder och togs bort för något år sedan och just
därför lär du inte hitta det på deras hemsida.

8

Sv: billigt tre mobilt bredband

jonasolof skrev:

499 kr i månaden är dyrt men vad ska kunden göra när kopparnätet läggs ned? An offer you can’t resist.

499 kr för helt obegränsad datamängd är billigt, dessutom får man upp till 350 Mbit/s i hastighet. Läg även till då att det är Telias nät.

Har själv det abonnemanget. Har även publik ip-adress.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

9

Sv: billigt tre mobilt bredband

Discover skrev:
jonasolof skrev:

499 kr i månaden är dyrt men vad ska kunden göra när kopparnätet läggs ned? An offer you can’t resist.

499 kr för helt obegränsad datamängd är billigt, dessutom får man upp till 350 Mbit/s i hastighet. Läg även till då att det är Telias nät.

Har själv det abonnemanget. Har även publik ip-adress.

Vet ju inte om man ska klämma till med att det är billigt men det är inte skitdyrt för det man får och det fungerar bra mycket bättre än tele2/telenor hos mig. Har hört rykten att bra dagar ska det gå att komma upp i 450mbit/s med rätt modem men jag har bara 1800 MHz och 800MHz hos mig så jag kan iaf stoltsera med 182/43 Mbit/s på bra dagar. Sällan under 100/40 faktiskt!

Hos Telenor kan du få statisk ip. Det var skitbra när man hade domännamn. Nu får man leva med no-ip istället.

10

Sv: billigt tre mobilt bredband

A-Man skrev:

Tres 500gig för 299kr är ett riktigt bra erbjudanden, det klarar man sig fint på.

Var hittar man detta? Jag skaffade nyligen 500GB hos Tre för 449kr/mån. Fungerar rätt dåligt där jag bor.
Kollade lite på Telias obegränsade istället då det bara skiljer en femtiolapp, men ett års bindningstid är inget jag är sugen på direkt då det fortfarande är lite oklart när jag får fiber indraget.
Men för 299 skulle jag nog kunna stå ut med tre.

11

Sv: billigt tre mobilt bredband

ralofs skrev:
A-Man skrev:

Tres 500gig för 299kr är ett riktigt bra erbjudanden, det klarar man sig fint på.

Var hittar man detta? Jag skaffade nyligen 500GB hos Tre för 449kr/mån. Fungerar rätt dåligt där jag bor.
Kollade lite på Telias obegränsade istället då det bara skiljer en femtiolapp, men ett års bindningstid är inget jag är sugen på direkt då det fortfarande är lite oklart när jag får fiber indraget.
Men för 299 skulle jag nog kunna stå ut med tre.


Dom hade en kampanj.

12

Sv: billigt tre mobilt bredband

Kampanjen finns på 3s hemsida. Gäller med en Huaweirouter och 24 mån bindning. Kampanjen gäller till 30 september så skynda att fynda!