1

Tråd: Efter uppgradering

Är det någon mer än jag som tycker att det går segare att surfa nu när man har uppgraderat hos tele2.(stöd för 7.2 och host) det står nu UMTS istället för 3G när man kopplar upp,men det ska väl vara samma sak? förut uppdaterade jag via detta forum och då kändes det som att det gick snabbare.hmm.. tack för ett schysst forum.

2

Sv: Efter uppgradering

Oj missat denna tråden.

UMTS/3g same same, de läget man föredrar att de står på är HSDPA.
Du kan ju alltid dra in en annan version för att testa om de känns snabbare.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Efter uppgradering

Pinnen skrev:

Är det någon mer än jag som tycker att det går segare att surfa nu när man har uppgraderat hos tele2.(stöd för 7.2 och host) det står nu UMTS istället för 3G när man kopplar upp,men det ska väl vara samma sak? förut uppdaterade jag via detta forum och då kändes det som att det gick snabbare.hmm.. tack för ett schysst forum.

Fan, jo jag uppgraderade idag också och efter det så verka det som om jag är tillbaka i modem åldern, 

Andreas, vilken version ska jag tanka ned då?

4

Sv: Efter uppgradering

nu flyttade jag sim kortet till min 3g nalle, och där fugera det perfekt, alltså lika snabbt som förr, så jag kan bara konstatera att det är nåt fel med den nya firmware, någon som vet hur man backar tillbaka till den gamla firmware?

5

Sv: Efter uppgradering

Du kan ju hämta denna firmwaren och dra in den,

http://www.mobilabredband.se/files.php? … .00.00.exe

Länken är till denna versionen:
11.110.05.00.00

Och Tele2's nya är:
11.117.06.00.00.B268

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Efter uppgradering

tackar, drog hem E220Update_11.110.06.00.56 och det fungera normalt igen.

7

Sv: Efter uppgradering

Hej!!

Hehe intressant detta, blev galen idag efter uppdateringen av mitt modem, blev sjukt segt och hittade ingenstans om jag kunde byta tillbaka till den gamla firmwaren..

Så blev så glad när jag kom in här och såg detta.

en liten fråga bara, när jag nu ska installera den gamla mjukvaran igen ska man köra samma det här med att ta ut simkort osv när jag in´stallerar det??

Tacksam för ett svar.

Ha det goott

8

Sv: Efter uppgradering

Samma visa när du drar in gammal mjukvara.
Ta ut simkort osv.

Lycka till.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Efter uppgradering

Hej,

Upplever också att det blev mycket segare efter uppdateringen. Har dragit ner den gamla mjukvaran men måste jag även ersätta "HOST39.11.107.04.00.56.B266.zip" ?

Många tack för detta utmärkta forumet!

/Niclas

10

Sv: Efter uppgradering

Det beror på vad ni känner.
Tycker ni att det inte hjälper så kanske ni måste byta dashboard programvaran också.
Svårt att säga då jag inte uppleft nått liknande problem.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11

Sv: Efter uppgradering

Julia skrev:

tackar, drog hem E220Update_11.110.06.00.56 och det fungera normalt igen.

Måte bara fråga en sak, när du installerrade den gamla mjukvaran igen stpr det fortfarande umts under signal`?

Tack o hej!!

Mvh

12

Sv: Efter uppgradering

h_skylle skrev:
Julia skrev:

tackar, drog hem E220Update_11.110.06.00.56 och det fungera normalt igen.

Måte bara fråga en sak, när du installerrade den gamla mjukvaran igen stpr det fortfarande umts under signal`?

Tack o hej!!

Mvh

Bara att testa smile
Gör ju inget direkt att man installerar fram och tillbaka.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

13

Sv: Efter uppgradering

Hej,

Tyvärr så hjälpte det inte mig så det hela beror nog på deras "tillfälliga" driftstörning.

Började för ca. 3 veckor sen. Funkar hur bra som helst tidigt på morgonen, typ från kl. 06 - 09 sen sackar det rejält (knappt styrfart).

Jag får signal från samma mast hela tiden (har ca. 2km till den), testar jag med min 3g mobil där jag har telia så är det full fart hela tiden så det måste vara hos Tele2 det strular.

/Niclas

14

Sv: Efter uppgradering

Anders!!!!

Var hittar man den gamla dashbord programvaran??

Tacksam för ett svar!!!

Det blev bättre igår med den gamal mjukvaran men tycker fortfarande inte att det är lika bra som innan.

Hehe massa strul bara....

men problem är ju till för att lösas...
En anna fråga kan man koppla in en router till Huawei?

Mvh

15

Sv: Efter uppgradering

Testade att sätta i mitt telia kort i modemet och då rullar det på precis som det skall.
Fick 360 kbit/s med Telia, bytte tillbaka till Tele2 kortet och hamnade på 17 kbit/s. (tptest)

Båda gångerna med senaste uppdateringen från Tele2. Så, det verkar inte som om felet är i mjukvaran utan det är Tele2 som strular.

Finns en tråd om detta på cint forumet.

Den jag till slut fick prata med på Tele2 supporten bekräftade att väldigt många samtal gäller just detta problemet.

16

Sv: Efter uppgradering

Tele2 & Telia har haft en hel del driftstörningar på senaste.

Men att ditt Telia kort funkar bättre känns lite risigt då Telia och Tele2 delar stationer.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

17

Sv: Efter uppgradering

Sen i torsdags (6/12) har det fungerat problemfritt igen. Tydligen så hade Tele2 några hårdvarufel i div. master (enl. deras tekniker).

Blev mycket väl bemött av deras tekniker samt en av deras chefer på supporten.
Ringde upp mig vid ett par tillfällen för att kontrollera så att det fungerade som det skulle.

...så nu är man åter igen en nöjd Tele2 kund. (jodå, det finns några stycken wink