1

Tråd: Chatta med Telia

Är det bara jag som inte kan kommunicera med Telia?

Jag har i över en månad försökt få igång internet hemma i villan.
Som tur är hade jag trådläst internet via jobbet men... Telia kollade inte uppdateringarna med Mac så det funkade inte heller.

Hittade då en en möjlighet att chatta med suporten vilket inte hjälper mycket.

Bifogar här ett utdrag ur samtalen mellen mig och telia:



Tilläggas bör att jag och "Emely" på telia redan har varit i kontakt en gång.
Min fråga var då om och när det fanns en lösning på att dator stängde av när jag stoppade in modemet från telia.
Svaret var: vet ej och "våra avdelningar jobbar på problemet".
Eftersom det gick så sakta på chatten surfade jag under tiden och hittade lösningen på modemtillverkarens hemmsida.
Svaret var att jag behövde en gammal drivrutin, vilket jag berättade för "Emely" och avslutade chatten. problemet var nu att det inte gick att hitta nämnda drivrutin på telias hemsida så jag tar åter kontakt med chatten...


13:46:49 Chatten är placerad i kö
13:48:20 Din handläggare Emely har kommit in i chatten
13:48:20 Emely Välkommen, jag heter Emely, vad kan jag hjälpa till med?
13:48:32 Fredrik Bäckman Hur hittar jag HS Driver v3.26.0 for 10.4
Så att jag kan köra Med Mac OS Snowleopard?
För det kan ju inte vara så att ni missat detta faktum eller?

13:49:24 Emely idagsläget arbetar vi på en lösning till detta problem, så ja vi är medvetna om problemet.
13:49:35 Emely dock blev jag nyss tipsad av en kund om en sida där lösningen kan finnas
13:49:40 Emely http://www.option.com/en/support/knowle … leopard%29
13:50:06 Emely denna lösning har vi inte hunnit pröva ännu dock
13:50:43 Fredrik Bäckman jo, det var jag...
Letade lite och hittade även svaret på min senaste fråga...
http://www.option.com/en/support/softwa … s/icon225/


13:51:23 Fredrik Bäckman Som hittelön skulle ni kunna slä igång mitt internet hemma som pga "tekniskt fel" hos er inte funkar...
Deal?
13:52:48 Emely Jag önskar jag kunde göra så men dom befogenheterna har inte jag.
13:55:43 Fredrik Bäckman De ante mig... Jag testar detta nu på egen hand. Lycka till och hälsa grabbarn på avdelningarna!
Förlåt om jag e sarkastisk med detta är ju onekligen en absurd situation...
Mvh
F

Nu till mitt problem hemma...


16:03:29 Chatten är placerad i kö
16:04:20 Din handläggare Thomas har kommit in i chatten
16:04:20 Thomas Välkommen, jag heter Thomas, vad kan jag hjälpa till med?
16:04:30 Fredrik Bäckman Undrar bara om ni har tänkt koppla in mitt bredband... och i så fall när...

16:05:40 Thomas Tack och välkommen åter!
16:05:40 Chatten är avslutad


fortsättning....
16:06:01 Chatten är placerad i kö
16:13:10 Din handläggare Kajsa har kommit in i chatten
16:13:10 Kajsa Välkommen, jag heter Kajsa, vad kan jag hjälpa till med?
16:14:09 Fredrik Bäckman Blev först bortkopplad rån telefon supporten och sen...
16:03:29 Chatten är placerad i kö
16:04:20 Din handläggare Thomas har kommit in i chatten
16:04:20 Thomas Välkommen, jag heter Thomas, vad kan jag hjälpa till med?
16:04:30 Fredrik Bäckman Undrar bara om ni har tänkt koppla in mitt bredband... och i så fall när...

16:05:40 Thomas Tack och välkommen åter!
16:05:40 Chatten är avslutad


Frågan kvarstår...
Bredband, när?
16:14:24 Kajsa Jag ska kontrollera dina uppgifter, går det bra att dröja lite?
16:14:52 Fredrik Bäckman japp, e van...

16:16:02 Kajsa Installationen pågår och bredbandet ska vara inkopplat 2009-09-22.
16:17:31 Fredrik Bäckman Hur kan det komma sig att det tar över en månad att koppla in?
16:18:31 Kajsa Det kan jag tyvärr inte svara på, jag får hänvisa dig till vår kundtjänst som har om inkoppling av abonnemang på telefonnummer: 90 200.
16:19:42 Fredrik Bäckman dom kan INTE svara... har redan provat... i två veckor...

16:21:15 Kajsa De ska inte ha någon kö dit nu. Jag kan tyvärr inte svara på varför inkopplingen tar tid, men det ska vara inkopplat 2009-09-22.
16:24:47 Fredrik Bäckman Dom svarar i telefon men inte på min fråga.
Men jag får väll surfa från mitt mobila abonemang så länge... Även om det inte går eftersom jag har Snowleopard på min mac... Men ni kan vara lugna det har jag fixat på egen hand. Inte speciellt svårt bara surfa en kvart på nätet så finns lösningen där.
Vill inte skälla på dig men er suport e verkligen helt värdelös. Kanske kan du skicka detta vidare till någon ansvarig, även om jag betvivlar att någon bryr sig så länge det finns kunder som inte kan använda sig av någon annan lösning. Kunde jag använda NÅGOT annat skulle jag inte tveka.
Tack och hej så länge, Vi hör den 22:a
16:25:45 Kajsa Jag ska framföra dina åsikter. Tack för besöket och välkommen åter!


Är vi fler med samma erfarenheter?

2

Sv: Chatta med Telia

jag har perm dumpat allt telia,
företaget har nått en ny botten felia nivå,
och jag fick nog.

förut kunde man prata med deras tekniker iaf och det löste sig, nu har dom inga tekniker, utan hyr in dom, pga detta gör dom inte ett enda extra pill/svar över det telia betalar dom för.
blir bara hänvisad till den där 'supporten'....
inget dom heller fattar då även dom är inhyrda via callcenter...

3 Senaste redigerad av Niklas (2009-09-17 09:21:12)

Sv: Chatta med Telia

De få problem jag har haft med telia under alla år har blivit lösta snabbt och smidigt när jag har ringt. Jag vet inte hur det är idag men jag hoppas slippa kontakta Telia. smile