1

Tråd: E5186S Bridge mode firmware

Hjälp !,

Mitt gamla modem rasade och nu sitter jag här med ett nytt E5186S från Tele2 och måste köra bridge mode.

Vad jag förstått från tidigare trådar finns en firmware som skall göra bridge mode tillgängligt men jag hittar inte någon att ladda ner så jag behöver hjääääälp !

//Tobias

2

Sv: E5186S Bridge mode firmware

Lyckades hitta firmware och har nu val att brygga.... Men givetvis nya problem....

Ser att jag får en IP adress till den dator som är ansluten till routern när den är i bridged mode men lyckas inte "nå internet" får inga svar på DNS uppslag. Har någon av ett fått detta att fungera ??

3

Sv: E5186S Bridge mode firmware

Har samma problem som du beskriver efter att ha satt routern i Bridge mode. Får IP men saknar access till Internet.

Har du lyckats att lösa problemet får du gärna beskriva hur du gjorde.

/Mats

4

Sv: E5186S Bridge mode firmware

Har tele2 med deras firmware.

Hur bryggar man? Får man fortfarande publik IP om man inte kör tele2-brandad firmware?

5 Senaste redigerad av tndb (2017-05-15 17:53:19)

Sv: E5186S Bridge mode firmware

Man måste nergradera innan man kan uppgradera. Annars uppstår problemen ni har nu.

Jag antecknade från sedan när jag gjorde det då man måste göra på ett speciellt sätt än när man annars uppgraderar.

1. first turn off router and run multicast tool with force option and BV7R2C0update_21.282.99.80.00_ROUTER.gz.bin loaded and click start.
2. hold wps+wifi then power on. after ~3 seconds release wifi and after 1 second release wps. router upgrade process will start. when multicast tool sends packet more than 6 times you can safely turn off router.
3. run multicast tool again with force checked and BV7R2C0update_21.306.01.00.00.gz.bin loaded. click start.
4. turn router on. this time router and modem upgrade will start. when MODE turns green light stop multicast and restart router. that is all.

All firmware kan ni hitta här https://mega.nz/#F!fUYB3LiQ!lS35ocsbiJy … Q!nVIAFarQ där bryggfirmwaren går under namnet huigate

6

Sv: E5186S Bridge mode firmware

här med
https://mega.nz/#F!fUYB3LiQ!lS35ocsbiJy … Q!7F4FWK7D

Fiber 1000/100  Router Netgear R7000 med Merlin XWRT for the R7000