1

Tråd: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Såg att de plockat bort sitt gamla abonnemang med 1 Mbps fritt för 77:- i månaden. Nu finns bara fastpris eller ett billigare alternativ där båda har en begränsad mängd surf varje månad.

Någon som sitter på information om varför detta sker? Eller vad som kommer hända för oss som har deras gamla abonnemang? Använder personligen säkert 60-70 gb i månaden för 50:-...

2

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Troligen får gamla ab. leva kvar. Jag läste i ett annat forum att Universal ska upphöra att använda Telias nät och gå tillbaka till Telenors nät. Verkar som att övergången till Telias nät aldrig blev helt lyckad.

3

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Nä, verkar inte som det. Jag fick brev om att mitt nummer skulle byta till Telias nät för ca ett år sedan men än så länge har inget nytt SIM-kort dykt upp och jag hänger fortfarande kvar hos Telenor.

Samtidigt förstår jag att Universal tvingas införa trafikbegränsningar, det känns absurt att de kan erbjuda helt fritt som MVNO när nätoperatörerna har kraftiga begränsningar.

4

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Gamla mvno avtal, löperut +poff+ nya priser kanske...

5 Senaste redigerad av QRP (2015-06-15 18:37:47)

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Mobil Surf förblir tydligen oförändrat för de som redan har detta abonnemanget men däremot byter man operatör från Telia till Telenor.

"Vi på Universal Telecom utvecklar ständigt våra tjänster med målsättningen att förbättra våra kunders användarupplevelse. Vi kommer därför att göra en uppgradering i juni som ger dig en klart förbättrad mobiltjänst med högre nätkapacitet. I samband med uppgraderingen kommer ditt abonnemang att flyttas över till Telenors prisade 4G-nät och du kommer att få ett nytt SIM-kort. Ändringen påverkar inte villkoren för ditt abonnemang och du behåller samma låga priser."

6

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

QRP skrev:

Mobil Surf förblir tydligen oförändrat för de som redan har detta abonnemanget med däremot byter man operatör från Telia till Telenor.

"Vi på Universal Telecom utvecklar ständigt våra tjänster med målsättningen att förbättra våra kunders användarupplevelse. Vi kommer därför att göra en uppgradering i juni som ger dig en klart förbättrad mobiltjänst med högre nätkapacitet. I samband med uppgraderingen kommer ditt abonnemang att flyttas över till Telenors prisade 4G-nät och du kommer att få ett nytt SIM-kort. Ändringen påverkar inte villkoren för ditt abonnemang och du behåller samma låga priser."

Intressant, jag har nämligen alltid haft LTE-stöd på mitt Universal-kort, även innan de bytte över till Telia.

7

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Universal Telecom prisjusterar från 77 kr/mån till 99 kr/mån men med samma vilkor som tidigare

"Ditt mobilabonnemang med obegränsad mobilsurf upp till 1 Mbit/s är ett av marknadens mest attraktiva erbjudanden. Du kan surfa, lyssna på musik och streama dina program utan att oroa dig över dataförbrukningen. För att fortsättningsvis kunna leverera tjänsten med samma höga kvalitet och obegränsad dataförbrukning tvingas vi nu genomföra en justering av priset, och du kommer fr.o.m. 1 mars att debiteras 99 kr/mån för ditt abonnemang.
I samband med denna abonnemangsförändring får du ännu mer surf att använda inom hela EU/EES, närmare bestämt hela 6 GB supersnabb 4G-surf."

Tycker ni att jag skall byta abonnemang?

Ringer alltid via Messenger/WhatsApp/Skype/Duo etc.

8

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

De höjde mitt från 50 till 89 kronor också. Tycker fortfarande det är värt priset, gör av med mellan 30-50 GB per månad.

9

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Vart hittar man detta abonnemang på Universals hemsida?

10

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

A-Man skrev:

Vart hittar man detta abonnemang på Universals hemsida?

Tyvärr finns inte längre att få tag i hos Universal.

11

Sv: Universal/Alltele slutar med fri surf?

Teleman har liknande abonnemang. Man kan teckna deras basabonnemang och sedan lägga till fri surf i 1 Mbps. Kostar strax över hundralappen, men skulle säga att det är värt.